Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• hermans1990
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 29-02-2016
Wie heeft er ervaring met de ATI Radeon? Ik heb op dit moment een pc met Kingston HyperX, maar ben hier niet zo tevreden over. Ik wil de onderstaande pc kopen, maar ik kan niet helemaal uit de juiste videokaart komen..

http://www.computer-beste.../basic-amd-game-computer/

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12:30
Je zit een beetje in het verkeerde subforum, je kan dit beter bij componenten aankoopadvies vragen.
Een poging om je vraag te beantwoorden, ATI Radeon is een merk videokaarten. Kingston HyperX heeft hier niks mee te maken omdat dat systeem geheugen is. De kaarten die AMD maakt en uitbrengt onder de naam ATI Radeon zijn prima.

Ten tweede zorg dat je voor jezelf duidelijk hebt wat je met je pc wilt gaan doen. Een kort lijstje:
- Wat wil je doen met je pc, games/videobewerking/office/programmeren etc....
- Op wat voor resolutie werk je
- Hoe lang wil je met je pc doen
- Wat is je budget
Indien je games wilt gaan spelen dan zou ik toch voor een sterkere machine gaan met minimaal een R9 380(x).

Ten derde, het is veel goedkoper om zelf een pc samen te stellen en deze door een webshop in elkaar te laten zetten (kost rond de 50 euro extra). Hierdoor heb je meer controle over de componenten en zal je pc sneller zijn. Als je niet weet wat je moet nemen begin dan bij de tweakers best buy guide en neem dan een van de game systemen als basis.

Mijn laatste advies is, update je topic start met deze informatie en vraag een modje doormiddel van de rapporteer knop je topic naar componenten aankoopadvies te plaatsen.

Battle.net tag

• hermans1990
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 29-02-2016
Goeie! Thanks, ik ga er mee aan de slag ;)

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 02:40
hermans1990 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:28:
Wie heeft er ervaring met de ATI Radeon?
ATI is jaren geleden al overgenomen door AMD, vandaar..
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:39:
De kaarten die AMD maakt en uitbrengt onder de naame ATI Radeon zijn prima.
AMD gebruikt de naam ATI al lang niet meer:
http://www.amd.com/en-gb/products/graphics/desktop/r9#

Al met al dus twijfelachtig of je zaken moet doen met een leverancier die nog merknamen gebruikt die 5 jaar geleden zijn uitgefaseerd.

[Voor 51% gewijzigd door Henk007 op 15-12-2015 15:22]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12:30
Henk007 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:06:
[...]

ATI is jaren geleden al overgenomen door AMD, vandaar..

[...]

AMD gebruikt de naam ATI al lang niet meer:
http://www.amd.com/en-gb/products/graphics/desktop/r9#

Al met al dus twijfelachtig of je zaken moet doen met een leverancier die nog merknamen gebruikt die 5 jaar geleden zijn uitgefaseerd.
Eens, ik had mijn koffie eerst moeten drinken :+.
Misschien dat ze de naam ATI gebruiken omdat deze nog bekend is bij de gewone consument.

Battle.net tag

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 30-10 21:11
hermans1990 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:28:
Wie heeft er ervaring met de ATI Radeon? Ik heb op dit moment een pc met Kingston HyperX, maar ben hier niet zo tevreden over. Ik wil de onderstaande pc kopen, maar ik kan niet helemaal uit de juiste videokaart komen..

http://www.computer-beste.../basic-amd-game-computer/
Los van dat Kingston een merk geheugen is (zoals hierboven uitgelegd):

Het probleem van die computer is dat er een AMD processor in zit. Zeker als je een losse videokaart overweegt dan kun je beter een systeem op basis van een Intel processor samenstellen. Die zijn zuiniger en, afhankelijk van de prijs, sneller.

Ik zou dus even doorzoeken.

[Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 15-12-2015 15:53]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 13:30

br00ky

Moderator Harde Waren
"Wie heeft er ervaring met" topics zijn vrij nutteloos zonder al zelf te vermelden wat je gevonden hebt. CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 132 en de vorige delen bieden letterlijk duizenden posts. Begin daar eens :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True