Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBoyFTW
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-10-2020
Ik kan de Magnat monitor supreme sub 201A krijgen(zo goed als nieuw) voor 50 Euro met premium subwooferkabel van 10 meter. Heeft iemand ervaring met deze sub? En is deze het waard voor het geld?

Mvg,
Roy Westerhof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:46

FeaR

In GoT we trust

Ik heb de voorloper van de Magnat gehad, een Motion Sub 200A. Voor films is het een grappige subwoofer, bonkt er vrolijk op los. Het is vooral hoorbaar laag dan echt voelbaar. Die 20 Hz moet je ook met een gigantische korrel zout nemen (wat vaker is bij Duitse merken, maar ook bijvoorbeeld Yamaha). Voor muziek is het echt drie keer niets doordat subtiel spelen echt iets is wat de Magnat niet kan, ook dan was het mijn inziens ongecontroleerd bonken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBoyFTW
Oh, op de 2 reviews die op internet stonden(was niet veel te vinden), stond er het tegenovergestelde, namelijk dat de subwoofer mooie klanken vormt en niet te veel bonkt en dat deze zowel bij films als bij muziek goed klonk...
Maar jij raad hem dus af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:56
Voor 50 euro? Gewoon doen. Bevalt het niet verkoop je hem weer voor hetzelfde bedrag.
Volgens de pricewatch was deze rond de 150 euro: pricewatch: Magnat Monitor Supreme Sub 201A (Zwart)
Dus 50 euro doorverkopen is altijd te doen lijkt me dan.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:08

DarkSide

theres no place like ::1

Wou net zeggen. Je kan hem natuurlijk ook gewoon eerst beluisteren.
Of moet je hem blind kopen?
50,- voor een sub is niet veel. Als jij er tevreden mee bent (dat is wat er telt) dan is dat mooi toch.

Misschien kan je hem zelfs verkopen voor 75,- als die niet bevalt

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBoyFTW
In mijn buurt wordt niet zo druk gemarktplaatst, hij had hem er eerst voor 70 op, maar staat er nu al half jaar op, ik denk daarom niet dat ik hem snel weer doorverkoop ;(, maar ik kan idd wel even kijken en als hij niet bevalt kan ik me altijd nog terugtrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBoyFTW
deze sub kan ik toch gewoon met een jack op mijn pc (center/sub uitgang) naar rca aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik vond het een grappige subwoofer om mee te beginnen voor films en games, maar ik zou hem zeker niet weer kopen. Moet ik er wel bij zeggen dat ik een fikse stap heb gemaakt vanaf de Magnat en mijn eisen wellicht wat anders liggen. Ik ben ook niet heel erg enthousiast over de subwoofers in deze prijsklasse.

Nadeel is dat je voor dit soort bedragen snel op dit soort subwoofers uit komt. Wellicht zou een tweedehands REL ook nog lukken, maar misschien dat die juist weer de oemph mist die je van een subwoofer verwacht. Dat zijn namelijk weer geen echte filmmonsters.
RoyBoyFTW schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:47:
deze sub kan ik toch gewoon met een jack op mijn pc (center/sub uitgang) naar rca aansluiten?
Klopt. 3,5mm jack naar stereo RCA. Wel even uitvogelen welke van de twee RCA het subwooferkanaal is, de andere is voor de centerspeaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBoyFTW
voor mij is de magnat denk ik wel een goede eerste stap, zit nu nog met adm-5 boxen, die ik wou vervangen maar dat ging niet door. Ik zal even langsgaan en hoop dat ik tevreden ben. Bedankt voor jullie reacties en tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-06 11:46
De prijs-kwaliteit van de deze speakers is meer dan oke! Voor 50 euro val je er zeker geen buil aan. Ik zeg doen. Zelf heb ik het grotere broertje, de 301A, en die is voor films heerlijk. Voor scenes met actiemomenten en explosies voegt het zeker veel aan de beleving toe. De Pod-races van Star Wars deel I worden zo ineens een stuk interessanter een meeslepender.

Een groot verschil met de echt betere subwoofers is de kwaliteit van de ingebouwde versterker en diens instelmogelijkheden. Hoewel de subwoofer aardige (zij het wat ongenuanceerde) volumes weet te produceren, clipped deze snel.

Maar zoals eerder gezegd. de bouwkwaliteit tegenover de prijs is zeer netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBoyFTW
Heb de subwoofer vanavond opgehaald, staat nu in mijn kamer, heb hem alleen uitgetest. Hij werkt super. Alleen zou ik niet wetrn hoe ik deze moet instellen tegenover mijn adm-5 reloop boxen. Aangezien op de specs van de adm staat dat i tot 35 hz gaat, terwijl 35 hz op die boxjes niet heel lekker klinkt. Op hoeveel hz zou ik de crossover ongeveer zetten?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

35 Hz voor een gepoorte monitor speaker met 5" woofer? Ik denk dat die specificaties op zijn gegeven bij een flinke afzwakking van het geluid. Dus niet bij -3 dB of beter zoals meer aan wordt gegeven. 35 Hz is meer iets wat de subwoofer doet. 8" gepoort zit veelal rond de 35 - 40 Hz. Ik denk dat je eerder op 50 - 60 Hz mag rekenen voor de speakers. Dat is puur afgaande op wat andere speakers van dit formaat en met formaat units over het algemeen doen. Ik zou qua crossover dan toch zeker naar een Hz of 70/80 gaan. Misschien is dat wat te hoog aangezien je de ADM niet af kan kappen zoals bij een receiver kan, maar dat zijn waardes die me realistischer lijken voor dit formaat speaker/unit en opbouw.

Vanwaar eigenlijk de subwoofer direct op de PC aansluiten zoals in een eerdere post? De speakers hebben toch een Subwoofer Out en anders een Audio Out?

• RoyBoyFTW
Heb hem nu op 75 gezet.
Heb hem nu ook in mijn sub output van mijn boxen gedaan, het enige nadeel is dat ik dan als ik de bass op mijn adm boxen lager zet dat dat dan ook op de sub gebeurt :/
Pagina: 1