Ik heb de volgende setup al sinds enige tijd: een Draytek Vigor 2130n en die doet t met vlagen er goed daarnaast is er voor de meeste ruimtes een bekabelde aansluiting dmv lanswitches. Daarnaast is er nog een oudere conceptronic router die n 2de netwerk maakt voor 1 ruimte geen/slecht bereik heeft. Alles word dus verdeeld vanaf de draytek die internet krijgt van t Ziggo modem in bridgemode.
Na eerst problemen met apparaten te hebben uitgesloten en ook mijn kanalen af te stemmen op de WiFi in de buurt heb ik voor gasten een aparte SSID gemaakt zodat de vaste gebruikers (13man) apart zitten van hun gasten die vaak ook t netwerk willen gebruiken.
Naast al deze gebruikers (allemaal laptop en telefoon) is er ook nog een PS4, Chromecast en Ipad standaard op t netwerk. Als iedereen aanwezig is dat dus 26(13x2) + 3 = 29 connecties plus mogelijke gasten.
Nou lang verhaal kort, ik dacht dat dit het wel aan zou moeten kunnen, maar de gebruikers zijn veeleisend
Het netwerk kent rond drukke tijden dat het geheel niet bereikbaar is, maar ook in daluren loopt t netwerk lang niet altijd soepel. Met 200mbit van ziggo gaat t ook lang niet altijd goed, maar ik denk toch dat de rest van de problemen aan de router liggen en hoeveel capaciteit die heeft qua gebruikers zeg maar.. Zit ik in de goeie richting of mis ik iets compleet?
Zo Ja, is het dan verstandig te switchen naar proffesionelere apparatuur? Of kan ik t ook in t consumenten segment vinden/oplossen?
Alvast heel er bedankt voor jullie inzichten
Na eerst problemen met apparaten te hebben uitgesloten en ook mijn kanalen af te stemmen op de WiFi in de buurt heb ik voor gasten een aparte SSID gemaakt zodat de vaste gebruikers (13man) apart zitten van hun gasten die vaak ook t netwerk willen gebruiken.
Naast al deze gebruikers (allemaal laptop en telefoon) is er ook nog een PS4, Chromecast en Ipad standaard op t netwerk. Als iedereen aanwezig is dat dus 26(13x2) + 3 = 29 connecties plus mogelijke gasten.
Nou lang verhaal kort, ik dacht dat dit het wel aan zou moeten kunnen, maar de gebruikers zijn veeleisend
Zo Ja, is het dan verstandig te switchen naar proffesionelere apparatuur? Of kan ik t ook in t consumenten segment vinden/oplossen?
Alvast heel er bedankt voor jullie inzichten