Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
Goedenavond,

Ik heb een desktop voorzien van Windows 2012 R2 Standard als host.
Features:
- AD DS
- DNS
- File and Storage Services
- Hyper-V
- IIS

In Hyper-V heb ik een Windows 2012 R2 Standard draaien voor een Terminal Server.
Features
- RDS

Nu heb ik een External vSwitch aangemaakt, zowel de host als de terminal server hebben netwerk.

Ik kan alleen vanaf de host de terminal server niet pingen, en andersom ook niet. Ik heb reeds een regkey aangemaakt in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\TCPIP6\Parameters met DWORD DisabledComponents met een value van 20.

Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:44

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zonder ook maar enige informatie over je netwerk, kunnen we natuurlijk niets doen. Bronnen die je hebt geraadpleegd missen ook, dus wat heb je nog meer gevonden en gedaan naast een register instelling?

Overigens is wat je hebt geen best practise. Je hebt Hyper-V rol en verder niets, of je doet ander rollen zonder Hyper-V. AD, DNS, File Service en IIS doe je dus niet op een Hyper-V host, maar in een aparte VM op die host. Heb je de Best Practise Analyzer wel eens gedraaid van de verschillende rollen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Hero of Time schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:13:
Zonder ook maar enige informatie over je netwerk, kunnen we natuurlijk niets doen. Bronnen die je hebt geraadpleegd missen ook, dus wat heb je nog meer gevonden en gedaan naast een register instelling?

Overigens is wat je hebt geen best practise. Je hebt Hyper-V rol en verder niets, of je doet ander rollen zonder Hyper-V. AD, DNS, File Service en IIS doe je dus niet op een Hyper-V host, maar in een aparte VM op die host. Heb je de Best Practise Analyzer wel eens gedraaid van de verschillende rollen?
Ik kan er inprincipe wel een aparte VM voor aanmaken en daar Hyper-V op installeren, maar mijn vraag is dus hoe ik het pingen vanaf m'n host naar de VMs in orde kan maken. Remote desktop staat aan, reeds ipconfig /register dns en ipconfig /flushdns uitgevoerd, DNS records static aangemaakt maar kan hem niet pingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Adressen, firewalls, alles wat ook maar met netwerken te maken heeft ontbreekt in je OP. Hoe verwacht je dan wat wij je kunnen helpen met zo weinig informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Hero of Time schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:17:
Adressen, firewalls, alles wat ook maar met netwerken te maken heeft ontbreekt in je OP. Hoe verwacht je dan wat wij je kunnen helpen met zo weinig informatie?
Inbound rule echo request stond disabled. Opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is echt een onwijs domme beginnersfout. Hoe heb je dat gemist?* Dat is een van de eerste dingen die je controleert voordat je ook maar begint met zoeken op Google.

* Ja, ik vraag het mij serieus af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Hero of Time schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:22:
Dat is echt een onwijs domme beginnersfout. Hoe heb je dat gemist?* Dat is een van de eerste dingen die je controleert voordat je ook maar begint met zoeken op Google.

Niet iedereen is zo ervaren als jij ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Is niet nodig. Op het MBO krijg je 't al. Daarom verbaas ik mij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hero of Time schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:27:
Is niet nodig. Op het MBO krijg je 't al. Daarom verbaas ik mij zo.
Meestal leren ze daar: "Stap 1: Schakel de firewall uit" :'(

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat lost het probleem iig wel op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
*En dan bedoel ik voordat ze ook maar iets installeren en zo. Niet eens als 1e stap van het troubleshooten ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-06 11:32

RoRoo

Certified Prutser

Had je ook geen probleem gehad :+

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• drexciya
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04-2019
Hero of Time schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:22:

Het is iets genuanceerder; het hangt van je Network Location instelling af. Ik had daar ook last van in een intern netwerk in VMware Workstation. Omdat het netwerk als Public staat ingesteld, zet de firewall meer poorten dicht dan in een Work netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

drexciya schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:30:
[...]

Het is iets genuanceerder; het hangt van je Network Location instelling af. Ik had daar ook last van in een intern netwerk in VMware Workstation. Omdat het netwerk als Public staat ingesteld, zet de firewall meer poorten dicht dan in een Work netwerk.
Hoe is dat dan wat genuanceerder? Je checkt toch als eerste de firewall? Daar hoort ook het profiel bij dat actief is. Ik ben mij prima bewust van die profielen, ben er zelf ook eens door gebeten, dus dat is ook een van de eerste dingen die ik controleer in geval iets eerst wel werkte, en nu opeens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-07 12:16
Overigens is wat je hebt geen best practise. Je hebt Hyper-V rol en verder niets, of je doet ander rollen zonder Hyper-V.
Dat dus. Hyper-V gaat vanaf Windows Server 2012R2 anders reageren (o.a. page-file) als er andere rollen op staan dan alleen de Hyper-V role.
Daarnaast verlies je de legale mogelijkheid om alsnog 2 VM's onder dezelfde product key te gebruiken op de Hyper-V host.
Pagina: 1