Verkeerde aankoop door onduidelijk filter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Topicstarter
Vooropgesteld: misschien ligt het wel aan mij ;)

Ik heb bij een webshop een micro-usb kabel van 5 meter besteld. Jammer genoeg betreft de micro kant een 3.0 variant en niet een 2.0 variant. Raar, ik dacht toch keurig gefilterd te hebben.

Inmiddels is me duidelijk hoe de fout is ontstaan:

Ik volg aan de linkerkant van de website een navigatiepad als volgt:

1. USB kabels,
2. USB micro kabels,

Dan keuze in het midden van het scherm tussen micro 2.0 en micro 3.0. Ik kies hier voor 2.0 en krijg een lijstje kabels voor mijn neus. Rechts staan er inmiddels ook filteropties en ik kies daar voor 5 meter.

Nu gebeurt er iets vreemds: Ik krijg dan resultaten te zien van zowel 3.0 als 2.0 kabels. Dit is mij op het moment van bestellen niet duidelijk. Ik klik de duurste direct de winkelwagen in en reken af. Thuis krijg ik een kabel met een voor mij verkeerde connector.

Probleem: terugsturen kost zo maar de helft van de kabel zelf. Ik vind dat de winkel deze moet betalen; een verkeerd geleverd product wordt volgens hun eigen voorwaarden ook zo behandeld.

De winkel vindt het puur en alleen mijn schuld na een mailtje of vijf heen en weer. Ik vind het de schuld van de winkel. Filteren werkt nogal vreemd, bij het kiezen van de optie 5 meter blijven alle criteria behalve de 2.0 vs 3.0 overeind. Vind ik een bug, of slecht design.

Is mijn standpunt nu zo vreemd, of zit de winkel er naast?

N.b. die 7 euro kunnen me gestolen worden voor mijn part doneren ze die aan een goed doel, maar ik vind het een raar verhaal.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-07 20:42
Even los van hoe de filter werkt. Je kijkt toch altijd voordat je iets besteld? Als je geen overzicht hebt voor je iets besteld lijkt het mij de fout van de winkel.

Maar als je een mogelijkheid hebt om te zien wat je gaat bestellen, had je misschien wat beter moeten kijken.

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:00
Consuwijzer is daar heel duidelijk over. De site ligt plat, dus maar even in de cache van Google:

http://webcache.googleuse...=clnk&gl=nl&client=safari

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Onder WKoA terug sturen op kosten van de winkel en volgende keer zelf kijken natuurlijk ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Jouw standpunt is op zich niet zo vreemd, je 'vraagt' feitelijk de winkel om een respons, door de roepen 'geef mij alle 2.0 kabels. Daarna zeg je 'filter op 5 meter', en in een normaal functionerende webwinkel, verwacht je dan dus een 5 meter lange 2.0 kabel te krijgen.

Aan de andere kant, je ziet daarna nog het artikel (ook met titel) in de winkelwagen en op de bevestigingspagina. Als je er daar nog overheen leest, dan ben je minstens deels schuldig aan de fout. Het lijkt me eerlijk dat jullie de kosten delen. Al is iedere administratieve handeling die een winkel moet verrichten voor een bedrag van onder de 10 euro natuurlijk eigenlijk zonde van hun tijd, dus ze kunnen het net zo goed volledig vergoeden...
RGAT schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:26:
Onder WKoA terug sturen op kosten van de winkel en volgende keer zelf kijken natuurlijk ;)
Dan nog moet TS de retourkosten wel zelf betalen, ik gok dat het daar om gaat hier... Aan de andere kant, dan kun je ook een enveloppe gebruiken, stukken goedkoper.

