Toon posts:

TV OUT (search gebruikt) Paar vraagjes ?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn tv out gaan nuttigen met een svhs kabel. Op mijn geforce2 zit een svhs uitgang (rond zwart stekkertje). En op mijn tv een shvs in. Nu wil ik graag weten
1. Gaat dit werken ?
2. Wat kost zo'n kabel van 5m ?
3. Moet ik nog een aparte audio kabel kopen om geluid via mijn tv te gebruiken of gaat dat door die svhs kabel ?
4. Kan ik beter iets anders gebruiken om beter beeld te krijgen ?

Alvast bedankt

Verwijderd

Audio gaat door een aparte kabel, hoe kan de videocard immers aan die data komen.

Kant en klare kabels kunnen 10 -25 kosten, zelf maken is goedkoper. Echter als je TV-out gaat gebruiken vergeet dan niet de instelling op pal te zetten enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 17:02 schreef Taco het volgende:
Audio gaat door een aparte kabel, hoe kan de videocard immers aan die data komen.

Kant en klare kabels kunnen 10 -25 kosten, zelf maken is goedkoper. Echter als je TV-out gaat gebruiken vergeet dan niet de instelling op pal te zetten enzo.
En hoe maak ik die zelf ?

Verwijderd

Topicstarter
^^ up ^^

Verwijderd

kabeltje kopen en 2 pluggen en solderen
maar kopen is makkelijker :)

maar oke als je verslaafd bent aan je soldeerbout is het een optie :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 19:47 schreef Jurien het volgende:
kabeltje kopen en 2 pluggen en solderen
maar kopen is makkelijker :)

maar oke als je verslaafd bent aan je soldeerbout is het een optie :)
wat voor kabel is dat dan ? Gewoon koper ?

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Op woensdag 20 juni 2001 20:53 schreef sinterklaasrulez het volgende:

[..]

wat voor kabel is dat dan ? Gewoon koper ?
Gewoon een audiokabel. Die zijn idd van koper. Moet aan de ene kant een 3.5mm plug hebben (zo'n kleine, zoals op de koptelefoon van een walkman zit) en aan de andere kant hoogst waarschijnlijk twee tulpstekkers. Die kabels kan je gewoon kopen, in verschillende lengtes.
Over het algemeen heeft een TV geen audio-in. Alleen een audio-out. Dan zal je dus het geluid op je stereo moeten aansluiten. Moet je maar even checken wat voor ingang die heeft. (waarschijnlijk de twee tulpstekkers dus.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Er zijn ook verloopjes verkrijgbaar van svhs naar scart, heb er zelf ook eentje thuis liggen, die zet je dan gewoon op de scart aansluiting op je tv of video :)
Je svhs en eventueel audio plug je in op de verloop.
de meesten hebben namelijk naast de svhs ingang namelijk ook nog audio ingangen (tulp)
en zelfs ook nog een composiet( :? twijfels over de schrijfwijze ;) ) video in (tulp)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geluid nu voormekaar (had namelijk alles daarvoor al liggen) ik koop vanmiddag ff zo'n svhs kabel. Is de kwaliteit dan goed ? of is het veel mooier op mijn computer scherm ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ligt eraan waar je het voor gebruikt. Wil je bijvoorbeeld Word gaan gebruiken, dan is een TVout waardeloos. De lettertjes zijn van "normale" afstand echt niet te lezen. Op een TV staan de pixels relatief ver uit elkaar en kun je ook nog maar max 800x600 gebruiken.

DivX kijken en games zoals Q3/UT spelen kan nog wel mee door. Gewoon zelf uitproberen, het kan ook best afhankelijk van de TV zijn. Misschien dat je een van de nieuwste breedbeeld Sony/Philips/whatever hebt, dan is het natuurlijk wel beter op TV... >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 13:00 schreef BalusC het volgende:
Ligt eraan waar je het voor gebruikt. Wil je bijvoorbeeld Word gaan gebruiken, dan is een TVout waardeloos. De lettertjes zijn van "normale" afstand echt niet te lezen. Op een TV staan de pixels relatief ver uit elkaar en kun je ook nog maar max 800x600 gebruiken.

DivX kijken en games zoals Q3/UT spelen kan nog wel mee door. Gewoon zelf uitproberen, het kan ook best afhankelijk van de TV zijn. Misschien dat je een van de nieuwste breedbeeld Sony/Philips/whatever hebt, dan is het natuurlijk wel beter op TV... >:)
oh thanx aangezien we een redelijk goeie tv hebben en ik het voor divxjes wil gebruiken moet het wel lukken denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het kabeltje gekocht en ik vind de kwaliteit een 8. Perfect voor films

Verwijderd

ik had ook ff een vraagje over dat svhs en tv-out gedoe.

Ik heb zelf ook een geforce 2 mx met tv-out erop, later heb ik ook een svhs kabeltje gekocht, mijn tv-ondersteunt het. Alleen zodra alles goed zit, krijg ik (idd alleen 800x600) alles in zwart wit, of in ieder kleuren die daar op lijken.

Ik heb alles wat met mijn videokaart of beeldschermopties te maken heeft al geprobeerd en ik heb al de nieuwste drivers van mijn videokaart geprobeerd, maar nog steeds zonder resultaat. Ik krijg die kleuren maar niet.

Enig idee iemand?

ps. kan het ook aan de lengte van de kabel liggen? (is namelijk: 10 m of zo)

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

is bekend probleem. tv kan het gescheide signaal van svideo niet aan. ligt niet aan de lengte van de kabel.
zijn hier heel veel topics over geweest. weet niet uit mijn hoofd wat de oplossing was dus moet maar even zoeken

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Pagina: 1