Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router met bereik in het hele huis

Pagina: 1
Acties:

• Zarif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 17:01

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb van KPN een glasvezelabonnement en ik kan bekabeld 80 Mbit bereiken. Met WiFi kom ik er echter niet eens in de buurt (10-20 Mbit). De huidige router/modem van KPN heeft ook niet in het hele huis WiFI-bereik. KPN is niet bereidt om mij een betere router gratis aan te bieden, dus ga ik nu zelf op zoek naar een betere router.

Criteria waaraan de router moet voldoen:
  • Bereik in het hele huis
    Ik heb op dit moment geen bereik op zolder. Ik heb daarom een jaar geleden een range extender aangeschaft, maar dat is echt drama. Snelheid verschrikkelijk traag of soms gewoon geen internet
  • Snelheid moet omhoog
    Als ik bekabeld 80 Mbit kan halen, dan wil ik draadloos minimaal 60-70% hiervan ook halen. Is dat mogelijk?
  • < €60,-
    Als het mogelijk is wil ik graag in deze price range zitten.
Is het waard om een 5Ghz te kopen? Deze routers zijn prijzig, maar ik heb gelezen dat het bij 5Ghz niet "druk" is en dus hogere snelheden kunt bereiken. Aan de andere kant heb je minder bereik met 5Ghz en ik wil wel bereik hebben op zolder.

Ik heb op dit moment deze gevonden en hij lijkt zeer populair onder Tweakers-gebruikers: TP-Link TL-WR1043ND

Ik wil graag weten welke router jullie adviseren en wat jullie vinden deze router vinden. Heb je deze router ook, dan hoor ik graag jouw ervaring met deze router.

Alvast bedankt allemaal.

EDIT: KPN adviseert mij om een WiFI versterker aan te schaffen: KPN WiFi Versterker

[ Voor 5% gewijzigd door Zarif op 15-12-2015 14:18 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zou er voor kiezen om 2 5GHz routers te scoren, 1 beneden en 1 boven. Dan weet je zeker dat je goed zit. 5GHz heeft inderdaad een stuk minder ver bereik dan 2.4GHz.

Edit : Een versterker zou ik niet doen, dat geeft vaak meer gezeik dan oplossing.

[ Voor 20% gewijzigd door DennusB op 15-12-2015 14:19 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik denk dat je de oplossing veel beter kan zoeken in het plaatsen van een extra accesspoint (of router in AP modus), dan in het plaatsen van een betere router.

Want los van de prestaties van je centrale router, moeten je clients ook maar net de mogelijkheid hebben om vanuit het hele huis terug te zenden naar het centrale punt.

Dus gewoon een kabeltje naar de 1e verdieping of zelfs helemaal naar de zolder en daar een extra apparaat neerzetten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
DennusB schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:18:
Ik zou er voor kiezen om 2 5GHz routers te scoren, 1 beneden en 1 boven. Dan weet je zeker dat je goed zit. 5GHz heeft inderdaad een stuk minder ver bereik dan 2.4GHz.

Edit : Een versterker zou ik niet doen, dat geeft vaak meer gezeik dan oplossing.
Bedankt voor je reactie. Twee van deze bijvoorbeeld?
Asus RT-AC51U

Ik vind het verdacht goedkoop voor een 5Ghz router.

• Daniel36
  • Laatst online: 23:34

Daniel36

vernieuwde formule

Sinds een week of drie gebruik ik deze route r en hij bevalt goed.
Dekking van huis en voor- en achtertuin.
Maar dit is een niet al te groot huis uit 1920, in een jonger huis van beton zal de dekking minder zijn neem ik aan.
Snelheid plm 35mb draadloos bij opgegeven 40mb door ziggo voor dit abo.

• DennusB
  • Niet online
Zarif schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:22:
[...]

Bedankt voor je reactie. Twee van deze bijvoorbeeld?
Asus RT-AC51U

Ik vind het verdacht goedkoop voor een 5Ghz router.
Dat zou ik sowieso niet doen, hij heeft geen gigabit ethernet poort, toch zonde blij een glas verbinding ;)
Daarnaast, bespaar niet op je routers (maar overdrijf ook niet).
Wil je een goede set-up met meerdere AP's? Kijk bijvoorbeeld eens naar de nieuwe Unifi AP-AC Lite's :) Erg mooi spul!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Orion84 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:21:
Ik denk dat je de oplossing veel beter kan zoeken in het plaatsen van een extra accesspoint (of router in AP modus), dan in het plaatsen van een betere router.

