Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met iets waar ik niet uit kom: ik heb een tweedehands computer gekregen waar ik wat mee wilde klooien (FreeNAS op installeren). Als ik naar het Boot menu ga, dan zie ik netjes alle mogelijke opties. Ik wil dan 1 naar beneden gaan om vanaf DVD speler te booten. Wanneer ik met het pijltje 1 naar beneden ga, gaat hij automatisch 2 naar beneden. Wanneer ik nogmaals 1 keer naar beneden wil gaan, doet hij wederom automatisch 2 stappen (ook naar boven). Met die reden kan ik niet bij het booten vanaf dvd en/of de System setup komen. Hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen?
Heb geprobeerd om de CMOS te resetten, maar dit heeft niet geholpen.

Gr, Jelle

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Freenas start/gebruik je toch via een USB stick en niet via een DVD ?

Aangezien je niet je systeem eigenschappen doorgeeft, is het lastig om iets te zeggen

Als je IDE connectoren hebt op je HDD dan kan het zijn dat je de master slave jumper om moet zetten of zelfs de IDE cabels omdraaien

Maar ja, glazen bol blijft troebel zonder informatie

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Is je toetsenbord niet gewoon stuk? Verder doet mijn glazen bol het ook niet, zonder verdere informatie kunnen we niks.

Verwijderd

Topicstarter
Nee toetsenbord werkt prima. Volgende scherm waar ik kom als ik bijv. boot vanaf USB werkt wel.

Snap dat jullie geen glazen bol hebben. Hoopte op de gouden tip. Meer van "Probeer dit en dit eens".

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:32:
Nee toetsenbord werkt prima. Volgende scherm waar ik kom als ik bijv. boot vanaf USB werkt wel.

Snap dat jullie geen glazen bol hebben. Hoopte op de gouden tip. Meer van "Probeer dit en dit eens".
De gevraagde informatie ontbreekt nog steeds. Dus "Probeer dit en dit eens" wordt erg lastig als we niet weten om welke hardware het gaat.

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:33
Heb je een USB of een PS2 toetsenbord? Misschien moet je het daar in zoeken.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Worden alle devices wel herkent in je bios? Je bootmenu mag misschien wel een DVD aangeven, maar als die niet herkent wordt/aanwezig is, zal hij die gewoon voorbij gaan.

Anders, zet je bootvolgorde in je BIOS gewoon naar first DVD, dan pas de rest.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:57:
[...]
De gevraagde informatie ontbreekt nog steeds. Dus "Probeer dit en dit eens" wordt erg lastig als we niet weten om welke hardware het gaat.
Zou vanavond even type nr's ed bekijken. Kan ik nu niet zien.
boers706 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:01:
Heb je een USB of een PS2 toetsenbord? Misschien moet je het daar in zoeken.
Het is een USB toetsenbord. Zou het eens proberen met een andere.
SinergyX schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:03:
Worden alle devices wel herkent in je bios? Je bootmenu mag misschien wel een DVD aangeven, maar als die niet herkent wordt/aanwezig is, zal hij die gewoon voorbij gaan.

Anders, zet je bootvolgorde in je BIOS gewoon naar first DVD, dan pas de rest.
Bootvolgorde kan ik niet wijzigen, want dit gaan in instellingen en die kan ik ook niet benaderen.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2015 11:05 ]

Pagina: 1