Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor mijn neefje ben ik opzoek naar nieuwe componenten voor zijn PC. De PC wordt vooral gebruikt voor games maar ook voor lichte fotobewerking en voor Word etc. Denk aan games zoals GTA V, Rainbow Six en dat soort spellen. Spellen moeten gewoon soepel lopen met hoge grafische kwaliteit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum is 700 euro, uitschieten mag naar 800 a 850 euro als dit echt moet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
AMD Radeon HD 7800 Series (staat niet op Pricewatch)
Moeder: Asrock, onbekend welk type.
Processorkoeler: een groot blok van Cooler Master (onbekend type).
Voeding: MS-Tech, onbekend hoeveel Watt, geen cable management.
Behuizing: Antec Nine Hundred.
Monitor: LG LED 24EN43.
Toetsenbord, muis en koptelefoon zijn reeds aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Graag wil mijn neefje de games 1080p spelen met de grafische instellingen op hoog, minimaal 60 fps.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hij heeft er nu een AMD/ATI videokaart inzitten, maar hij wil graag naar NVIDIA omdat er toch vaak wel problemen optreden met zijn huidige videokaart. Zelf raad ik hem ook NVIDIA aan omdat dit toch beter loopt uit mijn ervaring.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC moet niet veel geluid maken maar fluisterstil hoeft hij ook niet te zien. Hij moet gewoon lekker snel zijn en moet er minimaal 3 a 4 jaar mee vooruit kunnen. 1TB en de huidige SSD opslag is tot nu toe genoeg, dit hoeft niet meer te zijn. Denk aan een NVIDIA GTX videokaart.
De videokaart moet minimaal 2 HDMI aansluitingen hebben omdat hij nu ook met een tweede beeldscherm werkt. In de toekomst wil hij upgraden naar een LG monitor met een 21:9 verhouding.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie een goed systeem voor de rond de 700, hooguit 850 euro, voor mijn neefje kunnen samenstellen. Ik geloof dat de socket van zijn moederbord (kijken naar de socket van de CPU) ook niet meer je van het is deze tijd.
Indien er nog vragen zijn, hoor ik het graag.
Hij heeft helaas niet de mogelijkheid om zijn PC te openen en om te kijken wat erin zit, hij durft zelf de kast niet open te maken.
Voor mijn neefje ben ik opzoek naar nieuwe componenten voor zijn PC. De PC wordt vooral gebruikt voor games maar ook voor lichte fotobewerking en voor Word etc. Denk aan games zoals GTA V, Rainbow Six en dat soort spellen. Spellen moeten gewoon soepel lopen met hoge grafische kwaliteit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum is 700 euro, uitschieten mag naar 800 a 850 euro als dit echt moet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
AMD Radeon HD 7800 Series (staat niet op Pricewatch)
Moeder: Asrock, onbekend welk type.
Processorkoeler: een groot blok van Cooler Master (onbekend type).
Voeding: MS-Tech, onbekend hoeveel Watt, geen cable management.
Behuizing: Antec Nine Hundred.
Monitor: LG LED 24EN43.
Toetsenbord, muis en koptelefoon zijn reeds aanwezig.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 253,- | € 253,- |
1 | Hitachi Deskstar 7K1000.C SATA 3Gb/s, 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | OCZ Agility 4 128GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 253,- |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Graag wil mijn neefje de games 1080p spelen met de grafische instellingen op hoog, minimaal 60 fps.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hij heeft er nu een AMD/ATI videokaart inzitten, maar hij wil graag naar NVIDIA omdat er toch vaak wel problemen optreden met zijn huidige videokaart. Zelf raad ik hem ook NVIDIA aan omdat dit toch beter loopt uit mijn ervaring.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC moet niet veel geluid maken maar fluisterstil hoeft hij ook niet te zien. Hij moet gewoon lekker snel zijn en moet er minimaal 3 a 4 jaar mee vooruit kunnen. 1TB en de huidige SSD opslag is tot nu toe genoeg, dit hoeft niet meer te zijn. Denk aan een NVIDIA GTX videokaart.
De videokaart moet minimaal 2 HDMI aansluitingen hebben omdat hij nu ook met een tweede beeldscherm werkt. In de toekomst wil hij upgraden naar een LG monitor met een 21:9 verhouding.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie een goed systeem voor de rond de 700, hooguit 850 euro, voor mijn neefje kunnen samenstellen. Ik geloof dat de socket van zijn moederbord (kijken naar de socket van de CPU) ook niet meer je van het is deze tijd.
Indien er nog vragen zijn, hoor ik het graag.
Hij heeft helaas niet de mogelijkheid om zijn PC te openen en om te kijken wat erin zit, hij durft zelf de kast niet open te maken.
~ Kwaliteit staat boven alles!