Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Beste 5 GHz long range extender

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Wat is volgens jullie de beste 5 Ghz range extender voor langere afstanden? Mijn huidige 5Ghz router van Ziggo (Technicolor router) staat beneden en kan het 5 Ghz signaal niet naar boven brengen (en ik gebruik liever 5 Ghz omdat dat veel sneller is dan 2.4Ghz). Kabel doortrekken naar boven is geen optie.

Zou deze range extender bijvoorbeeld sterk genoeg zijn om door het plafond en een aantal muren mijn signaal naar boven te brengen? Of weten jullie betere range extenders?

Alvast bedankt!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:05

DukeBox

loves wheat smoothies

Een extender halveert (of zelfs nog minder) je snelheid.
Daarnaast moet het signaal altijd van 2 kanten komen..

[ Voor 53% gewijzigd door DukeBox op 15-12-2015 19:15 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:14:
Een extender halveert je snelheid.
Snap ik, maar aangezien een kabel doortrekken niet echt een optie is is dat wat mij betreft nog altijd beter dan helemaal geen bereik van het 5ghz netwerk boven - het 2.4 ghz netwerk wat ik daar ontvang is namelijk nog een stuk trager.

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:14:
Een extender halveert (of zelfs nog minder) je snelheid.
Daarnaast moet het signaal altijd van 2 kanten komen..
Wat bedoel je met het van 2 kanten moeten komen van het signaal?

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
In een extender moet het Wifi signaal binnen komen en er weer uit gaan .

Kan jij de router niet op een andere plek neerzetten ?

Verwijderd

Topicstarter
Rockvee2 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:17:
In een extender moet het Wifi signaal binnen komen en er weer uit gaan .

Kan jij de router niet op een andere plek neerzetten ?
Nee, kan helaas niet omdat ik geen aansluiting op een ander plaats heb en het in de specifieke situatie van mijn huis erg lastig is een kabel door te trekken naar boven.

En dat begrijp ik van de extender, maar zou het niet kunnen dat de extender gewoonweg sterker kan uitzenden dan mijn huidige Technicolor router? Die geeft me namelijk alleen maar 5ghz signaal in ongeveer een straal van 3-5m (op de begane grond - boven helemaal geen signaal).

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:26
Je kan wel schreeuwen naar zolder. Maar zolang je vriendin vanaf zolder terug fluistert versta je elkaar nog steeds niet.

Dus je kan wel die extended naast je huidige kast zetten. En dan zal vast wel de apparatuur je extended ontvangen maar dan zal de extended nog steeds niet je apparatuur "horen".

Beter om de extended 1 etage hoger te zetten in het bereik van je modem.

Dan gaat het dus zoals een extended hoort te werken, namelijk het oppikken van een wifi signaal en deze opnieuw uitzenden. En dat zal een behoorlijke impact hebben op de snelheid. Maar als het niet anders kan.....

Kan misschien ook wel anders hoor. Heb je coax naar boven liggen? Mokka setjes. Wil je het risico lopen op een eventueel instabiele verbinding? Powerline.

Verwijderd

Topicstarter
__R__ schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:27:
Je kan wel schreeuwen naar zolder. Maar zolang je vriendin vanaf zolder terug fluistert versta je elkaar nog steeds niet.

Dus je kan wel die extended naast je huidige kast zetten. En dan zal vast wel de apparatuur je extended ontvangen maar dan zal de extended nog steeds niet je apparatuur "horen".

Beter om de extended 1 etage hoger te zetten in het bereik van je modem.

Dan gaat het dus zoals een extended hoort te werken, namelijk het oppikken van een wifi signaal en deze opnieuw uitzenden. En dat zal een behoorlijke impact hebben op de snelheid. Maar als het niet anders kan.....

Kan misschien ook wel anders hoor. Heb je coax naar boven liggen? Mokka setjes. Wil je het risico lopen op een eventueel instabiele verbinding? Powerline.
Mooie analogie :P. Het probleem alleen met mijn extender 1 verdieping hoger zetten is dat boven het 5 ghz signaal uberhaupt niet te ontvangen is, dus dat een extender dat dan ook niet zou kunnen doorsturen.

Ik heb boven wel coax maar begrijp weinig van hoe die Mokka's werken - dus wil graag een makkelijkere oplossing. Powerline zou kunnen inderdaad... Zou het anders zin hebben om een volkomen nieuwe router te kopen? Zijn er routers die wel fatsoenlijk door een aantal muren een 5ghz signaal een verdieping omhoog kunnen brengen?

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Nee, dat gaat je niet lukken met 5ghz en als het al wel zou gaan, gaat je apparatuur niet terug kunnen zenden. 5ghz naar zolder is een no-go

U+

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:05

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:16:
Wat bedoel je met het van 2 kanten moeten komen van het signaal?
Precies dus wat __R__ schrijft.

Ondanks dat de resultaten wisselend zijn, is een extra AP gekoppeld via powerlan geen optie ?

[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 15-12-2015 21:00 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:26
Mokka is te simpel voor woorden. Je prikt de coax in kastje 1. Aan de andere kant van de coax prik je kastje 2. Stroom op beide kastjes. Netwerk kabel van modem in kastje 1. En voila, je hebt internet op kastje 2.

Laat je je daar niet door tegenhouden. Iedere hem (inclusief deze) kan dat.

• Killing Time
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 16:44
Ik schaar me achter __R__.
Ik heb zelf pas geleden twee MOKA 32 kastjes van Hirschmann geïnstalleerd. De kabeltjes zijn meegeleverd, instructies zijn duidelijk, en ik heb nu een stabiele 400mb netwerkverbinding.
Als ik jou was zou ik voor zo'n setje gaan. Een kastje naast de modem, het tweede kastje op zolder met een extra WiFi zender er op aangesloten.

[ Voor 0% gewijzigd door Killing Time op 16-12-2015 00:29 . Reden: Typevoutjes ]

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11 12:04
Het hele voordeel van 5 GHz is nou juist de kleinere range en slechtere penetratie (waardoor je uiteraard veel minder overspraak hebt), en jij wilt júíst de 5 GHz band gebruiken om wifi op zolder te krijgen zonder daar een accesspoint neer te zetten?

Dan zou ik eerder adviseren te investeren in fatsoenlijke 2,4 GHz apparatuur. Win je waarschijnlijk een stuk meer mee. En nee, range-extenders vallen per definitie níét onder "fatsoenlijke apparatuur".

Je coax eruit trekken en een netwerkkabel erin of een MOKA oplossing is natuurlijk nóg beter.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor alle goede adviezen - ik zal ze ter harte nemen en nog maar eens gaan kijken naar een MOKA of powerlan set. Bedankt allemaal!
Pagina: 1