Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Huis tuin keuken laptop max 500 euro.

Pagina: 1
Acties:

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Beetje surfen en mailen, gewoon een windows (10) machine.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
400-500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Nee, het is gewoon een mobiele desktop voor in/rond huis

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik heb nog steeds het idee dat Acer niet al te best is, daarnaast hoor ik redelijk wat negativiteit over Toshiba.
Rond de 15.6 inch
SSD, ik heb simpelweg teveel slechte ervaringen met trage 5400 rpm schijven in laptops.
Beetje kwaliteit (behuizing, toetsen, scherm) zou wel lekker zijn, maar ik begrijp dat het budget niet erg hoog is.

Tijdens mn zoektocht kwam ik op de volgende opties:
#ProductPrijsSubtotaal
1Lenovo E50-70 (80JA015MMH)€ 429,-€ 429,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 81,24€ 81,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 510,24
Helaas nu opeens 30 euro duurder dan gisteren, ik moet er ook wat tijd in steken om de SSD in te bouwen en opnieuw te installeren.
Voordeel is de relatief grote SSD voor dit budget en wellicht het matte scherm?
De laptop schijf kan ik dan in een externe behuizing steken (maakt het wat betreft prijs weer goed), want had ook nog een externe HDD nodig.

#ProductPrijsSubtotaal
1Lenovo Essential G50-80 (80E50351NX)€ 499,-€ 499,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 499,-
Kleine SSD, maar wel plug&play.
Voordeel is de iets snellere processor.

Dan nog 2 asus opties.
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus A555LA-XX2482T€ 479,-€ 479,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 479,-

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus R556LA-XX2436T€ 489,-€ 489,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 489,-

Over bouwkwaliteit weet ik niet zoveel, is 1 van de 4 sowieso een afrader?

Edit:
Eventueel nog een optie van Dell, al heb ik begrepen dat deze niet zo goed zijn als de XPS van een paar jaar geleden.
#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Vostro 3558-9441€ 408,-€ 408,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 489,24

Stiekem lijkt deze ook wat mooier dan de eerste Lenovo, bouwkwaliteit in orde?

Edit2:
Weet niet waarom ik deze over het hoofd had gezien, maar is waarschijnlijk de beste optie..
#ProductPrijsSubtotaal
1Lenovo G50-80 80L000KDNX€ 399,-€ 399,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 480,24

[ Voor 18% gewijzigd door mitsumark op 15-12-2015 01:26 ]

• dfnl88
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 16:16
Allereerst wellicht nog een laptop om in overweging te nemen;
HP 15-ac121nd

Zou willen dat ik een bindend antwoord kan geven op je vragen maar ben bang dat het toch aankomt op persoonlijke voorkeur. Laptops rond deze prijsklasse hebben nu eenmaal te maken met een aantal concessies zoals schermkwaliteit, accucapaciteit en bouwkwaliteit. Misschien is het een idee om even rond te neuzen bij de lokale electronicaboer om een idee te krijgen hoe de verschillende modellen aanvoelen.

Zelf heb ik onlangs ook de speurtocht doorgaan om een laptop voor soortgelijke doeleinden aan te schaffen. Ben uiteindelijk toch voor een Acer E5-573 gegaan. Prijs was uiteindelijk doorslaggevend maar de bouwkwaliteit viel mij alleszins mee nadat ik deze had bekeken in een winkel.
Zelfde geldt eigenlijk ook voor de voorgestelde Asus en Lenovo modellen die daar ook aanwezig waren. Had fragiele, flexibele behuizingen verwacht maar voelt allemaal wel degelijk aan maar nogmaals dat is mijn persoonlijke mening.

Een detail wat mij is opgevallen tijdens mijn eigen zoektocht is dat je voorgestelde Asus laptops 1 geheugenslot vrij hebben, het standaard werkgeheugen ziet gesoldeerd op het moederbord. Iets wat wellicht een toekomstige upgrade tegen kan zitten. Ook vanuit onderhoudsperspectief is het een stuk makkelijker om een reepje geheugen te vervangen bij een defect i.p.v een heel moederbord.

Als laatst zou ik het wel willen aanraden om een processor uit de 5e generatie i3 te kopen. Zoals je zelf aangeeft; net wat sneller maar ook zuiniger dan zijn voorganger.

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-11 10:16

PinusRigida

I put the p in pool.

tja, er is niet echt een definitief antwoord he... hoeveel jaar denkt TS ermee te doen? als dat >5 jaar is dan zal het dingetje ellendig traag worden na verloop van tijd, SSD of niet, nieuwe software(updates) eisen steeds meer geheugen...

persoonlijk ook slechte ervaringen met budgetlaptop (van HP) omwille van die reden: werkt voor 2 jaar redelijk goed, doet wat 't moet... maar begint al trager op te starten etc... op 3 jaar tijd -als het niet vroeger is- raak je meer en meer gefrustreerd over het "klik... en wacht... en wacht..." syndroom van nieuwe of geupdate software die draait op verouderde budgetlaptops...

daarvoor -als je kan en wil natuurlijk- zou ik toch aanraden om nog een goeie 200 à 300 euro te sparen, voor 800 euro haal je zéker een vast een goeie laptop in huis waar je +5jaar lang geniet zal van hebben.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Bedankt voor het meedenken, het is uiteindelijk toch de bovenste geworden.
(de laatste heeft geen dvd speler)

Doorsparen zat er helaas niet in, de oude laptop was kapot en de ipad kan niet alles wat de laptop kon.