Ik heb luchtvaarttechnologie gestudeerd, overigens heette het de eerste drie jaar nog Hogeschool Haarlem. Daarna ging het onderwijs zeer hard bergafwaarts, InHolland wist de kwaliteit in een jaar al dramatisch naar beneden te halen.
Ik vond de studie erg interessant, heb de TU overwogen maar uiteindelijk niet gedaan. Een oud studiegenoot wel, die is nu projectmanager bij een luchtvaartgerelateerd bedrijf. Andere studiegenoten zijn engineer geworden in verschillende richtingen of ook in het projectenwerk in technische bedrijven. Zelf ben ik meer de kwaliteitshoek gegaan en momenteel HSEQ Manager van een afdeling van 500 man.
Ik zou me om de TU nu nog geen zorgen maken, tegen de tijd dat je het HBO bijna afgerond hebt kan je altijd nog kiezen om dat wel of niet te doen. Dan kan je ook de situatie van dat moment mee laten wegen (werkperspectieven, kan je blijven hangen bij een stage, heb je nog zin in studeren of wil je werken, etc.). Doe ook vooral eerst het HBO, de TU LR opleiding is een van de zwaarste die er is, dat moet je mijns inziens niet met HBO propedeuse willen proberen.
Uitleggen wat je hebt gedaan is trouwens wel eens lastig met deze studie, ik refereer maar naar werktuigbouw-plus (WB met extra vakken als aerodynamica, vliegtuigmechanica, etc.).
[
Voor 7% gewijzigd door
breinonline op 15-12-2015 21:03
]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini