geluidsarme case voor DAW PC

Pagina: 1
Acties:

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:31
Toch maar even de vraag posten, ik heb wat rondgekeken naar topics over stille behuizingen, maar deze gaan vnl over HTPC's in kleine formfactor behuizingen, terwijl ik naar een ATX kast zoek met ruimte voor 5 uitbreidingskaarten en 3.5" schijven.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
primaire doel is gebruik als digital audio workstation. Het moet dus zowel een krachtige PC zijn als een stille.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De vraag gaat voornamelijk om de case, hierbij wil ik maximaal rond de 150,- spenderen, mocht er een degelijke voeding inzitten dan iets meer, 500W is meer dan genoeg. Kasten met een meuk-no name-OEM-voeding hoef ik niet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb naar grote tevredenheid de Antec Sonata III gebruikt, maar dit model is inmiddels uit 2007, ik ga ervan uit dat er inmiddels betere/stillere behuizingen zijn bijgekomen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, vooral gewoon een stille kast zodat ik geen achtergrondlawaai heb bij het produceren van muziek. Mocht ik qua uiterlijk wat vrijheid hebben dan heb ik voorkeur voor een zwarte/antraciet/donkergrijze kast. Een leuk strak design is mooi meegenomen, maar geen dealbreaker.

Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken, maar niet zoals een HTPC komt er een vrij hooggeklokte processor in (een Skylake i5 of i7), warmte afvoeren moet wel gebeuren en hoogtoerende fans wil ik uiteraard vermijden.

Zoals al duidelijk zal zijn ben ik op zoek naar een stille ATX kast, ik ben totaal niet thuis op alle nieuwe ontwikkelingen daarin, dus advies van mensen die hier meer in thuis zijn is erg gewenst!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:45
Perfect voor jou: pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart

Maar dit had je zelf met wat Google werk ook wel kunnen vinden. Eigen inzet is hier op Tweakers vereist, ook al weet je niets van de nieuwe ontwikkelingen. Je kunt je altijd inlezen.

• vlaaing peerd
Bedankt voor je reactie, zeker ook een mooie kast/prijs, maar de geluidsprestaties zijn erg matig (boven de 50dB onder load). Ik vind dan ook wel genoeg fora/sites over kleine HTPC kastjes, maar niet over de grotere kasten.

Maar - en de reden dat ik toch even een topic heb aangemaakt - ik zie hier nergens aan af dat deze Fractal Design specifiek een stille kast is (wat dus ook niet het geval is). Ik weet dat Antec een lijn heeft en Coolermaster de Silencio series, maar de andere merken niet. Toch vind ik het moeilijk te behappen dat er sinds 2007 niet een betere kandidaat is gekomen.

De Antec ben ik tevreden over, maar ik heb nogal slechte ervaringen met Coolermastervoedingen waarom ik daar liever ver van wegblijf. Verder lijken "stille" gamerskasten helemaal niet zoveel te focussen op stilte want die komen stuk voor stuk niet onder de 40dB geluidsproductie, helaas dus ook deze Fractal design niet.

Dus voorlopig lijkt mijn keuze dus weer te vallen op de Sonata III, hoewel ik hoop dat er iemand voorbij komt met een betere suggestie. Er zijn wel andere kandidaten, maar dan loop ik tegen de 300 aan voor alleen een kast, dat is me toch iets te gortig.

• Melodic Metal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 16:18
vlaaing peerd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:42:
... maar de geluidsprestaties zijn erg matig (boven de 50dB onder load)...
Heb je deze website al eens bekeken?
Review Fractal Design Define R5 | Homepage

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:47
vlaaing peerd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:42:
Maar - en de reden dat ik toch even een topic heb aangemaakt - ik zie hier nergens aan af dat deze Fractal Design specifiek een stille kast is (wat dus ook niet het geval is).
Fractal Design Define kasten zijn zeer zeker wel gemaakt voor stilte. Dit is vrij duidelijk zichtbaar aan het geluidsdempend materiaal wat is aangebracht op de zijpanelen.
Letterlijke quote uit de tweakers review:
"De R5 is geïsoleerd om de behuizing zo stil mogelijk te maken"

Een andere mogelijkheid is ook deze "BeQuiet"

[ Voor 9% gewijzigd door [MAUS] op 15-12-2015 16:55 ]

• archi_wouter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-11-2020

archi_wouter

Weebee

Die BeQuiet case gebruikt linus ook in deze silent pc build guide...
Corsair heeft ook enkele stille kasten in hun line up dacht ik, die al eens bekeken?

Form follows whatever the f*ck I want

• vlaaing peerd
Heeej dank je! Lijkt me dat deze site meer dan genoeg info bied voor stille kasten. Ik ga even rondneuzen, mocht ik wat vinden dan laat ik het hier uiteraard even weten.
[MAUS] schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:52:
[...]

Fractal Design Define kasten zijn zeer zeker wel gemaakt voor stilte. Dit is vrij duidelijk zichtbaar aan het geluidsdempend materiaal wat is aangebracht op de zijpanelen.
Letterlijke quote uit de tweakers review:
"De R5 is geïsoleerd om de behuizing zo stil mogelijk te maken"

Een andere mogelijkheid is ook deze "BeQuiet"
Desondanks zijn de (geluids)prestaties van FD kasten niet al te denderend, ik denk omdat stille gamerskasten toch ook flink warmte moet kunnen blijven afvoeren vanwege de VGA kaart, terwijl ik het kan afdoen met een passieve kaart.

Deze Bequiet! had ik nog niet gezien, bedankt voor de tip!

• vlaaing peerd
Vanuit financiele overwegingen moest ik even de aankoop uitstellen, maar heb 'm inmiddels samengesteld. Ik zal hieronder even mijn keuze uitleggen zodat anderen er misschien ook nog wat aan hebben.

Ik heb hier veel tips ontvangen en heb de kasten met elkaar vergeleken. Uiteindelijk is het dus toch weer de Antec Sonata III geworden om de volgende redenen:

- vooral de Bequiet en CM Silencio hadden vergelijkbare dB waardes en zijn lood om oud ijzer qua stilte.
- de Antec heeft echter een Antect Earthwatt voeding ingebouwd, die naast een relatief kwalitatieve voeding is ook nog erg stil is.
- zou ik een vergelijkbare voeding bij de andere erbij moeten kopen (of de modellen waarin al 1 is geplaatst) dan zou ik veel duurder uit zijn.
- Met het geld wat ik bespaard heb, heb ik een stille Noctua koeler gekocht.

Dus nu kan ik lekker stil muziek blijven produceren zonder mezelf extreem op de kosten te jagen :9 Iedereen heel erg bedankt voor de input en wat mij betreft mag het draadje op slot.
Pagina: 1