Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remondoo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-05 12:59
Geachte tweakers,

Situatie:

Ik ben met een raspberry project bezig en de bedoeling hiervan is dat de raspberry functioneert als access point in combinatie met een captive portal.

Om een verbinding tot stand te brengen is het belangrijk dat de gebruiker een bepaalde code opgeeft, die in een database opgeslagen staat. Deze database is te benaderen via JSON/REST.

Wat heb ik tot nu toe bereikt?

- Landingspage met een invoer veld voor de code.
- Java servlet die deze code controleert met de database via een API.
- Rasbperry pi geconfigureerd als AP.
- Iptables zo geconfigureerd dat alles op poort 80 en 443 naar de landing page gerouteerd wordt.

IPtables::

Routering naar landingspage.
iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp --dport 80 -j DNAT --to-destination 127.0.0.1:80
iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp --dport 433 -j DNAT --to-destination 127.0.0.1:443
iptables -t nat -A POSTROUTING -j MASQUERADE

Vraag::

Ik zou graag willen weten in welke richting ik moet denken, om de gebruiker niet meer via de iptables naar de landingspage te leiden. (Hoe zorg ik ervoor dat een gebruiker met bijbehorende ipaddress of MAC address en de juiste code niet meer gelimiteerd word door de iptables routering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLskippyNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-07-2021
Grappig dat jij hier ook mee bezig bent.

Ik heb een soortgelijk project lopen..
Ik probeer hetzelfde te doen, maar loop helaas nog tegen een aantal dingen aan... Ik heb een standaard configuratie gebruikt die uit Eclipse kwam rollen en heb deze waar nodig aangepast en aangevuld met een layout. Verder is het nog veel schuiven en puzzelen zeg maar.

Mag ik vragen, hoe heb jij het authenticatie concept ontworpen en geïmplementeerd?

Bij voorbaat dank!

Het is en blijft leuk speelgoed, zo captive portal etc.