Want los van de prestaties van je centrale router, moeten je clients ook maar net de mogelijkheid hebben om vanuit het hele huis terug te zenden naar het centrale punt.

Dus gewoon een kabeltje naar de 1e verdieping of zelfs helemaal naar de zolder en daar een extra apparaat neerzetten.
Ik heb nu een kabel lopen van de meterkast naar de zolder voor de computer. Ik heb een tijdje een switch gebruikt: Eén kabel voor de computer en één kabel voor de Xbox 360. Ik had hierdoor echter ping spikes tijdens gamesessies, dus heb ik de switch weggehaald.

Een kabel naar andere kamers in het huis is niet mogelijk en door het huis heen lijkt me ook geen goed idee, want dan zijn mijn medebewoners boos.

Op het moment is het voor mij alleen mogelijk om een extra apparaat naast de modem van KPN te zetten.
DennusB schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:23:
[...]

Dat zou ik sowieso niet doen, hij heeft geen gigabit ethernet poort, toch zonde blij een glas verbinding ;)
Daarnaast, bespaar niet op je routers (maar overdrijf ook niet).
Wil je een goede set-up met meerdere AP's? Kijk bijvoorbeeld eens naar de nieuwe Unifi AP-AC Lite's :) Erg mooi spul!
Is dit een soort van range extender 2.0? Ik kan hiermee niet hogere snelheiden bereiken, toch? Het is alleen een access point voor meer bereik.

• DennusB
  • Niet online
Zarif schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:35:

[...]

Is dit een soort van range extender 2.0? Ik kan hiermee niet hogere snelheiden bereiken, toch? Het is alleen een access point voor meer bereik.
Nee, het zijn gewoon slimme cloud-managed AP's. Als je er 2 van koopt configureer je die tegelijk in 1 duidelijk interface, daarna kunnen je devices gewoon 'roamen' als je naar boven of naar beneden loopt!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Zarif schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:35:
[...]

Ik heb nu een kabel lopen van de meterkast naar de zolder voor de computer. Ik heb een tijdje een switch gebruikt: Eén kabel voor de computer en één kabel voor de Xbox 360. Ik had hierdoor echter ping spikes tijdens gamesessies, dus heb ik de switch weggehaald.
Tenzij er iets mis is met die switch of de gebruikte kabels zou een extra switch echt niet voor dat soort problemen moeten zorgen.

Dus ik zou als ik jou was toch eens kijken of je op die kabel die al naar zolder ligt niet gewoon een routertje kan aansluiten. Instellen als AP en alle bekabelde apparaten op de ingebouwde switch en klaar is Zarif.

Verder verplaats ik deze even naar het Netwerken forum, dat is een wat logischer plek :)

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 15-12-2015 14:39 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
DennusB schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:36:
[...]

Nee, het zijn gewoon slimme cloud-managed AP's. Als je er 2 van koopt configureer je die tegelijk in 1 duidelijk interface, daarna kunnen je devices gewoon 'roamen' als je naar boven of naar beneden loopt!
Dat is echt ideaal. Het is alleen echt super duur! €180 euro betalen om overal in het huis WiFi te hebben is voor mij te duur.
Orion84 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:39:
[...]

Tenzij er iets mis is met die switch of de gebruikte kabels zou een extra switch echt niet voor dat soort problemen moeten zorgen.

Dus ik zou als ik jou was toch eens kijken of je op die kabel die al naar zolder ligt niet gewoon een routertje kan aansluiten. Instellen als AP en alle bekabelde apparaten op de ingebouwde switch en klaar is Zarif.

Verder verplaats ik deze even naar het Netwerken forum, dat is een wat logischer plek :)
Dan zal het aan de switch gelegen hebben. Ik zal kijken of ik een andere kan vinden. Dit lijkt me dan de beste en goedkoopste optie.

Alleen is het zo dat ik dan nog steeds niet een hogere snelheid zal bereiken met WiFi. Ik heb liever snel internet beneden en weinig bereik boven dan overal bereik in het huis.

Wat kan ik verwachten als ik de router die ik in het begin had voorgesteld zou gebruiken?

• DennusB
  • Niet online
Zarif schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:07:
[...]

Dat is echt ideaal. Het is alleen echt super duur! €180 euro betalen om overal in het huis WiFi te hebben is voor mij te duur.
Ik snap dat het veel geld is, maar zoals ik al eerder zei je moet er niet op besparen want dan krijg je het nooit werkend. Misschien in 2 fases?

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:49
Zarif schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:07:
[...]

