Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Beetje surfen en mailen, gewoon een windows (10) machine.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
400-500 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Nee, het is gewoon een mobiele desktop voor in/rond huis
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik heb nog steeds het idee dat Acer niet al te best is, daarnaast hoor ik redelijk wat negativiteit over Toshiba.
Rond de 15.6 inch
SSD, ik heb simpelweg teveel slechte ervaringen met trage 5400 rpm schijven in laptops.
Beetje kwaliteit (behuizing, toetsen, scherm) zou wel lekker zijn, maar ik begrijp dat het budget niet erg hoog is.
Tijdens mn zoektocht kwam ik op de volgende opties:
Helaas nu opeens 30 euro duurder dan gisteren, ik moet er ook wat tijd in steken om de SSD in te bouwen en opnieuw te installeren.
Voordeel is de relatief grote SSD voor dit budget en wellicht het matte scherm?
De laptop schijf kan ik dan in een externe behuizing steken (maakt het wat betreft prijs weer goed), want had ook nog een externe HDD nodig.
Kleine SSD, maar wel plug&play.
Voordeel is de iets snellere processor.
Dan nog 2 asus opties.
Over bouwkwaliteit weet ik niet zoveel, is 1 van de 4 sowieso een afrader?
Edit:
Eventueel nog een optie van Dell, al heb ik begrepen dat deze niet zo goed zijn als de XPS van een paar jaar geleden.
Stiekem lijkt deze ook wat mooier dan de eerste Lenovo, bouwkwaliteit in orde?
Edit2:
Weet niet waarom ik deze over het hoofd had gezien, maar is waarschijnlijk de beste optie..
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Beetje surfen en mailen, gewoon een windows (10) machine.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
400-500 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Nee, het is gewoon een mobiele desktop voor in/rond huis
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik heb nog steeds het idee dat Acer niet al te best is, daarnaast hoor ik redelijk wat negativiteit over Toshiba.
Rond de 15.6 inch
SSD, ik heb simpelweg teveel slechte ervaringen met trage 5400 rpm schijven in laptops.
Beetje kwaliteit (behuizing, toetsen, scherm) zou wel lekker zijn, maar ik begrijp dat het budget niet erg hoog is.
Tijdens mn zoektocht kwam ik op de volgende opties:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Lenovo E50-70 (80JA015MMH) | € 429,- | € 429,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 81,24 | € 81,24 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 510,24 | |
Voordeel is de relatief grote SSD voor dit budget en wellicht het matte scherm?
De laptop schijf kan ik dan in een externe behuizing steken (maakt het wat betreft prijs weer goed), want had ook nog een externe HDD nodig.
| 1 | Lenovo Essential G50-80 (80E50351NX) | € 499,- | € 499,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 499,- | |
Voordeel is de iets snellere processor.
Dan nog 2 asus opties.
| 1 | Asus A555LA-XX2482T | € 479,- | € 479,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 479,- | |
| 1 | Asus R556LA-XX2436T | € 489,- | € 489,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 489,- | |
Over bouwkwaliteit weet ik niet zoveel, is 1 van de 4 sowieso een afrader?
Edit:
Eventueel nog een optie van Dell, al heb ik begrepen dat deze niet zo goed zijn als de XPS van een paar jaar geleden.
| 1 | Dell Vostro 3558-9441 | € 408,- | € 408,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 489,24 | |
Stiekem lijkt deze ook wat mooier dan de eerste Lenovo, bouwkwaliteit in orde?
Edit2:
Weet niet waarom ik deze over het hoofd had gezien, maar is waarschijnlijk de beste optie..
| 1 | Lenovo G50-80 80L000KDNX | € 399,- | € 399,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 480,24 | |
[ Voor 18% gewijzigd door mitsumark op 15-12-2015 01:26 ]