Windows 10 crash, mislukte poging Windows 7 te herinstallere

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-06 13:12
Hallo,
Ik hoop dat ik het juiste kanaal gekozen heb. Enige tijd geleden heb ik mijn pc geüpdatet van 7 naar 10. Afgelopen weekend was er een enorme update en toen begon de ellende al een beetje.
Gisteren tijdens een heartstone spel kwamen er blauwe lijnen in beeld en liep de boel vast en werd er een Repair gestart waarbij ik de melding kreeg: dpc_watchdog_violation de pc bleef zich zelf herstarten en het lukte niet het probleem te verhelpen. Daarna geprobeerd Windows 10 een reset te geven en toen verscheen de melding: inaccessible_boot_device
Toen besloten Windows 7 maar opnieuw te installeren en via boot device directory de cdrom als eerste geselecteerd zodat hij begint met die cd te lezen. Vervolgens blijft het scherm zwart en krijg ik een melding dat hij de boot niet vinden kan.

Wat nu? Dat ding zit gewoon goed aangesloten intern namelijk. De laatste keer dat ik Windows opnieuw geïnstalleerd heb was nadat ik een ssd schrijf in mn pc geïnstalleerd had. Dus de driver zou moeten werken.

Hopelijk weet iemand hier een oplossing

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 00:41

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Klinkt als een harddisk of een videokaart die aan het overlijden is..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je het met een usb stick probeert ipv cdrom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:02:
En als je het met een usb stick probeert ipv cdrom?
Ik heb Windows 7 op een cd staan niet op een usb stick. Kan ik niks doen anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-10 18:03
De cd speler word wel herkend in de BIOS?
Maak je gebruik van een Officiële cd of heb je hem zelf gebrand?

Windows kan op dit moment niet van de cd opstarten. Er zit dus iets niet goed op de cd. Het kan wel zijn dat je SSD is overleden. Je krijgt tenminste nog een foutmelding te zien. Wat betekent dat de belangrijkste onderdelen nog werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dat de boel gecrashed is, lijkt door een hardware fout te komen. Als het geen fout van win10 was, dan kan je net zo goed proberen windows 10 er weer op te zetten. Maar als de harde schijf niet herkent wordt, is deze wellicht kapot gegaan.

Wat zegt de bios over je harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Wouter_96 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:27:
De cd speler word wel herkend in de BIOS?
Maak je gebruik van een Officiële cd of heb je hem zelf gebrand?

Windows kan op dit moment niet van de cd opstarten. Er zit dus iets niet goed op de cd. Het kan wel zijn dat je SSD is overleden. Je krijgt tenminste nog een foutmelding te zien. Wat betekent dat de belangrijkste onderdelen nog werken!
Dat zou wel kak zijn als mn ssd kaduuk is, is pas jaartje oud. Ik heb een officiële Windows cd ja, legale versie. Zou daarom.niet weten hoe ik dat op een stick moet krijgen.

Ik weet niet wat BIOS is maar als je de pc start heb ik op del gedrukt en de boot directory order zo aangepast dat die opstart vanuit de cdrom inplaats van harddisk om zo de Windows installatie te kunnen starten. Het lampje van de cd driver gaat branden bij opstart en daarna valt het uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 21:34

DarkSide

theres no place like ::1

eerst zeker weten dat je hardware goed is. En dat je CD ook goed is.
Zal gewoon kijken om de ISO even te "branden" op een USB stick.
MS heeft daar een mooie tool voor en anders Rufus gebruiken.

Verder even opstarten met een live CDtje/USB om te hdd te checken.
Kan je er bij met diskpart oid. Kan je smart uitlezen?

Als je dan weet wat er precies aan de hand is kunnen we kijken wat er moet gebeuren om er weer windows op te krijgen.(10 of 7 maakt niet zoveel uit, maar zou gewoon 10 doen)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
DarkSide schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:34:
eerst zeker weten dat je hardware goed is. En dat je CD ook goed is.
Zal gewoon kijken om de ISO even te "branden" op een USB stick.
MS heeft daar een mooie tool voor en anders Rufus gebruiken.

