Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkaya
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-12-2023
Hoi "Experts"

Sinds enige tijd bezig met een eigen "Man Cave". Nu wil ik een beamer aanschaffen, de Optoma HD141X.
In mijn mancave wil ik :
-Playstation (Scart)
-PS2 (Scart) / PS3 (HDMI) / PS4 (HDMI)
-N64 (Scart)
-Wii (Scart)
-Snes (Scart)
Al deze apparaten zou ik graag willen aansluiten met zo min mogelijk kabels en een zo'n goed mogelijke kwaliteit.
Nu mijn vraag: Is dit mogelijk? (Beamer is FullHD). Zo ja, wat zijn mijn benodigdheden?

Iedereen HEEL ERG BEDANKT ALVAST!

Gr. Vince 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:13
Als je een receiver gaat nemen (lijkt me wel in je mancave ;) ), kan je alle scart apparaten daarop aansluiten d.m.v. verloopstukje van scart naar tulp. En PS3/PS4 kunnen uiteraard met HDMI. Vanuit de receiver één HDMI naar de beamer en eht zou moeten werken. ;)

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou zeggen: wat je nodig hebt is het apparaat wat ik in V&A heb staan: V&A aangeboden: Extron MPS112 uitgebreide presentatie-switch voor audio en video

Het enige punt is: er gaat geen HDMI door dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:13

OB1

Wat heb je zelf al uitgezocht? Verder; de PS2 kan iig ook via RCA aangesloten worden. Receiver lijkt mij de beste optie.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:35
sypie schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:25:
Ik zou zeggen: wat je nodig hebt is het apparaat wat ik in V&A heb staan: V&A aangeboden: Extron MPS112 uitgebreide presentatie-switch voor audio en video

Het enige punt is: er gaat geen HDMI door dit apparaat.
Behalve dat hij ook geluid moet hebben en hdmi een vereiste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Stereo gaat er gewoon doorheen, dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkaya
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-12-2023
Wow Snelle reacties,

De Optoma HD141X heeft zelf 2 hdmi aansluitingen dus dat is idd voor mn ps3 en ps 4 geen probleem.
Ik heb al veel winkels afgezocht naar de juiste reciever waarbij ik zo min mogelijk kwaliteits verlies heb.
Maar te vergeefs helaas. (Kastje muur verhaal)
@sypie Dankszij jou nu ook een idee in welke hoek ik het moet zoeken dus THANKSS !

Iemand nog andere merken aan te bevelen? Wil de cable management zo netjes mogelijk doen nu de vloerbedekking nog niet ligt. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Een projector die full-HD is met apparaten die op scart uitsturen, dat is als Pirellibanden onder je grasmaaier zetten: het heeft weinig met elkaar te maken.

Mocht je geen video-switcher willen dan is een receiver het toverwoord. Scart kun je prima omzetten naar hulpconnectoren welke je met video, audio links en audio rechts kunt verbinden, en dit dan 5 keer. Je moet dus een receiver hebben met zowel HDMI als minimaal 5 keer AV via tulpconnectoren.

Wanneer je dat allemaal niet belangrijk vindt: met het apparaat wat ik in de aanbieding heb kun je alle consoles bij elkaar zetten, aansluiten op de video-switcher en vervolgens met 1 kabel naar je projector toe. Voor de HDMI-kabels van de PS3 en PS4 kun je met 2 HDMI-kabels naar je projector.

Het enige punt bij de HDMI-apparaten blijft dan: hoe ga je dat doen met geluid?

Linken naar je advertentie is al op het randje van wat op GoT is toegestaan, verdere verkooppraatjes mogen dan ook achterwege blijven.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 17-12-2015 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:58
sypie schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:40:
Een projector die full-HD is met apparaten die op scart uitsturen, dat is als Pirellibanden onder je grasmaaier zetten: het heeft weinig met elkaar te maken.

[...]
Het is daarom ook de moeite waard om eens te kijken of er een betere uitvoermogelijkheid is. Ik weet dat de PS2 bijv. ook Component video kan uitsturen, dan heb je al een stuk beter beeld dan via SCART. De Wii kan volgens mij ook Component video uitsturen.

Als je geen haast hebt dan kost zo'n kabel voor bijv. de PS2 ook nog eens bijna niks.

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 15-12-2015 19:28 ]

Pagina: 1