Hulp gevraagd opzetten workstation upgrade project

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Dames en heren,

Een vraag waarmee jullie mij hopelijk een beetje in de juiste richting kunnen sturen. Ben werkzaam op de IT afdeling in een bedrjif met ongeveer 500 medewerkers. Uiteraard hebben deze allemaal hun eigen workstation. Nu is mij gevraagd om het project om deze te gaan upgraden naar nieuwere workstations vorm te geven. Echter heb ik zoiets nog nooit gedaan. Ik heb wel een aardig idee, maar ik vind het lastig om het begin te maken. Waar begin je bij zoiets? Zijn er misschien mensen die hier wel al ervaring mee hebben en mij misschien in de juiste richting kunnen helpen? Voor de duidelijkheid: ik vraag absoluut niet of iemand het wilt voorkauwen, slechts een stap in de juiste richting om vanuit daar verder te gaan.

Enorm bedankt alvast!

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGB-hero
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-07 14:33
Als eerst zal je de eisen en wensen moeten inventariseren.
En het budget berekenen/opvragen.

Van uit dat oog punt kan je wat samen (laten) stellen.

Ook dien je nog rekening te houden met eventuele "preferred hardware vendors" van het bedrijf.
Mogelijk lopen er al hardware contracten en zit je sowieso vast aan een speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Heb je uberhaupt workstations nodig?
Of kun je ook af met laptops+dockstations+scherm (makkelijker thuiswerken) of bv thinclients....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
De huidige workstations met enkel scherm zullen vervangen worden door nieuwe workstations (1 type, dus lekker overal dezelfde config) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:10
Zoek ook uit hoe je de machines uitrolt (is daar al een systeem voor, bijv MDT of SCCM) en of je dat zelf doet of uitbesteedt aan de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Dat zal middels SCCM gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Je begint bij requirements opstellen. Waaraan moet de nieuwe workstation voldoen? Bedenk je er wel bij, de requirements hoeven niet te zijn "Moet een Core i7 hebben". Je kan bijvoorbeeld ook als requirement stellen "moet zuinig met stroom zijn". Of "Moet achter een monitor passen". Misschien heeft jullie bedrijf ook een visie op het Het Nieuwe Werken of iets anders en moeten de nieuwe desktops daar ook binnen passen.

Als je eenmaal je functionele en technische eisen hebt kan je de markt opgaan en kijken welke machines aan je wensen voldoen. Je kan dan modellen onderzoeken en prijzen aanvragen voor vervanging. Bij toko's als Scholten Awater kan je ook je oude PC's laten afvoeren en krijg je er nog wat geld voor. Dat kan een factor zijn in kiezen voor een leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 12-07 15:28

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

El_Bandito schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:39:
Nu is mij gevraagd om het project om deze te gaan upgraden naar nieuwere workstations vorm te geven. Echter heb ik zoiets nog nooit gedaan. Ik heb wel een aardig idee, maar ik vind het lastig om het begin te maken.
Waarom begin je niet gewoon om je idee eens uit te schrijven? Post het daarna hier en vraag om commentaar... het wordt nu zo'n algemeen opsomtopic over alle mogelijkheden die er zijn om werkplekken uit te rollen...

Voor de rest is het handig om te weten wat je zelf vindt van je idee? Waar verwacht je moeilijkheden, welke onduidelijkheden zijn er?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Even een move naar CSL omdat het daar beter past.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:38

br00ky

Moderator Harde Waren

En meteen doorgepasst naar SWS.

Let wel op het volgende. Tweakers is er niet om huiswerkopdrachten op te lossen, net zo min als opdrachten van werkgevers from scratch. Je zult dus echt eerst zelf met oplossingen moeten komen. En, sowieso ontzettend belangrijk, leg specifiek uit waar het om gaat. Bij dit soort vraagstukken is dat zo belangrijk. Dan kan je niet af met oppervlakkige info.

[ Voor 60% gewijzigd door br00ky op 15-12-2015 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 19:52
Niet om te mierenneuken maar een desktop is niet hetzelfde als een workstation.
Pagina: 1