Wat kan ik verwachten als ik de router die ik in het begin had voorgesteld zou gebruiken?
Als je die gebruikt heb je waarschijnlijk nog geen verbinding boven. Er zijn een hoop dingen om rekening mee te houden. Ik heb een R7000 in de meterkast staan en deze is niet in staat zolder te halen. Heb ook 1 enkele kabel naar zolder lopen. Daar een switch aan met een AP en NAS dan naar een volgende switch op de 1ste verdieping met aansluiting op de PC en Xbox. Nergens last van en door het hele huis top draadloos bereik.

[ Voor 26% gewijzigd door Aksnes op 15-12-2015 15:11 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Welk modem heb je nu van KPN en met welke apparatuur en op wat voor afstand / obstakels haal je die 10-20mbit?

Dat moet met moderne clients zeker sneller kunnen en in dat opzicht is het inderdaad wellicht wel de moeite waard om het apparaat van KPN te vervangen (of daar iets naast te zetten, ik weet niet of je zonder dat apparaat van KPN kan?).

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 09:59

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De beste methode is echt:
Wi-Fi router beneden
kabel naar boven en daar een AP.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die KPN "Wifi Versterker" is zowel een access point (normaal bedraad aan te sluiten) als een range extender. In die eerste mode, dus met kabel aangesloten, is €50 bepaald geen slechte deal imo.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Hann1BaL schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:11:
De beste methode is echt:
Wi-Fi router beneden
kabel naar boven en daar een AP.
Ja heb ik ook een router beneden en een AP op de 1ste verdieping en een AP op de zolder allebei bedraad.

Die van de eerste verdieping is dan wel via powerline maar dat is nog altijd beter dan dat ik eerst het draadloze signaal van de router beneden draadloos versterkste op de 1ste verdieping 8)7

Jsunnyreports

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-11 16:38
Heb een KPN Experiabox V10 beneden in de meterkast, met een KPN WiFi versterker bekabeld aangesloten boven. Uitstekend bereik in een nieuwbouw woning op alle etages, zowel 2,4 GHz als 5 GHz.

De V10 is gratis, de versterker is €50; goede apparatuur. Niet moeilijker maken dan nodig is en gelijk nette KPN support.

[ Voor 4% gewijzigd door AtomicWing op 15-12-2015 15:31 ]

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
AtomicWing schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:30:
Heb een KPN Experiabox V10 beneden in de meterkast, met een KPN WiFi versterker bekabeld aangesloten boven. Uitstekend bereik in een nieuwbouw woning op alle etages, zowel 2,4 GHz als 5 GHz.

De V10 is gratis, de versterker is €50; goede apparatuur. Niet moeilijker maken dan nodig is en gelijk nette KPN support.
Hoe is je WiFi-snelheid beneden en boven?

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Orion84 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:11:
Welk modem heb je nu van KPN en met welke apparatuur en op wat voor afstand / obstakels haal je die 10-20mbit?

Dat moet met moderne clients zeker sneller kunnen en in dat opzicht is het inderdaad wellicht wel de moeite waard om het apparaat van KPN te vervangen (of daar iets naast te zetten, ik weet niet of je zonder dat apparaat van KPN kan?).
Ik heb geloof ik één van de nieuwste KPN modems. Hij is laatst vervangen omdat ik overgestapt was naar glasvezel. Ik haal 10-20 Mbit in de woonkamer en dat is dus minder dan 10 meter van de modem vandaan met maximaal twee muren ertussen. Welke router zou je adviseren om beneden te zetten en welke router zou je adviseren als access point op zolder?
Wouter_96 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:10:
[...]

Als je die gebruikt heb je waarschijnlijk nog geen verbinding boven. Er zijn een hoop dingen om rekening mee te houden. Ik heb een R7000 in de meterkast staan en deze is niet in staat zolder te halen. Heb ook 1 enkele kabel naar zolder lopen. Daar een switch aan met een AP en NAS dan naar een volgende switch op de 1ste verdieping met aansluiting op de PC en Xbox. Nergens last van en door het hele huis top draadloos bereik.
Misschien toch maar beter om een switch en een AP aan te schaffen. Welke AP's gebruik je als ik vragen mag?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Wat voor snelheden haal je als je met je draadloze apparatuur direct bij het KPN modem gaat staan?

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-11 16:38
Zarif schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:31:
[...]

