Bekabeld internet valt half weg.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 442554

Topicstarter
Hallo,

Sinds een week of 2 hebben wij thuis last van het internet dat steeds weg valt.
Het wegvallen duurt een seconde of 30 en dan is het weer terug. Dit gebeurd ongeveer een 30x op een dag (dan overdrijf ik ook niet). Tijdens het uitvallen kan ik natuurlijk niet gebruik maken van webbrowser maar het vreemde is wel dat ik gewoon kan doorgamen en mijn vrienden mij nog steeds horen op TeamSpeak. Overigens is mijn internet connectie via kabel.

Beneden hebben ze er ook last van (Wifi).

TeamSpeak blijf ik gewoon op zitten en blijven ze me horen maar via Skype word de verbinding wel verbroken.

Het modem van Ziggo staat beneden in de meterkast en heb naast mijn PC een router staan.

Naar wat speuren op het internet lees je dat het misschien aan het aantal connecties kan liggen?
Modem connecties: 1 PC en 2 Mobiele telefoons waarvan ik het weet.
Router connecties: 1 PC, 1 Laptop (staat niet vaak aan), 1 mobiele telefoon en een PS4
Je zou zeggen dat het daar niet aan kan liggen omdat we deze connecties al een langere tijd hebben dan dat het probleem zich voor deed.

Weet iemand toevallig een oplossing?

mvg,
Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokingme
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 19:55
Hey Johan,

Misschien een idee om te kijken wat er gebeurt als je je router er tussenuit haalt?

En je Ziggo modem een factory reset geeft.

Suc6 Gr Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:20

ResuCigam

BOFH

Er kunnen meerdere oorzaken zijn, maar met het aantal connecties wordt niet het aantal apparaten bedoeld. Een computer kan wel honderden connecties hebben, vooral bij het downloaden van bv torrents.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
smokingme schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:30:
Hey Johan,

Misschien een idee om te kijken wat er gebeurt als je je router er tussenuit haalt?

En je Ziggo modem een factory reset geeft.

Suc6 Gr Mark
Beneden zitten ze niet op de router.. maar je bedoeld dus dat de router een stoor zender kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-07 14:01
ResuCigam schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:30:
Er kunnen meerdere oorzaken zijn, maar met het aantal connecties wordt niet het aantal apparaten bedoeld. Een computer kan wel honderden connecties hebben, vooral bij het downloaden van bv torrents.
De vraag is dan ook of iemand op je netwerk een torrentclient altijd heeft aan staan, en daarmee dus af en toe te veel connecties opent. Dit kan een oorzaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jesserr schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:33:
[...]

De vraag is dan ook of iemand op je netwerk een torrentclient altijd heeft aan staan, en daarmee dus af en toe te veel connecties opent. Dit kan een oorzaak zijn.
Ik ben de enige met een torrentclient maar die sluit ik altijd af en staat nouwelijks aan.
Overigens heb ik de router er even tussenuit gehaald en zal het even testen en dan kom ik hier even op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07 12:23
Ik zal beginnen met het uitsluiten van je apparatuur. Probeer is een PC of laptop direct achter je modem te hangen en kijken of het probleem zich nog steeds voor doet. Mocht dit goed blijven gaan sluit dan je router weer aan, en daarna de rest van je PC's/laptops. Ik neem aan dat je router (die naast je PC staat) je wifi regelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kupauw schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:37:
Ik zal beginnen met het uitsluiten van je apparatuur. Probeer is een PC of laptop direct achter je modem te hangen en kijken of het probleem zich nog steeds voor doet. Mocht dit goed blijven gaan sluit dan je router weer aan, en daarna de rest van je PC's/laptops. Ik neem aan dat je router (die naast je PC staat) je wifi regelt?
Het modem van ziggo heeft wifi en daar zitten ze dan beneden op. De router ben ik de enigste met toegang op en alleen mijn laptop en mobiel maken daar gebruik van wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
Misschien een stomme vraag maar heb je apparatuur toegevoegd/geupdate/gewijzigd 2 weken geleden?

Een andere vraag: Jou ziggo modem en je router fungeren dus beide als DHCP server voor je clients?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 13:06

garriej

Ik las ondertieten.

TeamSpeak gaat ook niet haperen? Je games lopen gewoon stabiel door? Wat voor foutmelding krijg je in de webbrowser?

Heb je een alternatieve DNS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kupauw schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:41:
Misschien een stomme vraag maar heb je apparatuur toegevoegd/geupdate/gewijzigd 2 weken geleden?

Een andere vraag: Jou ziggo modem en je router fungeren dus beide als DHCP server voor je clients?
Er is niks toegevoegd of iets dergelijks niet iets waarvan ik weet i.i.g.

als ik jou vraag goed begrijp dan denk ik dat ze beide fungeren als DHCP. Het zijn 2 verschillende wifi connecties. Ik heb de router er tussen omdat ik anders boven geen connectie heb met het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
garriej schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:42:
TeamSpeak gaat ook niet haperen? Je games lopen gewoon stabiel door? Wat voor foutmelding krijg je in de webbrowser?

Heb je een alternatieve DNS?
Mijn TeamSpeak hapert totaal niet. Mijn game gaat gewoon door maar voel soms wel dat hij even wat in de steek laat maar dat is niet elke keer.

Ik zie via steam onderin dat er komt te staan 'Geen Verbinding'.

