Winnaar(s?) Sinterklaasactie.

Pagina: 1
Acties:
  • 812 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 18:04
reviews: Tweakers speelt voor Sinterklaas: win een van de meer dan 150 prijzen

Ik weet dat "Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd." maar ik was wat aan het rondklikken en zag deze winnaars:

Eddie998819

Geregistreerd op 6 december 2015.

Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling?
Winnen kan alleen als je al een account had op 4 december 2015, 23.59 uur.
Geen idee of het er meer als 2 zijn, maar dit voelt niet alleen als een rotstreek (die discussie komt vast wel weer langs met alle weggeef acties nu..), het gaat ook nog eens tegen jullie eigen spelregels in. :|

[ Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 15-12-2015 19:10 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05:57
eddie wel,
maar bij stuntman Geregistreerd op 6 oktober 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Ik zag het, maar goed Eddie heeft dus alsnog een registratiedatum van 6 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:13

Rannasha

Does not compute.

Waar kun je uberhaubt zien wie er gewonnen heeft?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Beetje vreemd. Hoop dat tweakers al niet de prijzen heeft verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:13

Rannasha

Does not compute.

Ah, thanks :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Een topic in GR, een in SB en nu een in LA. What's next :P

Er is iig niet geleerd van vorig jaar...

edit:
In een van de andere topics:
zeef schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:13:
[...]

Excuses. Is inderdaad een fout van ons. We kunnen we trekking automatisch laten doen, maar de accountdatumcheck (nog) niet. Zal daar een ticket voor gaan aanmaken.

[ Voor 61% gewijzigd door Raven op 15-12-2015 19:16 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Winnen kan alleen als je al een account had op 4 december 2015, 23.59 uur.
Hoe die gebruiker inderdaad erbij kon zitten is erg vreemd. Dit was voor mij aanleiding om een klein onafhankelijk onderzoekje te doen met de publieke informatie. Ik heb met dit onderzoek geen bedoelingen. Ik wil tweakers alleen informeren met mijn bevindingen.

Als het helpt stel ik mijn onderzoek voor de crew beschikbaar. Ik zie voldoende aanleiding dat er een uitgebreid onderzoek moet komen naar de loterij procedure.

In mijn overzicht heb ik van de 166 winnaars er 28 verdachte gebruikersaccounts geteld. Gelukkig zijn er ook gebruikersaccounts geloot die een extreem hoge karma hadden of zelfs een tweakers abonnement.

- Ik telde 28 accounts met een zeer lage "Karma onder de 70", waarvan er zelfs 9 accounts zelfs een "karma van 0" hadden.
- Ik heb een aantal accounts geteld die zijn geregistreerd op exact 5 december (in voorgaande jaren geregistreerd) en ook een lage karma hadden
- De meeste van de 28 accounts daarvan heb ik het vermoeden dat die enkel worden gebruikt voor lotingsacties. Het account is zover ik heb meegenomen alleen gebruikt om in het topic "Tweakers speelt voor Sinterklaas" wat te schrijven, dat is tevens ook hoe ze aan wat karma zijn komen. De accounts hebben geen forum, frontpage, pricewatch of v&a activiteit

Conclusie: de 28 accounts zijn naar mijn mening gemarkeerd omdat ik deze heb gefilterd op bepaalde selectie criteria. Daaruit kun je concluderen dat het geen primaire actieve gebruikersaccounts zijn. Ik vermoed dat er veel gebruikers meerdere gebruikersaccounts hebben om hun win kanzen aanzienelijk te vergroten.

Vreemd genoeg had ik verwacht dat er meer gebruikers met tweakers-abonnement erbij zouden zitten en ik had verwacht zij ook grotere kansen zouden hebben om duurdere prijzen zouden winnen. Maar daar lijkt geen relatie in te zitten waardoor een hoop gebruikers die in de community niet veel moeite doen een luxe kado hebben ontvangen.

[ Voor 29% gewijzigd door donderdraak op 16-12-2015 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
Er is bijna jaarlijks wel zo'n soort discussie, en gaan tellen op karma heeft weinig nut. De actie is door Tweakers, voor Tweakers. Wat definieert een Tweaker. Iemand die actief is binnen de community of toch ook de mensen die dagelijks 'lurken' op de frontpage of andere delen van de website zonder actief te zijn binnen de community?

Ik ben zelf een van de actievere leden binnen de community, en heb zelf (jammer genoeg) nog nooit wat gewonnen. Maar vind ik dat ik meer recht heb op prijzen dan iemand die (bijna) dagelijks gebruik maakt van de website zonder flink te posten? Absoluut niet. Het enige waar ik wel een bloedhekel aan heb zijn mensen die zich tijdens een actie registreren om er vervolgens met een/de prijs vandoor te gaan. Op dat moment maakt het mij niet uit hoe lang iemand iemand wel of niet rondlurkt zonder een account.

Wat mij betreft word bij elke toekomstige actie vereist dat je minimaal een week (of 2) voordat de actie überhaupt word aangekondigd al een account moet hebben, maar die discussie kan beter in een ander topic worden gehouden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-09 11:06

_David_

FP ProMod

llama llama duck

donderdraak schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:43:
[...]

