Applicatie "Foto's" verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10 17:35
Ik was laatst weer bezig met wat simpele dingen voor fotobewerking: foto's met Lightroom van SD-kaart halen. Daarbij moest ik eerst lang wachten voordat een applicatie met de naam "Foto's" (handig zoeken...) was geladen om de foto's te importeren. Dat wil ik helemaal niet |:( Nog vervelender: ik heb net mijn macbook opnieuw gestart, en moest daarbij nog eens een paar minuten extra wachten totdat Foto's geladen was. Daar doe ik nooit wat mee 8)7

Onder voorkeuren van Foto's zit niks wat ik nog uit kan zetten. In de app-store kan ik hem niet vinden, uit Programma's kan ik hem niet verwijderen "omdat het voor OS X is vereist", in Systeemvoorkeuren kan ik niks vinden over wat er moet worden gedaan met een SD-kaart of bij opstarten.

Hoe kom ik van dat programma af? Ik kan al met lightroom doen wat ik wil doen met foto's, en wat ik er extra mee wil doen (HDR, panorama-stitchen) kan iPhoto/Foto's/... echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:06
ik vermoed dat hij de settings overneemt uit het dvd&cd menu, als je dit aanpast heb je nog steeds dit zelfde gedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Foto's zou niet automatisch moeten starten bij een reboot, tenzij je dat zo hebt ingesteld.

Wat er waarschijnlijk gebeurd is dat als er een SD-kaart met foto's wordt aangesloten, Foto's automatisch wordt gestart om de foto's te importeren. Dit kun je wijzigen via de app Image Capture (Fotolader, v.z.i.w.). Linksonder in het venster kun aangeven welk programma gestart moet worden als er een SD-kaart (of een fototoestel) wordt aangesloten. Dit kun je op 'Geen applicatie' zetten (of Lightroom).

Nee, erg handig is dit allemaal niet, en dit is als jaren zo, jammergenoeg.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
@justahuman: Daar stond iPhoto ingesteld, dus dat zou niet uit mogen maken. En inderdaad, dat maakt geen verschil :/
@Daedalus: die heet inderdaat Fotolader, apple+spatiebalk vindt de engelse vertaling ook :) Dat programma detecteert mijn SD-kaart niet eens, en linksonder kan ik niks kiezen: https://www.dropbox.com/s...shot%20fotolader.png?dl=0

Wat ik aan processen kan vinden dat is gestart zodra ik de SD-kaart erin stopte:

/System/Library/PrivateFrameworks/AOSKit.framework/Versions/A/XPCServices/com.apple.iCloudHelper.xpc/Contents/MacOS/com.apple.iCloudHelper
/Applications/Photos.app/Contents/MacOS/Photos
/System/Library/CoreServices/backupd.bundle/Contents/Resources/TMHelperAgent.app/Contents/MacOS/TMHelperAgent -offer

In het engels heet hij dus Photos, dat zoekt vast veel makkelijker :')

Erg jammer dat Apple steeds vaker de 'eigen' applicaties als standaard instelt in OSX, nog erger dan Microsoft dat in mijn herinnering deed. Nog even en ik draai er linux op, met een VM voor Lightroom... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ok, poging twee :P

In Foto's, kun je blijkbaar tegenwoordig dit ook aangeven. Als de SD-kaart is geselecteerd (via Import, of via de sidebar en dan je SD-kaart), staat er in de toolbar een optie 'Open Photos for this device', welke je kunt uitvinken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ook in Photos was er niks te zien over de SD-kaart 8)7 Op StackExchange werd dit console-commando gegeven als oplossing:
code:
1
defaults write com.apple.ImageCapture disableHotPlug -bool YES

Helaas helpt dat niet, maar nu toont hij wel de checkbox en wat jij bedoelde in fotolader. Uitgezet, en nu start hij niks meer op :)

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Als je imagecapture start dan kan je daar aangeven wat hij met de kaartjes moet dan als ze gemount worden.
en ja dat kan ook via commandline ;)

• MBV
Nee, in imagecapture (fotolader) kon ik niks instellen voor dat commandline commando.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Dat kan wel, maar staat standaard verborgen.

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/sq8vlskfd/Screen_Shot_2015_12_18_at_15_40_48.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
De foto's app kan je verwijderen, als je die verwijderd zal je ook geen errors krijgen of zo, maar je zal wel System Integrity Protection en Gatekeeper ervoor uit moeten zetten, dan kan je m verwijderen via de terminal.
Het is wel zo dat bij de volgende 10.11.x update dat hij weer terug komt en dan kan je m weer verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel simpel
met little snitch blokkeer je de connectie met fotolader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:25
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:34:
Heel simpel
met little snitch blokkeer je de connectie met fotolader.
Denk dat die na 3 kwart jaar wel een toepasselijk antwoord heeft gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Na 3 dagen al:
MBV schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:05:
Ook in Photos was er niks te zien over de SD-kaart 8)7 Op StackExchange werd dit console-commando gegeven als oplossing:
code:
1
defaults write com.apple.ImageCapture disableHotPlug -bool YES

Helaas helpt dat niet, maar nu toont hij wel de checkbox en wat jij bedoelde in fotolader. Uitgezet, en nu start hij niks meer op :)
Deze klacht:
MBV schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:31:
Nee, in imagecapture (fotolader) kon ik niks instellen voor dat commandline commando.
ging erover dat voor je dat commando van stack-exchange de optie niet krijgt om uit te zetten. Pas na dat commando krijg je de mogelijkheid. Sorry voor de onduidelijkheid, na 3/4 jaar snapte ik hem ook niet direct :X
Pagina: 1