Toon posts:

Wet Koop op afstand - Printer

Pagina: 1
Acties:
  • 591 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen vrijdag een printer (HP OfficeJet 3830) besteld via een webshop en heb deze zaterdagmiddag binnengekregen. Uiteindelijk heb ik deze zondag uitgepakt en aangesloten. Cartridges uitgepakt, alles geconfigureerd zoals het zou moeten en op het wifi-netwerk aangesloten.

Na anderhalf uur zelf te hebben getroubleshoot, kwam ik een website tegen met daarop de informatie dat HP draadloos printen niet werkt met de Horizonbox van UPC. De post op die website is gemaakt in 2013 en UPC is nu Ziggo geworden. Aangezien ik dus Ziggo heb, heb ik de klantenservice van Ziggo opgebeld om te vragen of hier nog steeds problemen mee zijn.

Wat blijkt, HP draadloos printen werkt nog steeds niet i.c.m. Ziggo (modemrouter / Horizonbox) volgens de klantenservice en dit loopt al lange tijd. Hij gaf aan te wachten op een fix, maar ik moet nu een werkend product hebben en niet na een fix, die al maanden op zich laat wachten.

Vandaag de printer aangemeld om retour te sturen (WKOA) en ik krijg een email terug met daarin dat de cartridges dan ongeopend moeten zijn en dat ze eventueel geld kunnen/zullen inhouden mochten de cartridges wel geopend zijn.

Nu vraag ik me dus af of dit mag? Ik kon het product niet goed testen, zonder de cartridges erin te doen. Wet KOA geeft aan dat de klant recht heeft om het product te testen en daarna te retourneren.

Ze blijven hier erg moeilijk over doen. Ik wil niet eens mijn geld terug, ik wil hem alleen ruilen tegen een werkende (niet HP) printer die dus wel draadloos kan printen.

Hoe sta ik hierin als klant? Ik heb google helemaal afgestruind, maar kon tot op heden nog niet heel veel nuttigs vinden. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Volgens mij werkt het wel, maar niet via zeroconf, alleen via IP adres. Je kan hem dus niet 'discoveren', wat vaak gebeurt als een of andere kneuzenfirmware gebruikt wordt die mDNS blokkeert. Handmatig moet het prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Lijkt me duidelijk, cartridges zijn een gebruiksvoorwerp. Je gaat toch ook geen gebruikte capsules terugsturen bij je Nespresso apparaat? Winkel kan dit gewoon in mindering brengen op de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:02:
Volgens mij werkt het wel, maar niet via zeroconf, alleen via IP adres. Je kan hem dus niet 'discoveren', wat vaak gebeurt als een of andere kneuzenfirmware gebruikt wordt die mDNS blokkeert. Handmatig moet het prima werken.
Het gekke is dat tijdens de installatie alles goed verloopt, de printer komt ook gewoon op het wifinetwerk. Ik zie de printer ook als default staan als ik bijvoorbeeld in een Word-bestand naar "Print" ga. Hij staat daar dan ook aangegeven als zijnde "ready". Zodra ik dan op Print klik, dan loopt alles vast en krijg ik na een minuut of 2-3 dat er niet afgedrukt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:18
Whatson schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:06:
Lijkt me duidelijk, cartridges zijn een gebruiksvoorwerp. Je gaat toch ook geen gebruikte capsules terugsturen bij je Nespresso apparaat? Winkel kan dit gewoon in mindering brengen op de prijs.
Maar je koopt de printer en niet de cartridges die krijg je erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Whatson schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:06:
Lijkt mij niet duidelijk. Als ik een apparaat niet eerder kan testen op de functies die zouden moeten werken, voordat de cartridges erin zitten, dan zou dit gewoon onder WKOA moeten vallen toch?
Daarnaast koop je een printer, niet de cartridges, die cartridges zitten er altijd half gevuld bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:06:
[...]

Het gekke is dat tijdens de installatie alles goed verloopt, de printer komt ook gewoon op het wifinetwerk. Ik zie de printer ook als default staan als ik bijvoorbeeld in een Word-bestand naar "Print" ga. Hij staat daar dan ook aangegeven als zijnde "ready". Zodra ik dan op Print klik, dan loopt alles vast en krijg ik na een minuut of 2-3 dat er niet afgedrukt kan worden.
De HP software probeert dus dynamisch de printer te vinden en dat lukt niet dus blijft ie hangen. Zet hem op fixed/static mode en je zit weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Joostje123 schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:08:
[...]

Maar je koopt de printer en niet de cartridges die krijg je erbij.
Je koopt ( printer + cartridges ) = prijs
je maakt cartridges open = gebruiken

bedrag dat je terug krijgt = prijs - cartridges

Je kunt nu wel roepen je koopt een printer en krijgt er de cartridges bij, maar je zou toch gaan klagen als ze er een keer niet bij zaten, ergo winkel kan hem niet zo meer verkopen.

