Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

HP4620 print geen zwart

Pagina: 1
Acties:

• The new one
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17-09 14:45
Na het vervangen van de zwarte cartridge printte mijn HP4620 plotseling geen zwart meer. 1e en 2e niveau doorspuiten bracht geen soelaas. Via HP support middels een verborgen systeemmenu een 3e niveau doorspuiten toegepast. Ook dit hielp niet. Zoeken met google in de USA, het VK, Frankrijk en Duitsland bracht aan het licht dat er hoopjes gebruikers zijn met exact hetzelfde probleem. Aangereikte oplossingen als opgevouwen keukenpapier onder de printkop leggen en de kop heen en weer bewegen, doorspuiten van de zwarte spuitmond met lauw water met zacht schoonmaakmiddel en doorspuiten met isopropanol hielpen niet. Een andere methode zou zijn de printkop uitbouwen om deze extern schoon te maken. Helaas: de printkop van de 4620 is niet bestemd om uitgenomen te worden (i.t.t. vele andere HP modellen). Op een Engelse site bleek toch een uitbouwinstructie te staan, echter van het model: grote stappen, snel thuis.
Het lukte mij althans niet het bovenblad (1e stap) te verwijderen. Welbewust maakt HP dus een printermodel met een redelijke kans op falen waarbij herstel vrijwel onmogelijk is. De printer kan (na ruim 2 jaar dienst) naar de schroothoop en dit draagt dus bij aan het vergroten van de afvalhoop. Een slechte beurt van HP.
Mocht iemand nog een andere oplossing aandragen, dan houd ik mij aanbevolen. NB: uiteraard bevat de printer de meest recente firmware en software.

• spone
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
En je vraag is nu? Ik neem aan dat je nog wel garantie hebt op de printer, dus HP mag het oplossen dan toch? :)

[Voor 72% gewijzigd door spone op 14-12-2015 22:55]

Werk: iMac 27" 2017 5K | i5-7600K 3.8 GHz | 32GB | Radeon Pro 580 8GB | 1TB SSD | OS X Mojave -- Game: Asus ROG Strix Z490-A | LG 27GL850 | i7-10700K | 32GB | GeForce 1080Ti | Windows 10 Pro

• MaD_co
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:17
spone schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:54:
En je vraag is nu? Ik neem aan dat je nog wel garantie hebt op de printer, dus HP mag het oplossen dan toch? :)
De printer kan (na ruim 2 jaar dienst) naar de schroothoop
Ik ben er bang voor van niet.....

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• bregweb
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20-10 16:42
Andere zwarte cartridge? De oude doet het misschien nog een klein beetje?

Hattrick: Thorgal Eagles

• The new one
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17-09 14:45
Dit topic heb ik gestart als waarschuwing voor degenen die ook een HP4620 hebben.
En verder was de vraag: zijn er leden van het forum, die deze printer gedemonteerd hebben?
@bregweb
Na het plaatsen van een eerste nieuwe originele HP cartridge heb ik ook nog een tweede nieuwe geplaatst. Helaas zonder resulaat.

• floorcleaner
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 19-10 21:20
Boven op de cartridges moet een kleine ' T ' zichtbaar zijn waar een plasticje over zat.
Die zijn toch zeker vrij ? (Geen lijmresten of zo in de "T") ?
Tijdens het printen pakt de cartridge langs daar namelijk lucht, en als die dichtzitten
komt er echt geen drup uit ...
Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True