In mijn overzicht heb ik van de 166 winnaars er 28 verdachte gebruikersaccounts geteld. Gelukkig zijn er ook gebruikersaccounts geloot die een extreem hoge karma hadden of zelfs een tweakers abonnement.

- Ik telde 28 accounts met een zeer lage "Karma onder de 70", waarvan er zelfs 9 accounts zelfs een "karma van 0" hadden.
- Ik heb een aantal accounts geteld die zijn geregistreerd op exact 5 december (in voorgaande jaren geregistreerd) en ook een lage karma hadden
- De meeste van de 28 accounts daarvan heb ik het vermoeden dat die enkel worden gebruikt voor lotingsacties. Het account is zover ik heb meegenomen alleen gebruikt om in het topic "Tweakers speelt voor Sinterklaas" wat te schrijven, dat is tevens ook hoe ze aan wat karma zijn komen. De accounts hebben geen forum, frontpage, pricewatch of v&a activiteit
Ik zie niet waarom deze accounts "verdacht" zijn...

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Aangepaste regels voor deelname:
- minimaal 1 product recentie te schrijven ter stimulering van het pricewatch systeem
- minimaal 1 jaar actief ter stimulering van de community
- minimaal 3 reacties op de frontpage bij verschillende artikels
- minimaal 1 shop review ter bevordering van het pricewatch systeem
- minimaal 5 forum bericht ter bevordering van het forum content
- minimaal een karma van 1000 ter controle van deelname officiele tweakers acties

Tweakers mag de lat wat hoger leggen en mag hierin juist veel meer conservatief zijn. In mijn ogen gooien jullie je eigen glazen in. De sinterklaasactie is erg leuk maar moet wel eerlijk en volgens de regels verlopen en dat is dit jaar duidelijk niet is gebeurd zie bericht van TS. Als tweakers letterlijk voor sinterklaas wilt spelen kan het de prijzen net zo goed voor de deur zetten. Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen en dat het volgend jaar anders verloopt. Ik stel mijn bevindingen van dit jaar alleen voor de organisatie beschikbaar. Indien nodig doe ik graag volgend jaar weer vrijwillig het onafhankelijk onderzoek.

[ Voor 3% gewijzigd door donderdraak op 16-12-2015 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 16:31

TommyGun

Stik er maar in!

_David_ schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:23:
[...]

Ik zie niet waarom deze accounts "verdacht" zijn...
Verdacht is wellicht een groot woord, maar als ik zijn onderzoek goed begrijp dan zijn het allerminst accounts die een nuttige bijdrage leveren aan Tweakers...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
donderdraak schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:03:
- minimaal 1 product recentie te schrijven ter stimulering van het pricewatch systeem
- minimaal een karma van 1000 ter controle van deelname officiele tweakers acties

Tweakers mag de lat wat hoger leggen en mag hierin juist veel meer conservatief zijn. In mijn ogen gooien jullie je eigen glazen in. De sinterklaasactie is erg leuk maar moet wel eerlijk en volgens de regels verlopen en dat is dit jaar duidelijk niet is gebeurd zie bericht van TS. Als tweakers letterlijk voor sinterklaas wilt spelen kan het de prijzen net zo goed voor de deur zetten. Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen en dat het volgend jaar anders verloopt. Ik stel mijn bevindingen van dit jaar alleen voor de organisatie beschikbaar. Indien nodig doe ik graag volgend jaar weer vrijwillig het onafhankelijk onderzoek.
Volgens mij red ik dat niet eens, en ik loop hier al meer dan tien jaar rond :')

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-09 11:32
donderdraak schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:03:

Sorry hoor, maar hiermee leg je de lat wel erg hoog. Ik voel me een tweaker, maar heb niet zoveel karma, nog geen shoprecensie geschreven, nog geen product recensie geschreven, etc etc.

Hoogstens zouden Tweakers de IP-adressen kunnen vergelijken van alle accounts, maar het is erg moeilijk om dubbele accounts op te sporen.

Tweakers kan wel zien wanneer iemand online is. Misschien zou je hier wat aan kunnen koppelen (Bijvoorbeeld 10 uur per jaar online). Maar iemand die wil, blijft altijd de mogelijkheid houden om te kunnen cheaten.

Om zulke discussies te voorkomen staat er ook bij dat er over de uitslag niet gecorrespondeerd kan worden. Tweakers geeft de prijzen weg, en heeft het recht om te bepalen aan wie. Als de prijs vervolgens aan iemand vergeven wordt die niet helemaal volgens de regels heeft meegedaan is dat jammer, maar foutje is menselijk toch? Hopelijk wordt diegene juist hierdoor gestimuleerd om een zeer actieve tweaker te worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Maar je hebt wel al 2400 karma. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Voor de discussie over wat Tweakers nou eigenlijk wel en niet zou moeten doen om de ene gebruiker meer kans te laten maken en de ander uit te sluiten verwijs ik graag naar de topics uit het verleden. Ik denk niet dat het veel zin heeft die discussie nog eens over te doen.

Daarnaast heeft dit topic als geheel ook niet veel zin in LA aangezien die prijzen niets met de forumadmins te maken hebben en er intussen al een topic hierover loopt in GR, inclusief de oplossing voor die ene fout die gemaakt is. Één topic lijkt me genoeg. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.