Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende setup al sinds enige tijd: een Draytek Vigor 2130n en die doet t met vlagen er goed daarnaast is er voor de meeste ruimtes een bekabelde aansluiting dmv lanswitches. Daarnaast is er nog een oudere conceptronic router die n 2de netwerk maakt voor 1 ruimte geen/slecht bereik heeft. Alles word dus verdeeld vanaf de draytek die internet krijgt van t Ziggo modem in bridgemode.

Na eerst problemen met apparaten te hebben uitgesloten en ook mijn kanalen af te stemmen op de WiFi in de buurt heb ik voor gasten een aparte SSID gemaakt zodat de vaste gebruikers (13man) apart zitten van hun gasten die vaak ook t netwerk willen gebruiken.

Naast al deze gebruikers (allemaal laptop en telefoon) is er ook nog een PS4, Chromecast en Ipad standaard op t netwerk. Als iedereen aanwezig is dat dus 26(13x2) + 3 = 29 connecties plus mogelijke gasten.

Nou lang verhaal kort, ik dacht dat dit het wel aan zou moeten kunnen, maar de gebruikers zijn veeleisend ;) Het netwerk kent rond drukke tijden dat het geheel niet bereikbaar is, maar ook in daluren loopt t netwerk lang niet altijd soepel. Met 200mbit van ziggo gaat t ook lang niet altijd goed, maar ik denk toch dat de rest van de problemen aan de router liggen en hoeveel capaciteit die heeft qua gebruikers zeg maar.. Zit ik in de goeie richting of mis ik iets compleet?

Zo Ja, is het dan verstandig te switchen naar proffesionelere apparatuur? Of kan ik t ook in t consumenten segment vinden/oplossen?

Alvast heel er bedankt voor jullie inzichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:02
Ik gebruik deze router al een jaar of 4, 5 zonder problemen. In het begin was er wel een aantal issues aanwezig, maar deze zijn verholpen door de updates die in de loop van jaren zijn uitgebracht.

Op een gegeven moment had ik wel een probleem met WiFi. De apparaten wilden wel verbinden, maar de verbinding hield nooit lang stand. Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat de voedingsadapter op was. Deze kon niet meer genoeg stroom leveren. Ik heb de adapter vorig jaar vervangen en de router doet sindsdien zijn werk weer goed.

Kleine opmerking: hier zijn gemiddeld 'maar' 5 apparaten die tegelijk gebruiken maken van WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook alle firmware updates gedownload en gedaan, maar de voedings adapter ga ik eens checken...
Wel is het eigenlijk over het algemeen na een koude herstart weer een tijd lang goed. Hmm interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen problemen met de adapter, verder nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 14:52
Ik heb al jaren een Draytek Vigor 2130 en die doet het altijd probleemloos, ook met zware belastingen.
Ik heb bewust de n versie niet gekozen, omdat toen al bekent was dat het wifi deel matig was.

Gebruik zelf een apart accesspoint van Draytek en ben erg te spreken over deze combinatie.

Heb je die conceptronic wel als accesspoint geschakelt en niet als router?

13 man op een accesspoint is overigens wel behoorlijk veel om nog performance te verwachten.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Verwijderd

Topicstarter
Jep de conceptronic is een accesspoint die bedraad is aangesloten op de draytek.

Dus als ik geen prima performance kan krijgen met de draytek, is het dan beter nog een 3de accesspoint aan te leggen of naar een proffesioneler model te gaan die stabieler is voor meerdere intensieve verbindingen?
Pagina: 1