Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Topicstarter
Hoi,
Hier op m'n werk heb ik een ouder NovaScale R460 in m'n handen gekregen..
Deze gaat uit het rack en hier wil men een image van hebben.

Nu loop ik tegen een heel stom probleem aan, waar niemand de oplossing voor weet hier.

Ik wilde heel simpel een clonezilla USBtje booten, server ondersteund dat gewoon ookal is ie wat ouder.

Dus ik pas braaf de boot volgorde aan (geval heeft geen los boot-menu namelijk) en vanaf het punt dat ik de wijzigingen opsla heb ik ineens geen keyboard input meer.

Ik dacht van ik reset die bios gewoon, maar daar kom ik dus zonder keyboard met geen mogelijkheid in.. verschillende USB en PS2 keyboard geprobeerd, maar dat mocht niet baten...

Is iemand toevallig bekend met deze Bull servers? Want wij komen er hier met 5 man niet uit, en het zal waarschijnlijk iets heel stoms zijn..

EDIT: Ondertussen met de jumper n BIOS reset gedaan, nog niets..

Alvast bedankt voor alle hulp! :)

[ Voor 3% gewijzigd door ShadowAS1 op 15-12-2015 15:28 ]

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-11 17:46
Lees het volgende in de manual:

Did you perform any keyboard or mouse operation immediately after you started the server? → If you perform any keyboard or mouse operation immediately after start-up, the POST may accidentally detect a keyboard controller error and stop proceeding. In such a case, restart the server. Do not perform any keyboard or mouse operation until the BIOS start-up message appears when you restart the server.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Topicstarter
Yarno schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:40:
Lees het volgende in de manual:

Did you perform any keyboard or mouse operation immediately after you started the server? → If you perform any keyboard or mouse operation immediately after start-up, the POST may accidentally detect a keyboard controller error and stop proceeding. In such a case, restart the server. Do not perform any keyboard or mouse operation until the BIOS start-up message appears when you restart the server.
Yes, dat was hem! Helemaal overheen gekeken. Thanks! :)

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.