Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Zie afbeelding. Sinds een paar dagen een raar zwart hoekje linksboven in m'n scherm. Het begon heel klein en wordt steeds groter. Is de monitor kapot aan het gaan en moet ik hem vervangen? Het is wel een oud beestje en ik heb al eens een condensator vervangen. Ook merk dat ik de lampen af en toe heel licht knipperen, dus ik denk dat ie langzaam aan het overlijden is. Het is een pricewatch: Samsung Syncmaster 206BW Zilver, Zwart. Ik denk niet dat het m'n videokaart is.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Z7HyKH3ObUdRyM1QbNZQVZmA/full.jpg
offtopic:
Om de e.o.a. vage reden draait Tweakers m'n afbeeldingen een slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Ja dat is je monitor. Je backlight of inverter is waarschijnlijk stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Teckna schreef op woensdag 16 december 2015 @ 04:27:
Ja dat is je monitor. Je backlight of inverter is waarschijnlijk stuk.
Oké, en is dat makkelijke en goedkoop om te repareren of je zeg je van in de kliko ermee?

Dit ding? http://www.ebay.com/itm/1...MSUNG-206BW-/360891592646

Volgens mij is het de backlight, want op het moment van schrijven wordt ie nu aan de bovenste helft een beetje wazig/donker. Hij viel ook een paar keer uit. Dan moet ik hem uit en aanzetten en dan doet ie het weer.

[ Voor 59% gewijzigd door chim0 op 16-12-2015 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De inverter voedt de backlight, dus kan alsnog allebei zijn.

Iig gaat het hier om een redelijk bejaarde low-res scherm met (ook toen) cheap-ass TN paneel. Een vergelijkbaar monitor koop je op V&A voor hetzelfde als waar je hier naar linkt + verzendkosten. Ik zou er persoonlijk uitermate weinig tijd, moeite en/of geld insteken. Dat zou ik alleen doen voor een bijzondere, bijzonder goede of nog actuele scherm.

Tenzij je wilt leren hoe het in elkaar zit en hoe het werkt - nee heb je, ja kun je krijgen, en vervangingswaarde bij totale verprutsing is erg beperkt :)

Oslik blyat! Oslik!

• chim0
Oké bedankt voor de reacties. Ik ga die inverter proberen (6 dollar zijn ook de kosten niet) en mocht het daarmee niet opgelost zijn, gaat ie alsnog de kliko in. Backlight zal wel een stukje duurder zijn en moeilijker te vervangen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Knipperen kan idd het backlight of inverter zijn, maar dat stukje zwart lijkt mij toch echt iets anders. Hoe kan dat immers aan de backlight of inverter liggen, die hebben immers een veel groter oppervlakte. Dat kan alleen maar een kapot scherm zijn, dode pixels.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
-The_Mask- schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:14:
Knipperen kan idd het backlight of inverter zijn, maar dat stukje zwart lijkt mij toch echt iets anders. Hoe kan dat immers aan de backlight of inverter liggen, die hebben immers een veel groter oppervlakte. Dat kan alleen maar een kapot scherm zijn, dode pixels.
Inderdaad, het zwarte vlak kan niet het gevolg zijn van een kapotte backlight, dan zou de scheiding tussen aan en uit niet zo scherp zijn. Ik denk dat het echt iets is met het LCD zelf. Zal wel niet meer te repareren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-09 21:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Het laagje glas (in dit geval plastic) laat los.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Bedankt voor de reacties! Het scherm is dus duidelijk kapot of kapot aan het gaan, dus ik ga hem weggooien en een andere kopen. Ik vind het niet waard om hier nog geld en moeite in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Nee dat lijkt mij ook nutteloos. Zijn genoeg tweedehands schermen die maar enkele tientjes kosten.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1