Wij hebben een bedrijf aan huis wat veel gebruik maakt van het internet. Een goede verbinding is dus voor ons van groot belang. Nu gaan we in verband met sloop van ons eigen huis tijdelijk naar een camping waar verder geen voorzieningen zijn . We zijn een leek op pc gebied dus de vraag is : Wat kunnen we daar het beste gebruiken om een zo goed en snel mogelijk werkende pc te krijgen ? Wij maken gebruik van 2 pc's en vooral de snelheid is van belang ( we laden veel foto's op voor de advertentie's ). Wifi is geen oplossing aangezien er veel kampeerders gebruik van maken en dit dus vrij snel traag word
Hi Harold, welkom op Tweakers.
Wat heb je zelf al gevonden aan opties (behalve de wifiverbinding die blijkbaar niet voldoet)?
De meest voor de hand liggende optie lijkt me een 4G data abo in combinatie met een router die op basis van de 4G verbinding een (draadloos) netwerk verzorgt.
Wat heb je zelf al gevonden aan opties (behalve de wifiverbinding die blijkbaar niet voldoet)?
De meest voor de hand liggende optie lijkt me een 4G data abo in combinatie met een router die op basis van de 4G verbinding een (draadloos) netwerk verzorgt.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ik weet de situatie van de camping niet. Maar misschien is het mogelijk om iets met de beheerder van de Camping te regelen?
Ik zou eens bij hem navragen wat voor hem de mogelijkheden zijn. Het Wi-Fi voor de kampeerders word meestal met QoS omlaag gebracht zodat je niet de hele verbinding dicht trekt. In het makkelijkste geval zou je op een netwerk kunnen waar je gewoon de volle snelheid kunt benutten.
Ik zou eens bij hem navragen wat voor hem de mogelijkheden zijn. Het Wi-Fi voor de kampeerders word meestal met QoS omlaag gebracht zodat je niet de hele verbinding dicht trekt. In het makkelijkste geval zou je op een netwerk kunnen waar je gewoon de volle snelheid kunt benutten.
Hi Orion. Nou eigenlijk hebben we er verder nog niet in verdiept. Ik kreeg de tip over deze site en men vertelde dat er hier mensen waren die wellicht een oplossing hadden. Zoals gezegd zijn wij leek op dit gebied ,dus leek het mij beter meteen te gaan vragen aan mensen die weten waar ze het over hebben