probleem met nieuw laptopscherm, oorzaak?

Pagina: 1
Acties:

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:54

ZenTex

Doet maar wat.

Topicstarter
Ik heb onlangs een nieuw laptopscherm besteld icm een controller board met de bedoeling deze als extern scherm te gebruiken.

LCD paneel

controller board

Aangesloten via HDMI en het volgende is het resultaat:

raar scherm

Bij aansluiten springt de resolutie naar 1280*720 terwijl het scherm FHD is. (het getoonde scherm is op 800*600 omdat dan tenminste de text leesbaar is)
Ik krijg hetzelfde resultaat op zowel m'n desktop als laptop.

Wat is hier mis? de aansluitingen zijn simpel en hier kan eigenlijk niets fout gaan. Wel zie ik het volgende op de pakbon: "15.6" S6 LED cable",het scherm is 17.3" maar de connector past wel. Kan dit het probleem zijn dat ze een board met verkeerde kabel hebben opgestuurd of moet ik het ergens anders opzoeken? Er gaat in ieder geval een mailtje uit naar de verzender maar ik weet het liefst vantevoren wat het probleem is voordat ik hun de schuld geef. :+

[ Voor 10% gewijzigd door ZenTex op 15-12-2015 02:17 ]

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:16
Lijkt ook wel 16 kleuren... wat geeft je gpu driver of windows (/hardware management) aan voor scherm?

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Topicstarter
Het Laptopscherm bedoel je? Het enige wat ik kon ontcijferen was "Generic PnP scherm" maar daar heb ik niet zoveel aan. De sticker op het scherm geeft gewoon N173HGE aan, zoals besteld.
Het lijkt inderdaad op 16 kleuren, maar de kleuren knipperen ook, ook bij een statisch scherm.

Edit: ik heb even de schermen met elkaar vergeleken. OP panellook staat bij de 15.6" versie het volgende:
N156HGE: Signal interface: eDP (2 Lanes) , 30 pins
N173HGE: Signal interface: LVDS (2 ch, 6-bit) , 40 pins

De connector op de controller board vermeldt inderdaad LVDS maar is maar 30 pins.

Het begint er toch op te lijken dat ze de juiste controller hebben opgestuurd maar met de verkeerde kabel?

[ Voor 42% gewijzigd door ZenTex op 15-12-2015 02:47 ]

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Topicstarter
OK, het probleem is duidelijk. Er zat de verkeerde firmware op de board, gelukkig reageerde de verkoper redelijk snel en stuurde een andere firmware versie op met instructies.
Niet dat het hielp, daarna kwamen ze aan met een manier om in de factory settings te komen, eea veranderd en heb nu goed beeld, maar het klopt niet helemaal, dit was duidelijk toen ik in de settings een verkeerd paneel tegenkwam van een ander merk, resolutie en diagonaal.

Nu maar hopen dat ze de juiste kunnen vinden en opsturen.

3 firmware updates later ziet het scherm enigzins normaal uit, de resolutie klopt maar de firmware versie geeft aan voor een 15.6 scherm te zijn, maar past wel op mijn scherm.
De config zegt echter dat de native resolutie 1280*720 is en het beeld lijkt zeker non-native te draaien, zo slecht, dat terwijl het scherm 1920*1080 is.
Dit zou aan de controller moeten liggen? Of ligt dat aan de gebruikte HDMI verbinding?

[ Voor 29% gewijzigd door ZenTex op 15-12-2015 11:49 . Reden: updates ]