Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Beste medetweakers,

Ik zit met een moeilijk probleem. Ik had een Samsung UE48J5500 aangeschaft en het contrast etc alles was perfect op 1 ding na. Hij heeft nogal last van clouding in de linkerboven hoek en rechtsonder. Ik twijfelde om terug te sturen en de gok te nemen om een slechter of beter paneel te krijgen, maar ik heb uiteindelijk een tweede aangeschaft. Nu is de tweede TV qua contrast minder en kijkhoeken helemaal. Na een hoek van 20 graden begint de TV al lelijkere kleuren te tonen, terwijl de eerste TV perfecte kijkhoeken lijkt te hebben.

Nu heeft wel de tweede TV geen last van clouding en is de uniformiteit van backlight perfect.

Wat moet ik doen :? :? De tv met perfecte kijkhoeken en goed contrast en last van clouding bewaren of de tv met mindere kijkhoeken minder contrast maar geen clouding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online
Niemand die iets qua advies kan geven of iets vertellen over waarom het ene VA paneel wel kijkhoeken tot 70 graden heeft en de andere na 20 graden kleuren gaan veranderen, maar wel weer goed zwart kan weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verschillende panelen in dezelfde productlijn. Is een bekend probleem.

Wordt bij budget schermen nog erger, met tot wel 3 verschillende fabrikanten voor één scherm model.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online
Jeroenneman schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:15:
Verschillende panelen in dezelfde productlijn. Is een bekend probleem.

Wordt bij budget schermen nog erger, met tot wel 3 verschillende fabrikanten voor één scherm model.
Dacht ik het niet, verklaart namelijk waarom de ene ook andere soort pixelpatroon had. Dus gewoon zoals altijd weer een loterij met schermen dus.