[ Voor 22% gewijzigd door Whatson op 14-12-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar SF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:57
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:12:
[...]

Lijkt mij niet duidelijk. Als ik een apparaat niet eerder kan testen op de functies die zouden moeten werken, voordat de cartridges erin zitten, dan zou dit gewoon onder WKOA moeten vallen toch?
Daarnaast koop je een printer, niet de cartridges, die cartridges zitten er altijd half gevuld bij.
Tja, als consument heb je een onderzoeksplicht en je had al van tevoren kunnen onderzoeken of dit technisch zou werken of niet. Klinkt flauw, maar de issue is blijkbaar al jaren bekend.

Verder is het niet meer dan logisch dat er geld wordt ingehouden op de cartridges, je mocht inderdaad de printer gebruiken maar dat is iets anders dan verbruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:42
Kan je het ip ook niet fixed instellen? zo heb ik zo'n printer wel eens aan de praat gekregen door de printer te configureren op de printer zelf, en niet via de zoektool van HP. Kan als het goed is via de display op de printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Maar hoe moeten ze het bedrag van die cardridges berekenen dan, want halfvolle cardridges kun je nergens kopen?
Je kunt hem dan beter zelf 2ehands verkopen, want als je nieuwe volle cardridges moet kopen dan ben ik bang dat je weer richting de aanschafprijs van de printer komt.

Ik vind het trouwens ook wel logisch dat de winkel niet voor de cardridges hoeft op te draaien, dat zou ook te gek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Coolblue geeft op zijn 2ekans marktplaats pagina 10-30% korting op printers die onder 'tevredenheidsgarantie' zijn teruggekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:47
De Wet Koop op Afstand was in principe bedoeld om klanten de mogelijkheid te geven om een product te testen en beoordelen zoals ze dat in een normale winkel ook zouden kunnen doen. Het gaat dan bijvoorbeeld om het uiterlijk of de afmetingen omdat dat via internet wat lastiger in te schatten is. Het aansluiten en proberen van cartridges hoort daar dus niet bij want dat kun je in een winkel ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Ik heb zojuist de printer een statisch ip gegeven.
De printer doet het nu wel, maar echt heel traag.

Zodra ik op Print klik, duurt het zeker een minuut voordat ie begint met printen. (de programma's waarin ik de print probeer te maken, zoals Word / Excel bijv., lopen ook vast zodra ik op print klik.

We zijn in ieder geval een stapje verder. Heb jij wellicht ook een idee om de snelheid wat op te krikken. Netwerkstatus op de printer staat aangegeven als "Uitstekend" de verbinding van de laptop staat ook op zo'n 80 Mbps draadloos.
Kijk even of je de web interface van de printer kan bereiken op z'n IP adres. Als dat wel gaat, maar heel langzaam kan het alsnog een netwerk probleem zijn - uitstekende signaalsterkte betekent helaas niet altijd dat er ook uitstekend netwerkverkeer plaats kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben iets te snel geweest met mijn conclusie en baal een beetje van het feit dat ik hier niet zelf aan gedacht heb, maar de oplossing van fixed ip heeft het draadloos printen probleem opgelost. Dank voor de fix.

Helaas duurt het wel 1-2 minuten voordat er geprint wordt, nadat ik op de printbutton heb geklikt.
Misschien heeft iemand daar eventuele oplossingen/input voor.

Ook dank voor alle hulp m.b.t. de WKOA. :)
johnkeates schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:22:
[...]

Kijk even of je de web interface van de printer kan bereiken op z'n IP adres. Als dat wel gaat, maar heel langzaam kan het alsnog een netwerk probleem zijn - uitstekende signaalsterkte betekent helaas niet altijd dat er ook uitstekend netwerkverkeer plaats kan vinden.
Web interface van de printer kan ik instant in komen. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2015 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:24:
Ik ben iets te snel geweest met mijn conclusie en baal een beetje van het feit dat ik hier niet zelf aan gedacht heb, maar de oplossing van fixed ip heeft het draadloos printen probleem opgelost. Dank voor de fix.

Helaas duurt het wel 1-2 minuten voordat er geprint wordt, nadat ik op de printbutton heb geklikt.
Misschien heeft iemand daar eventuele oplossingen/input voor.

Ook dank voor alle hulp m.b.t. de WKOA. :)

[...]

Web interface van de printer kan ik instant in komen. ;)
Kunt dit nog proberen: http://h30434.www3.hp.com...y-Slow/td-p/439141/page/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

WKOA vraag beantwoord, de technische discussie zul je in de techfora moeten doen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.