Als ik op internet wat op wil zoeken dan, dan geeft hij gewoon aan dat ik geen internet connectie heb.

EDIT: Via mijn iPhone kan ik ook makkelijk zien dat ik geen internet heb omdat hij dan zegt 'Verbinden' bij whatsapp

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 442554 op 15-12-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Anoniem: 442554 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:45:
[...]

Mijn TeamSpeak hapert totaal niet. Mijn game gaat gewoon door maar voel soms wel dat hij even wat in de steek laat maar dat is niet elke keer.

Ik zie via steam onderin dat er komt te staan 'Geen Verbinding'.

Als ik op internet wat op wil zoeken dan, dan geeft hij gewoon aan dat ik geen internet connectie heb.
Maar dat heb je wel, want je Game en TS lopen door :+

Ik ben benieuwd. Maar geen alternatieve DNS dus, gewoon de standaard van Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
Anoniem: 442554 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:43:
[...]

Er is niks toegevoegd of iets dergelijks niet iets waarvan ik weet i.i.g.

als ik jou vraag goed begrijp dan denk ik dat ze beide fungeren als DHCP. Het zijn 2 verschillende wifi connecties. Ik heb de router er tussen omdat ik anders boven geen connectie heb met het internet.
Even simpel getekend:
[ziggomodem wifi en DHCPserver]----------kabel----------[router boven wifi en DHCPserver]?

Als ik jou was gewoon even alle apparatuur weghalen en alleen direct op het ziggo modem inkoppelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Kupauw op 15-12-2015 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Waarom zet je het modem van Ziggo dan niet in bridgemode? Vervolgens heb je dan maar 1 dhcp server (die van de route dus) die al het verkeer regelt

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
GGS_206 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:51:
Waarom zet je het modem van Ziggo dan niet in bridgemode? Vervolgens heb je dan maar 1 dhcp server (die van de route dus) die al het verkeer regelt
Ik gok dat zijn signaal van zijn wifirouter boven niet genoeg uitzend naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kupauw schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:48:
[...]

Even simpel getekend:
[ziggomodem wifi en DHCPserver]----------kabel----------[router boven wifi en DHCPserver]?

Als ik jou was gewoon even alle apparatuur weghalen en alleen direct op het ziggo modem inkoppelen.
DHCP betekend toch dat je router of modem een eigen IP heeft toch?
mijn excuses voor het niet snappen van wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kupauw schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:52:
[...]

Ik gok dat zijn signaal van zijn wifirouter boven niet genoeg uitzend naar beneden.
Het signaal van het modem komt boven maar met 1 balkje en is zeer traag. vandaar dat ik de router erbij heb zodat ik of met kabel internet heb of dat ik boven normaal met wifi bezig kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
DHCP staat voor Dynamic Host Configuration Protocol. Dit protocol zorgt ervoor dat als jou PC/laptop/telefoon vraagt om een IP adres dat deze word uitgedeeld door de DHCP server, in jou geval je ziggo modem én je router.
Anoniem: 442554 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:56:
[...]

Het signaal van het modem komt boven maar met 1 balkje en is zeer traag. vandaar dat ik de router erbij heb zodat ik of met kabel internet heb of dat ik boven normaal met wifi bezig kan.
En hoe is het signaal van jou router boven op de begane grond?

[ Voor 46% gewijzigd door Kupauw op 15-12-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kupauw schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:57:
DHCP staat voor Dynamic Host Configuration Protocol. Dit protocol zorgt ervoor dat als jou PC/laptop/telefoon vraagt om een IP adres dat deze word uitgedeeld door de DHCP server, in jou geval je ziggo modem én je router.

[...]

En hoe is het signaal van jou router boven op de begane grond?
Het modem en de router geven beide een DHCP af denk ik dan.

Het wifi signaal is dan hetzelfde als ik dan beneden zou zijn. 2/3 balkjes.. het signaal was eerst gewoon goed en had ik gewoon wifi via het modem in mijn kamer. maar dan heb ik al een jaar niet meer. Daarvoor is ook een Ziggo monteur langs geweest en die zei dat er niets aan de hand was.

Ik heb de router er tussenweg gehaald en zal via kabel vanuit het modem testen via het gamen/steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

en voor de WiFi maakt dit geen zak uit, zeker niet als ze een andere SSID hebben. En als TS zijn modem op de wanport van de router heeft aangesloten, dan zit het elkaar ook niet in de weg. Ik gok niet dat zijn problemen hierdoor komen. Tuurlijk zijn er betere oplossingen, maar hierdoor komen niet TS zijn problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bijna 2 uur kunnen gamen zonder enige problemen, tot zo ver ik kon zien.
Dan zou het dus liggen aan de router? zoja, wat kan ik hieraan doen om het te verhelpen? want ik heb alleen maar internet nu via kabel en wifi beneden boven heb ik dus bijna geen connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
Heb je een andere router tot je beschikking of misschien een switch/hub om te kunnen testen?

Misschien is je kabel naar boven wel rot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kupauw schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:19:
Heb je een andere router tot je beschikking of misschien een switch/hub om te kunnen testen?

Misschien is je kabel naar boven wel rot.
Ik heb vanuit de router de DHCP uit gezet. dat opgeslagen en daarna weer aangezet waardoor hij bepaalde dingen resette en tot nu toe gaat alles prima.
Pagina: 1