Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik de laptop voor studie en persoonlijk gebruik: surfen, Office, mailen. Ik zal ook muziek programma's opdraaien zoals iTunes en Spotify. Heel af en toe hobbymatig videobewerken, maar dat zal niet het uitgangspunt moeten zijn. Een laptop van 15-inch is een must have, want 13-inch vind ik nogal te klein om op te werken. Het liefst met een full-hd (mat) scherm voor voldoende werkruimte. Daarnaast heeft een SSD met min. 256GB mijn voorkeur, omdat het super snel is met alle taken, maar wellicht is een SSHD/HD wel voldoende voor wat ik eigenlijk doe.

Wat is je budget?
Zo laag mogelijk - spreekt voor zich - maar rond de € 800,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Enigszins naar school, voor de rest niet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Op dit moment heb ik de Acer E5-573 series en de HP Pavilion 15-AB series in gedachte. Beide modellen in de MediaMarkt al reeds gezien. Bouwkwaliteit vond ik voldoende. De toetsenbord voelt stevig, ook bij indrukken, vergeleken met Lenovo of Asus (daar drukte toetsenbord wel enigszins door)

Acer Aspire E5-573-74NQ (kon deze laptop niet vinden in de Pricewatch)
Voordelen
- i7 processor
- SSHD
- mat Full-HD scherm
- 8GB ram
Nadelen
- geen volwaardige SSD
- iets boven mijn budget

Acer Aspire E5-573-543N
Voordelen
- i5 processor
- mat Full-HD scherm
- valt binnen mijn budget
Nadelen
- 4GB ram (al hoewel ik twijfel of 4GB voldoende is voor mijn gebruik)
- HDD

HP Pavilion 15-ab140nd
Voordelen
- mat? Full-HD scherm
- 256 GB SSD
- 8GB ram
- Ruim binnen het budget (studentenkorting via HP Store)
Nadelen
- Geen intel processor, wel een AMD-A10, dus ik weet niet wat voor invloed dat heeft op de laptop

HP Pavilion 15-ab235nd
Voordelen
- i5 processor
- SSHD
- mat? Full-HD scherm
- 8GB ram
- Valt binnen het budget (studentenkorting via HP Store)
Nadelen
- geen volwaardige SSD

Mijn voorkeur gaat uiteraard naar de de HP Pavilion 15-ab140nd, omdat deze (bijna), alles heeft en het goedkoopste is. Ik twijfel wel over de AMD processor.

Het zijn laptops, die net niet zijn, omdat ze net wat missen. Ik hoop door de mening/adviezen van anderen, uiteindelijk een laptop aan te kunnen schaffen.

Dank alvast!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-11 12:18
Zelf ben ik geen fan van ACER, die HP laptop zien er wel erg goed uit!

Misschien is deze Asus wat? wel beetje boven je prijs uit ?
Maar zeker waar je heel lang mee kan doen.

pricewatch: Asus K501LX-DM104T

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me een aardig goede laptop, maar niet te overkill voor de dingen die ik doe?

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Ik ben in bezit van de HP-Pavilion ab140nd en ben hier zeer tevreden over, heb ook nog de Asus X555LA-DM1677T gehad maar dat was toch echt een stuk minder. lees hier mijn review over de HP productreview: HP Pavilion 15-ab140nd review door TweakTweet (als je die nog niet had gevonden)
Als ik jouw taken zo lees is het echt meer dan voldoende, ik gebruik meest Office, mail, internet (ik adviseer wel chrome boven edge, is een stuk sneller), spotify, m'n broertje doet Minecraft, ETS2 en noem maar op.
De accuduur is voldoende (evt. batterijbesparing)
Toetsenbord typt echt verbazingwekkend goed.
Erg stevige laptop die in een tas niet erg zwaar aanvoelt vind ik.
Mooi mat IPS scherm en relatief goed geluid

Ook ik was sceptisch over de AMD-A10 maar zoals ik al zei, games draait hij voldoende op medium (soms high) en achteraf ben ik tevreden met deze keus.

Ik heb nog geen een keer spijt gehad van deze laptop en hoop dat hij het nog jaren volhoud.
Als je nog vragen hebt kan je me altijd een PM sturen.

[ Voor 7% gewijzigd door TweakTweet op 19-12-2015 19:28 ]