update;
verschillende templates aangemaakt, windows 8.1 en windows 10.
gaan morgen testen met autodesk enz.
de ervaring leert:
tussen profiel k120 (512mb geheugen) en K180 (4gb geheugen) 1 GPU geen verschil in framerate op 3d.
(ff gekke zijstap) Unreal tournament getest, maakt niks uit in FPS (veel of weinig mem) t is niet echt geschikt voor dit soort werk...

een keer voor een lanparty gewoon 10 clients uitrollen en dan iedereen lekker gamen...met een biertje na werktijd
OpenGL Aquarium getest op windows 10 en windows 8. beide draaien rond de 67fps maar de VMware horizon gebruikt maakt van FRL (Frame Rate Limiter) en dit terug schaalt naar 30fps max.
FRL kan je uitzetten op de VM zelf bij advanced settings met een parameter.
Zet je deze uit, wordt de ervaring duidelijk beter, nadeel is dat 1 client 80mbit internet verkeer trekt ...als je naar een aqaurium zit te kijken. (anders is het rond de 25mbit).
rondklikken in windows 10 voelt hetzelfde aan met of zonder GRID kaart, wordt duidelijk allemaal op software matige 3d verwerking gedraaid... (matrox G200 kaart onboard op de hp servert).
heb nog een hoop werk te doen, vlans aanmaken tussen de verschillende vm pools en we schijnen nog performance te kunnen tweaken van t PCOIP protocol, waardoor je een betere ervaring krijgt.
GPUburner nog geprobeerd, windows 8 of 10 geen verschil, veel of weinig geheugen geen verschil. wel zit er een verschil in CPU gebruik als je de powersettings op de HP server op static high performance of HP load balanced saving zet.
de CPU's in de VM zelf zie je 50% verminderen als je de HP static gebruikt, stroom verbruik neemt dan ook toe van 190 watt op de server tot 225 watt. (3 server vm's aan en 1 windows 10 vm client) die 3d staat te trekken.
ook heb ik nog contact gehad met nvidia, ik heb ze maar verteld dat HP en supermicro samen gaan en dat het prima draait. zelf hadden ze t nog niet geprobeerd, had ze gezegd als ze willen weten hoe t moet bellen ze maar
oja,...HP adviseert minimaal 1x 1400 watt... tip mijn kant, ze sporen niet,...er zit nu redundant 800 watt in,...en dat ga je met alle goeie wil van de digitale aarde nooit halen. zelfs als mn tdp's / GPU waardes optel (en nog wat moederboarden meuk, enz. kom ik niet verder 450 watt. met 800 watt werkt t ook...scheelt weer 369 eu per voeding.
tot zover mijn bevindingen...