Na het vervangen van de zwarte cartridge printte mijn HP4620 plotseling geen zwart meer. 1e en 2e niveau doorspuiten bracht geen soelaas. Via HP support middels een verborgen systeemmenu een 3e niveau doorspuiten toegepast. Ook dit hielp niet. Zoeken met google in de USA, het VK, Frankrijk en Duitsland bracht aan het licht dat er hoopjes gebruikers zijn met exact hetzelfde probleem. Aangereikte oplossingen als opgevouwen keukenpapier onder de printkop leggen en de kop heen en weer bewegen, doorspuiten van de zwarte spuitmond met lauw water met zacht schoonmaakmiddel en doorspuiten met isopropanol hielpen niet. Een andere methode zou zijn de printkop uitbouwen om deze extern schoon te maken. Helaas: de printkop van de 4620 is niet bestemd om uitgenomen te worden (i.t.t. vele andere HP modellen). Op een Engelse site bleek toch een uitbouwinstructie te staan, echter van het model: grote stappen, snel thuis.
Het lukte mij althans niet het bovenblad (1e stap) te verwijderen. Welbewust maakt HP dus een printermodel met een redelijke kans op falen waarbij herstel vrijwel onmogelijk is. De printer kan (na ruim 2 jaar dienst) naar de schroothoop en dit draagt dus bij aan het vergroten van de afvalhoop. Een slechte beurt van HP.
Mocht iemand nog een andere oplossing aandragen, dan houd ik mij aanbevolen. NB: uiteraard bevat de printer de meest recente firmware en software.
Het lukte mij althans niet het bovenblad (1e stap) te verwijderen. Welbewust maakt HP dus een printermodel met een redelijke kans op falen waarbij herstel vrijwel onmogelijk is. De printer kan (na ruim 2 jaar dienst) naar de schroothoop en dit draagt dus bij aan het vergroten van de afvalhoop. Een slechte beurt van HP.
Mocht iemand nog een andere oplossing aandragen, dan houd ik mij aanbevolen. NB: uiteraard bevat de printer de meest recente firmware en software.