Verder even opstarten met een live CDtje/USB om te hdd te checken.
Kan je er bij met diskpart oid. Kan je smart uitlezen?

Als je dan weet wat er precies aan de hand is kunnen we kijken wat er moet gebeuren om er weer windows op te krijgen.(10 of 7 maakt niet zoveel uit, maar zou gewoon 10 doen)
Hoi darksider bedankt voor je reactie. Ik ben nogal een leek op dit gebied dus volg helft van je reactie niet.

Hoe moet ik die officiële cd op een usb zetten zonder dat ik mn pc.opgestart krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
Ik neem aan dat als je de boot order aan kan passen de BIOS nog werkt. Dat je zover kan komen bekent ook dat de CPU en RAM nog intact zijn. Dan zou je daar niet eens komen.

Zoals ze al zegen probeer even een bootable USB te maken. Zelf raad ik Hiren's BootCD aan.

Hieronder staat een tutorial hoe je deze op een USB installeert dat je er van kan opstarten.

Bootable USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

taurus0205 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:42:
[...]

Hoi darksider bedankt voor je reactie. Ik ben nogal een leek op dit gebied dus volg helft van je reactie niet.

Hoe moet ik die officiële cd op een usb zetten zonder dat ik mn pc.opgestart krijg?
Dan ga ik er vanuit dat je nu via een telefoon op het forum zit?
Maar er is vast wel een buurman, vriend, kennis, collega etc die wel beschikt over een PC/laptop met internet connectie.

Je kan bij MS gewoon de media creation tool gebruiken om windows 10 te "branden" op een USB stick.
En daar kan je dan van booten.

Verder kan je bij die buurman, vriend, kennis, collega etc. Ook meteen even kijjken naar de Hirensboot CD. (deze kan ook vanaf USB).
Hiermee kan je een aantal zaken diagnosticeren.
Ten eerste om te kijken of je HDD nog werkt bv.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
@wouter_96 en darksider bedankt voor de reactie. Ik zit inderdaad vanaf mijn mobiel te werken nu.
Bedankt voor de tutorial die zal ik.bekijken en dan Windows 7 op een usb proberen te zetten.

Trouwens ik heb alleen Windows 7 op cd niet Windows 10 deze laatste heb ik gratis ontvangen via een interne update dus zal Hoe dan okk eerst windows7 moeten installeren en dan up daten naar Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

taurus0205 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:54:
@wouter_96 en darksider bedankt voor de reactie. Ik zit inderdaad vanaf mijn mobiel te werken nu.
Bedankt voor de tutorial die zal ik.bekijken en dan Windows 7 op een usb proberen te zetten.

Trouwens ik heb alleen Windows 7 op cd niet Windows 10 deze laatste heb ik gratis ontvangen via een interne update dus zal Hoe dan okk eerst windows7 moeten installeren en dan up daten naar Windows 10
dat laatste is niet waar. Als je een geactiveerde windows 10 hebt. Kan je die gewoon via de media creation tool (of andere bron) gewoon downloaden en installeren.
Dan zal hij vanzelf activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Ok dat wist ik.niet. maar die.moet ik.dan bij een andere pc op mijn usb zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

ja dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Bij boot device priority zie ik het volgende staan:
Cdrom
Harddisk
Removable
Disabled

Geen optie dus om.usb te selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

taurus0205 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:01:
Bij boot device priority zie ik het volgende staan:
Cdrom
Harddisk
Removable
Disabled

Geen optie dus om.usb te selecteren
Wat is Removable dan?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Dat is usb? Ja geen idee ben echt een leek. Voorlopig kan ik wel eea uit proberen en als ik meer weet meld ik.me.wel hier. Bedankt.

Stomme vraag wellicht maar dat downloaden op usb kan ook via een Apple toch?

Kan ik dat niet ook gewoon via mn mobiel downloaden denk ik dan?

