Toon posts:

Stille cooler voor TBird/Duron

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goeie fan/heatsink combo voor mijn Duron die ook nog een beetje stil is.
Op de moment denk ik vooral aan de Golden Orb of een Arctic Circle.
Nu heb ik de volgende vragen:

-Welke koelt het beste?

-Is de Arctic Circle wel te krijgen voor TBird of Duron?

-Welke is het stilste?

-Zijn er andere alternatieven die stil zijn en goed koelen?

-Is de Golden Orb voor TBird/Duron al ergens te krijgen?

Bubsy

Verwijderd

Het stilste en het beste koelen gaat niet samen, dan moet je gewoon een Majesty nemen, en niet overklokken... www.angelfire.com/HardwareXpo

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 06:49

MankE NeliZ

Geen matches

De golden Orb voor de Duron:
http://www.coolerguys.com/CPUCOOL/Duron.htm
($17 + $7.50 verzendk'n, binnen 10
dagen in huis)

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

Verwijderd

Het stilste en het beste koelen gaat niet samen
Ik vind de artic circle toch superstil! je hoort hem haast niet, en een standaard heatsink/fan van bijv. coolermaster maakt drie keer zoveel herrie.
De enige fans die ik hoor zijn m'n delta's :D

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

Ik weet wel dat de beste koeler niet de stilste zal zijn, maar ik zoek gewoon een goed compromis tussen lawaai en prestaties.

Anyway, 'k heb nog een beetje rondgesnuffeld op het net en blijkbaar is die Golden Orb wel vrij stil (t.o.v. Alpha's en soortgelijken). Ik heb dan ook meteen 1 besteld bij CoolerGuys (bedankt voor de link MankE NeliZ). Volgens mij was die ArctiCooler CA uit de review van HardOCP nog wel beter, maar die is blijkbaar toch nog niet verkrijgbaar, dus dan doen we't wel met die Golden Orb.

Bubsy

Verwijderd

Rembo, ik heb zelf ook de Alpha met Delta fans, vandaar mijn reactie, rendement kost wat meer.... ;)

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik meen me te herinneren dat een golden orb niet zo goed op een duron/t-bird past omdat hij niet op die 4 voetjes rust en je zo je processor kunt slopen, omdat je te veel kracht op de core uitoefent met dat ding.

Weet iemand hier iets meer over, aangezien ik met dezelfde vraag zit. Ik wil eigenlijk ook die artic circle die nog niet te verkrijgen is, maar ik wil wel een relatief goede koeler (dus een compromis, want een intel waaiertje is niet echt geweldig).

Zie hier http://gathering.tweakers.net/Forum5/HTML/003192.html

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Evert: De Orb die ze by coolerguys.com verkopen is een andere versie, speciaal voor socket A ontwrpen :)

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

Ik heb nog een beetje rondgesnuffeld op het net en blijkbaar is die Golden Orb wel vrij stil (t.o.v. Alpha's en soortgelijken).
Ik heb nog nooit een heatsink geluid horen maken! (ik doel dus op die alpha voor degene die het niet snappen :-)

• Evert
  • Niet online
Manke Neliz, dat weet ik, maar deze is in Nederland nog niet te koop (zoals gewoonlijk) en ik heb geen credit card.

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Evert: vraag dan een creditcard aan!! :) Ik heb bij ocshop geinformeerd en daar gaven ze me ca 4-5 weken voor zij 'm hadden, in die tijd kan jij waarschijnlijk *en* een creditcard aanvragen *en* dat ding bestellen :)

• Evert
  • Niet online
De creditcard is niet het probleem, want die heb ik in een week (toch wel makkelijk als je bij de bank werkt als bijbaantje), maar ik zie niet echt de noodzaak van een cc in als ik die 1 keer per jaar nodig heb, en bovendien weet ik niet of ik er zo gelukkig mee moet zijn om mijn cc no op internet te zetten.

Verwijderd

Creditcard is inderdaad in het algemeen het minst goed beveiligde betaalmiddel.
Zorg in ieder geval dat je het bedrag aan de CC maatschappij via een acceptgiro betaalt en niet automatisch af laat schrijven.
Ik bestel zelf regelmatig via het Internet met een CC wat in de V.S., gaat snel en goed. Ze zijn daar wat beter bevoorraad. Leuk voor minder gangbare artikelen.
Pagina: 1