Hoe is je WiFi-snelheid beneden en boven?
Ik zal vanavond even meten. De 5 Ghz geeft een stabiele 325 Mbit verbinding met het netwerk door het gehele huis (minimaal 4 streepjes). Enige is wel dat de verbinding wordt verbroken en opnieuw wordt aangelegd bij het naar boven lopen. 100/100 lijn overigens.

2,4 Ghz op mijn Windows tablet is stabiel genoeg voor Netflix, maar ik zal die ook even meten.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Orion84 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:39:
Wat voor snelheden haal je als je met je draadloze apparatuur direct bij het KPN modem gaat staan?
Op mijn MacBook Air:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4917492693.png

iPhone:
21Mbps/16.06Mbps/7ms D/U/ping

EDIT: hier nog een Speedtest vanaf de woonkamer:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4917514359.png

[ Voor 14% gewijzigd door Zarif op 15-12-2015 15:55 ]

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
AtomicWing schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:44:
[...]

Ik zal vanavond even meten. De 5 Ghz geeft een stabiele 325 Mbit verbinding met het netwerk door het gehele huis (minimaal 4 streepjes). Enige is wel dat de verbinding wordt verbroken en opnieuw wordt aangelegd bij het naar boven lopen. 100/100 lijn overigens.

2,4 Ghz op mijn Windows tablet is stabiel genoeg voor Netflix, maar ik zal die ook even meten.
Alvast bedankt! Als de snelheden redelijk zijn, zal ik waarschijnlijk de WiFi versterker als access point gebruiken op zolder.

• Aksnes
Zarif schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:34:
[...]

Misschien toch maar beter om een switch en een AP aan te schaffen. Welke AP's gebruik je als ik vragen mag?
http://tweakers.net/pricewatch/434978/asus-rt-ac51u.html gebruik als AP
http://tweakers.net/price...9/tp-link-tl-sg1005d.html als switch.

Niet duur en loopt als een trein!

Verwijderd

Ik doe het met een powerline. (internet via het stopcontact) De TP powerline heeft er een met een stekkerdoos waar de modem in kan. Basisset van 2 stuks.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zarif schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:50:
[...]

Op mijn MacBook Air:
[afbeelding]

iPhone:
21Mbps/16.06Mbps/7ms D/U/ping

EDIT: hier nog een Speedtest vanaf de woonkamer:

[afbeelding]
Dat zijn geen denderende snelheden. Ik neem aan dat dat op 2.4GHz is? Zo ja heb je flink last van interferentie (want ZO slecht is zo'n Experiabox niet en een MacBook Air heeft een prima WiFi chip en antenne).

Of... waar staat exact die Experiabox?
- Goed, dus op een tafel/plank/oid, niet op de vloer, vrij van de muur, niet achter iets verstopt en niet tussen de kabels.
- Fout, dus op de vloer, achter de kast, of in een wirwar van kabels omhuld?

Indien 'fout' - zet dat ding eens op een goede plek (wat maar paar cm bij waar hij nu staat vandaan hoeft te zijn, als hij op de vloer ligt en er geen tafel/plank in de buurt is kun je het even om te testen op een stoel zetten) en probeer dan nog een keer.

Nog steeds brak? Dan moet je echt naar 5GHz voor betere performance. Dan kan het zijn dat je een tweede AP beneden nodig hebt. Ik zou net als anderen in dit topic (en KPN) KPN's geval aanraden. Kost weinig, doet exact wat het moet doen en levert prima prestaties.
Loopt als een vertraagde Fyra bedoel je... :X

Die AC51U heeft een gare Mediatek oplosing die in de ultra-low-end populair is, maar puur en alleen om de prijs. 2.4GHz is redelijk (2x2 MiMo), maar 5GHz gebruikt maar een antenne. Dat betekent beperkte snelheid (max 300Mbps theoretisch met AC client, max 100Mbps theoretisch met N client - en in praktijk mag je die cijfers halveren), maar vooral ook veel minder ontvangstgevoeligheid, waardoor je minder dekking hebt en sneller last van verstoringen. Oh, en de MT7610E heeft flinke compatibility issues waardoor veel clients niet kunnen verbinden, of alleen als N ipv AC. Als een router/AP de Mediatek MT7610E gebruikt voor 5GHz, met grote boog omheen lopen :o

* dion_b heeft ooit het ongeluk gehad de TP-Link Archer C2, eerste router met deze chip, te kopen. Brr :/

Voor EUR 10 meer krijg je dat KPN apparaat met:
- Gigabit Ethernet ipv 100MbE
- 3x3 MiMo ipv 1x1 in 5GHz. Dat levert je in theorie verdrievoudiging van snelheid op bij zelfde signaal, maar met een MacBook Air haal je maar verdubbeling (slechts twee antennes). Maar snelheid is minder belangrijk dan dekking/stabiliteit, want drie keer zoveel antennes betekent ook drie keer ontvangstgevoeliger.
- Band steering, de AP kijkt zelf of je client 5GHz aankan en zo ja wordt hij daarheen geschoven.
- Out-of-the-box AP ipv per default router. Veel meer idiot-proof dus.