[ Voor 20% gewijzigd door taurus0205 op 15-12-2015 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
taurus0205 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:13:
Stomme vraag wellicht maar dat downloaden op usb kan ook via een Apple toch?

Kan ik dat niet ook gewoon via mn mobiel downloaden denk ik dan?
Als je de media creation tool bedoeld die is enkel voor Windows geschikt, het namelijk een exe bestand. Daar kan OS X niets mee.

Je melding in de topic start doet mij denken aan defecte hardware. Kan je de harde schijf of SSD waarop je OS staat nog wel zien in de BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

de media creation tool is alleen voor windows.
De ISO kan je natuurlijk ok met je mobiel downloaden en daarna op een pc zetten en met rufus aan de slag gaan. En er zal vast ook wel een tool zijn die een bootable USB maakt op apple.

Maar zou het voor nu gewoon even simpel houden.
Maar voordat je windows gaat downloaden etc. Eerst uitzoeken wat er mis is.
Dus kijk of je HDD wel gezien wordt. En ga aan de slag met een live cd-tje (usb stick)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Ik kan mn harddisk zien in de bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Nou kreeg weer fail message maar in een ander soort scherm. Had foto gemaakt maar weet Ff niet hoe ik dat hierin krijg vanuit mn mobiel.

Heb alles gedaan zoals Wouter_96 zei

Na die foutmelding nog eens herstarten maar nu blijft de cursor rechtsboven knipperen gebeurt er verder niks meer.
Heb dus hiren's usb boot gedaan gedaan voor de usb al vraag ik me af wat daar het nut van was. Heb iso versie van Windows 10 gedownload. Dat met demon tools geopend en op de usb stick gezet

[ Voor 48% gewijzigd door taurus0205 op 16-12-2015 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Geen ideeën of oplossingen meer? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
Als je de Hirensboot CD hebt opgestart heb je daar een aantal keuzes. Zo kun je even HDTune, HardDisk Sentinal, HDAT of SmartUDM 2.00. Dit zijn allemaal tooltjes die de HDD kunnen inspecteren of deze nog functioneert.

Wanneer dit het geval is weet je zeker dat Windows gewoon opnieuw te installeren is. In dat geval moet je vanaf de gemaakte Windows USB of CD opstarten. Het zou dan gewoon mogelijk moeten zijn om Windows opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Idd controleren of je hdd nog goed is.
Check ook geheugen met memtest

Dan win10 installeren (geen id of dat met deamon tools gaat)
Maar waarom niet de.officiële Windows tool gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Die opties die jullie aankaarten krijg ik niet in beeld. Ik zet gewoon de pc aan met de usb stick erin en heb Removable disk als.start up priority ingesteld maar los van de optie naar de bios te gaan krijg ik verder geen opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Als je removable hebt als eerste start up dan moet je gewoon kunnen booten van USB.
MITS deze geformatteerd is als bootable USB.!!
Dit doet de media creation tool voor je bv als je windows wilt installeren.

Maar probeer nu eens duidelijk te vermelden wat je allemaal doet.
Want er komt verder maar weinig naar buiten.
Probeer je ook te houden aan adviezen die hier gegeven worden. En ga niet eigen tools gebruiken om bv een USB bootable te maken

verder hebben sommig pc's een optie om een boot device te kiezen tijdens start up (bv met f9) dan kan je ook kiezen voor USB of removable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
DarkSide schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:55:
Als je removable hebt als eerste start up dan moet je gewoon kunnen booten van USB.
MITS deze geformatteerd is als bootable USB.!!
Dit doet de media creation tool voor je bv als je windows wilt installeren.

Maar probeer nu eens duidelijk te vermelden wat je allemaal doet.
Want er komt verder maar weinig naar buiten.
Probeer je ook te houden aan adviezen die hier gegeven worden. En ga niet eigen tools gebruiken om bv een USB bootable te maken

verder hebben sommig pc's een optie om een boot device te kiezen tijdens start up (bv met f9) dan kan je ook kiezen voor USB of removable.
Ik heb hiren's ding op usb gezet. De usb geformateerd. Usb boot stappen plan op de website uitgevoerd. Daarna Windows iso gedownload. Dat bestand met demon top geopend en op de usb stick gezet.