[ Voor 20% gewijzigd door Kurkentrekker op 15-12-2015 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Toevallig met Paypal betaald?
Zo ja dan is retourneren gratis, wordt vergoed.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Topicstarter
Voorlopige consensus: Ook een beetje je eigen schuld. Zie ik niet helemaal zo, maar dat komt inmiddels vooral door de vervelende houding van de winkel denk ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Beetje? Zeg maar 95% eigen schuld (niet kijken wat je bestelt) en 5% van de winkel door een niet heel handig filter systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Topicstarter
toolkist schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:44:
Beetje? Zeg maar 95% eigen schuld (niet kijken wat je bestelt) en 5% van de winkel door een niet heel handig filter systeem.
Mwah, enige unieke is een 3 ipv een 2 en een ietwat wazige thumbnail waarop de unieke connector lastig te herkennen is. Easy mistake.

Buiten dat, ik kende niet eens het bestaan van een USB micro connectie speciaal voor USB 3.0, die overigens ook maar op een ernstig beperkt aantal courante producten past.

Dat er stiekem een selectiecriterium verdwijnt door toedoen van de winkel is geen easy mistake. Dat is gewoon gepruts. Product moet voldoen aan A, B, C maar op het moment dat je D kiest vervalt zonder enige aanwijzing C en zit je met de combinatie A,B,D ipv A,B,C,D.

Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat je op drie verschillende plaatsen kunt filteren, waarvan de eerste (product tree) een gedeeltelijke overlap kent met de andere twee.

De overlap begint bij het derde niveau van de product tree. Alle filters gezet via plek 2 en 3 overriden dat derde niveau, ondanks de andere plaats in de interface, ondanks de naam "Filter". Kortom, eigenlijk filter je niet op de huidige selectie, maar op een niveau daarboven, je voorgaande selectie dus. De logica daar van ontgaat me volledig.

Maar goed, had ik maar niet voor een dubbeltje op de eerste rang moeten willen zitten. Matige service, matig interaction design met een wat mij betreft filtersysteem met een dikke bug. Maar wel een puike prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Je wil de kabel niet terugsturen omdat je dat de verzendkosten niet waard vind maar je besteed wel veel tijd aan e-mailen en forumposts maken?

Wat een gedoe om een lullig kabeltje wat je vast ooit nog wel eens van pas gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-05 21:20
Dat die winkel je niet bedankt voor je feedback en ter compensatie een nieuwe kabel op stuurt snap ik ook niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Topicstarter
RolfLobker schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:15:
Je wil de kabel niet terugsturen omdat je dat de verzendkosten niet waard vind maar je besteed wel veel tijd aan e-mailen en forumposts maken?

Wat een gedoe om een lullig kabeltje wat je vast ooit nog wel eens van pas gaat komen.
Zoals in de startpost staat, die 7 euro kan me gestolen worden. Ik zit er inmiddels lekker principieel in ;)

Lullig kabeltje met een deprecated, incourante aansluiting. Mwah, die ga ik never nooit gebruiken. Maar ik donder hem nog liever in de prullenbak dan dat ik hem terug stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Napsju schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:24:
Consuwijzer is daar heel duidelijk over. De site ligt plat, dus maar even in de cache van Google:

http://webcache.googleuse...=clnk&gl=nl&client=safari
Ik weet niet waar je het kopje "de winkel verschaft onduidelijke informatie, wat nu?" ziet...

Ik denk niet dat er hier wat te halen valt. Een slechte review is op zijn plaats (voor een onduidelijke website en kennelijk een onvriendelijke reactie) want als winkel mag je inderdaad wel concluderen dat je filter een beetje brak werkt en dat je een lullig kabeltje opnieuw stuurt om een blije klant te hebben.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Nee, je kan de winkel er niet op aankijken. Het is verplicht dat er een overzicht is van wat je gaat bestellen alvorens te betalen, en van wat ik begrijp was dat er ook.

Voor de rest is het niet handig als filters niet werken, net zoals het niet handig is dat mensen (en soms medewerkers) soms producten in de supermarkt in het verkeerde rek terugleggen. Maar het is aan jezelf om alvorens af te rekenen te controleren of je het juiste product hebt.

Als er nu A besteld wordt en B geleverd, dan is het een ander punt. In dit geval moet je het helaas bij de les houden dat je altijd nog even controleert voor afrekenen :)
Pagina: 1