Lijkt me tenzij je voor EUR 10 voor een week moet eten een no-brainer.

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 16-12-2015 01:33 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Aksnes
Ik heb nooit bij KPN gezeten dus heb de optie niet gehad. Maar voor 10 euro is dat natuurlijk een goede optie.

maar voor de prijs die ik er destijds voor betaald heb is het een hele degelijke optie geweest. Het enigst wat hij hoeft te doen is de bovenverdieping voorzien van een goed bereik. Boven maakt standaard alles al gebruik van een kabel. Het enigste wat hij moet doen is zorgen dat de telefoons en tablets een goed signaal hebben. Hierdoor hebben we geen verbazingwekkende snelheden nodig. Beneden verzorgt de R7000 het huis van Wi-Fi en dat is natuurlijk weer een stuk sneller.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wouter_96 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:00:
Ik heb nooit bij KPN gezeten dus heb de optie niet gehad. Maar voor 10 euro is dat natuurlijk een goede optie.
Het is niet EUR 10, maar EUR 10 meer dan die gare Asus, dus EUR 50. En KPN klant hoef je niet te zijn ben ik ook niet, iedereen kan het bij KPN bestellen ;)
maar voor de prijs die ik er destijds voor betaald heb is het een hele degelijke optie geweest. Het enigst wat hij hoeft te doen is de bovenverdieping voorzien van een goed bereik. Boven maakt standaard alles al gebruik van een kabel. Het enigste wat hij moet doen is zorgen dat de telefoons en tablets een goed signaal hebben. Hierdoor hebben we geen verbazingwekkende snelheden nodig. Beneden verzorgt de R7000 het huis van Wi-Fi en dat is natuurlijk weer een stuk sneller.
Snelheid is niet grootste nadeel van dit ding, slechte compatibility van de chipset en beperkte dekking door gebrek aan MiMo zijn de problemen. Mooi dat het bij jou voldoet, maar ik zou het zeker niet aan anderen aanraden.

Oslik blyat! Oslik!

• Aksnes
dion_b schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:45:
[...]

Het is niet EUR 10, maar EUR 10 meer dan die gare Asus, dus EUR 50. En KPN klant hoef je niet te zijn ben ik ook niet, iedereen kan het bij KPN bestellen ;)
Verkeerd geformuleerd zie ik nu. Ik bedoelde inderdaad voor 10 euro meer zou ik dat zeker doen.
[b]dion_b schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:45:
[...]

Snelheid is niet grootste nadeel van dit ding, slechte compatibility van de chipset en beperkte dekking door gebrek aan MiMo zijn de problemen. Mooi dat het bij jou voldoet, maar ik zou het zeker niet aan anderen aanraden.
offtopic:
Iets met aanraden zodat hij niet over het budget gaat omdat nog een switch bij moet komen. Tot ik me realiseerde dat hij het AP gewoon als switch gaat gebruiken.

In dat geval zou ik ook voor de KPN versteker gaan. deze heeft 1GB/s op de poorten.

In mijn situatie heb ik dit niet nodig om dat hij als extra APtje hangt en voor de rest geen spannende dingen hoeft te doen.

Verwijderd

Ik heb ditzelfde probleem opgelost met een UTP-kabel naar de andere kant van het huis (door de leiding van de telefoon) en een extra router.

Kostte mij in totaal nog geen 5 euro...

Bekabelde oplossingen zijn altijd het meest duurzaam en stabiel.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2015 12:05 ]

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik ben van plan de WiFi versterker van KPN te kopen. Ik ga 'm eerst beneden zetten en kijken wat het bereik en de snelheid is en dan zet ik 'm op zolder en doe ik hetzelfde. De versterker heeft inderdaad een aantal poorten, dus ik hoef niet eens een extra switch te kopen.
dion_b schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:45:
[...]

En KPN klant hoef je niet te zijn ben ik ook niet, iedereen kan het bij KPN bestellen ;)

[...]
Op de website staat dat het alleen voor KPN klanten €50 kost. :P
Pagina: 1