Daarna usb in pc en pc aangezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

je moet niet de windows bestanden gewoon copy pasten. Gebruik daarnu gewoon de tool van MS voor.
Maar zorg nu eerst dat je een goede bootable USB hebt met hirens
Zet hier geen windows of iets anders bij.
Start op van Hirens USB zodat je diagnostics kan draaien.

daarna gebruik je de windows media creation tool om de ISO op een bootable USB te zetten.
De tool zorgt ervan zelf voor dat alles goed gaat.

Sommige USB sticks doen lastig en kan je beter RUFUS gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
DarkSide schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:32:
je moet niet de windows bestanden gewoon copy pasten. Gebruik daarnu gewoon de tool van MS voor.
Maar zorg nu eerst dat je een goede bootable USB hebt met hirens
Zet hier geen windows of iets anders bij.
Start op van Hirens USB zodat je diagnostics kan draaien.koop

daarna gebruik je de windows media creation tool om de ISO op een bootable USB te zetten.
De tool zorgt ervan zelf voor dat alles goed gaat.

Sommige USB sticks doen lastig en kan je beter RUFUS gebruiken.
Kijk daar gaat het mis. Dacht begrepen te hebben de usb bootable te.maken met hiren's en dan direct Windows te installeren. Die maat woonde niet om de hoek dus had direct Windows al op de usb gezet.

Mar moet dus eerst met hiren's een check doen en daarna dat eraf gooien en alleen Windows erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

als je wilt weten wat er aan de hand is, is het verstandig om wat checks uit te voeren.
zodat je misschien er achter komt dat je hdd defect is. Zodat je een nieuwe kunt kopen.

Als alles goed is. gewoon een clean install doen.
En dan gewoon w10 installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Ben er nu al 3 dagen mee bezig..breng hem straks naar een mannetje toe. Is die morgen weer goed als het goed is. Bedankt voor jullie hulp sws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Nou hier heb ik dus echt spijt van. Die winkel beloofde me het voor 40 euro te maken. 2 dagen later was die.klaar eenmaal thuis crashte die steeds opnieuw. Weer terug gebracht en vertellen ze me.nu dat de grafische kaart dood is of ik wel.nog eens 25 euro betalen wil. 65 euro lichter om.te horen dat doe kaart dood is is geen goede deal :(

Als ik op de juiste locatie hier mn pc info geef kunnen jullie dan zeggen welke grafische kaart ik het beste kan aanschaffen of dat ik.mogelijk beter een nieuwe pc kopen moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Welke Windows hebben ze er nu op gezet... en waar woon je? Als je zegt: Omgeving [plaatsnaam], dan is dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Shaggy_NL schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:19:
Welke Windows hebben ze er nu op gezet... en waar woon je? Als je zegt: Omgeving [plaatsnaam], dan is dat prima.
Windows 7, Utrecht stad

En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Dat is voor mij wat ver weg, misschien dat iemand anders het te doen is. Maar gezien Windows 7 (wat er op stond en goed werkte) ook issues heeft, zal het eerder de hardware zijn inderdaad.

Wil je ooit naar Windows 10, dan zou dat dus nog kunnen. Nu maar eens kijken wat het is van je hardware dat de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Shaggy_NL schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:57:
Dat is voor mij wat ver weg, misschien dat iemand anders het te doen is. Maar gezien Windows 7 (wat er op stond en goed werkte) ook issues heeft, zal het eerder de hardware zijn inderdaad.

Wil je ooit naar Windows 10, dan zou dat dus nog kunnen. Nu maar eens kijken wat het is van je hardware dat de boosdoener is.
De boosdoener is de grafische kaart. Die is dood en zal ik moeten vervangen. Zal even mn pc specificaties opzoeken en dan vragen welke grafische kaart daar het beste bij past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Mn harddisk is ook stuk. Wel balen zeg al mn privé zooi weg
Pagina: 1