Toon posts:

Nieuw in de audio wereld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Binnenkort ben ik van plan om een setje speakers aan te schaffen icm met een receiver. Maar ik ben eigenlijk helemaal nieuw in deze wereld.

Ik heb de speakers Bowers & Wilkins 685 S2 op het oog, voornamelijk om de goede reviews en beste product tot € 500 namens WhatHiFi.

Wat voor receiver combinatie is geschikt voor deze speakers, ik lees op het internet dat deze speakers mooi klinken met receivers van Denon of Marantz.

Het is wel de bedoeling om hem aan te sluiten op de tv, maar ik wil ook graag een platenspeler erop aansluiten. Hiermee ben ik uitgekomen op de Marantz PM6005, deze heeft volgens mij een phono ingang voor een platenspeler en kan ik deze dan aansluiten op de TV met de optical kabel.

Alvast bedankt voor jullie moeite

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2015 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Hier ga je geen zinnig antwoord op vinden. Speakers klinken allemaal anders en die koop je dan ook niet vanaf plaatjes of omdat ze op bepaalde sites er goed uit komen. Speakers koop je op gehoor. Idem met of de match met de versterker goed is. Als is dat laatste behoorlijk dubieus. Verschillen tussen speakers zal iedereen beamen, verschillen horen tussen versterkers heb je voor en tegenstanders van. Dat laatste idem met kabels, bronnen, et cetera. Met de versterker was je al wel goed op weg: kiezen voor wat je nodig hebt, dus in dit geval een Phono In. Al is dat een eis die je ook eventueel op kan lossen met een extra versterker.

Al met al kan je hier tientallen, honderden of zelfs duizenden combinaties gepost krijgen die wellicht geen van allen op jouw smaak aansluiten. Beste advies is dan ook te gaan luisteren. Nu zal de akoestiek thuis anders zijn dan in de winkel waardoor je niet hetzelfde geluid hebt. Maar de karakteristieke eigenschappen van een speaker kom je zo wel te weten. Een speaker met een felle hoorn als tweeter zal niet opeens zijdezacht worden.

Zie ook AUD beleid voor een iets uitgebreidere uitleg.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:44:
Ik heb de speakers Bowers & Wilkins 685 S2 op het oog, voornamelijk om de goede reviews en beste product tot € 500 namens WhatHiFi.

Wat voor receiver combinatie is geschikt voor deze speakers, ik lees op het internet dat deze speakers mooi klinken met receivers van Denon of Marantz.
Neem het aan van iemand die die fout zelf ooit gemaakt heeft: Koop geen speakers vanwege reviews. Dat betekent alleen maar dat iemand anders het mooi vond. Maar dat wil helemaal niet zeggen dat jij het straks ook mooi vindt. En de verschillen tussen speakers zijn behoorlijk groot.

Gebruik reviews alleen om een shortlist van interessante types op te stellen en ga dan zelf bij een goeie audiozaak luisteren. Grote kans dat je dan met een hele andere speaker thuis komt dan je dacht. Iedere speaker klinkt nu eenmaal anders en iedereen heeft een andere smaak.

Vergeleken met de speakers zijn de andere onderdelen van een audioset bijna als één pot nat te omschrijven. Alleen een geoefende audioliefhebber hoort (misschien) verschil tussen verschillende versterkers en receivers. Zoek dus gewoon een apparaat met de features en de prijs die jij wilt hebben. Het kan natuurlijk geen kwaad om te luisteren maar de kans is groot dat je niet of nauwelijks verschillen hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Whathifi is een van de slechtste bronnen voor reviews :X Wij van WC-eend enzo ;)

Qua platenspeler: jezelf niet blindstaren op die Phono aansluiting. Voor een paar tientjes heb je een losse phono voorversterker en dat maakt de keuze een heel stuk ruimer :)

pm6005 kun je doen, kun je idd digitaal je TV op aansluiten, maar is nog steeds stereo. Koop je een home ciname receiver voor het zelfde bedrag dan heb je veel meer aansluitmogelijkheden en ook kun je mocht je dat willen naar surround uitbreiden. Beetje receiver speelt namelijk ook prima stereo :)

Speakers: duik een paar hifi winkels in (eigen muziek meenemen!), leg je budget voor en ga luisteren naar verschillende speakers, kijken wat jij met mooiste vind klinken. Dikke kans dat je met iets terugkomt wat je niet verwacht had :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

Sluit mij hierbij aan. Ging op pad voor deze B&W's en kwam thuis met Opera Mezza 2012.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Met bovenstaand. Zoals Hokkie ook al aangeeft, ondanks dat de reviews lovend kunnen zijn, kun je zo maar met iets anders thuiskomen. Klank weergave is heel persoonlijk. Tuurlijk, reviews kunnen je een eerste indruk van iets geven, zowel negatief als positief, maar luisteren is toch de enige manier. Dat geldt zowel voor versterkers/receivers als speakers en de combi daarvan.

Als ik enkel moest afgaan op reviews voor de componenten die ik momenteel gebruik, mwah dan waren volgens diezelfde reviewers er (veel) betere producten. Maar in mijn geval was dat juist mijn 'sound' en herken ik de negatieve zaken uit bijvoorbeeld reviews niet :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties! In ieder geval een stuk wijzer geworden. Ga dus eerst even langs een audiozaak.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:54:
Ga dus eerst even langs een audiozaak.
Laat weten als je wat gevonden hebt mocht je daar nog vragen over hebben. Zodra we weten waar je voorkeur ligt qua speakers/klank kunnen we wellicht meer. Adviezen van verkopers zijn ook altijd leuk te weten :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 09:38
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:54:
Bedankt voor jullie reacties! In ieder geval een stuk wijzer geworden. Ga dus eerst even langs een audiozaak.

d:)b
Wat ik altijd doe, is even een paar CD's of high-res audio bestanden op usb stick van muziek die ik goed ken bij elkaar zoeken, en daarmee op pad gaan naar winkels om te luisteren. Dan weet je waar je naar luistert, en waar je bij welk muziekstuk op moet letten.

uncle_sjohie

Pagina: 1