V&A regels aanpassing ivm verkoop van Corsair Hardware

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 10:56
Beste V&A mods,

Is het mogelijk om de V&A gedeelte aan te passen ivm verkoop van nieuwe of tweede hands hardware van Corsair.
Dit omdat de regels zijn niet helder genoeg voor de kopers die niet genoeg weten over de garantie afhandelingen van Corsair.
Corsair geeft geen garantie op producten die zijn tweede hands,doorverkocht aan derden of hardware zonder garantie bewijs(bon,factuur).
In de eerste alinea van de Corsair website staat:
Corsair provides a non-transferable warranty to the purchaser of Corsair hardware product purchased from an authorized Corsair reseller.
Dit betekent dat als u hardware van Corsair nieuw in doos of gebruikte item op de V&A gedeelte van tweakers koopt ,u heeft geen recht om garantie direct bij de fabrikant te claimen ook als u van bezit bent van een geldige bon,
Zolang dat de bon/factuur niet op uw naam staat uw product zal niet aangemeld worden bij de RMA procedure.
Indien de product is gekocht bijvoorbeeld bij Alternate,u heeft wel recht op garantie in een termijn van twee jaar.Sommige producten hebben wel garantie van 5/10 jaar, maar als u niet de eerste eigenaar van de product bent uw RMA aanvraag zal afgewezen worden.
Except where prohibited by applicable local law, this warranty is limited to the original purchaser and is non-transferable.
Mijn derde RMA aanvraag is door Corsair afgewezen op een SSD schijf die via Tweakers is aangeschaft .

Ik zal ook mijn Corsair producten in de toekomst zonder garantie aanbieden in de V&A gedeelte op Tweakers.Ook als die nieuw in doos zijn verpakt!

Ik zou het graag willen weten hoe de crew leden hier tegenover staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Hetzelfde geldt voor spullen gekocht via Hobbyking. Garantieafhandeling MOET via het originele account waaronder het item is gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:39

InFamous

excommunicado

Wat wil je dat wij aanpassen? Wij bieden een platform niet de inhoud, er zijn geen regels met betrekking tot garantie.

Daarnaast heb je niks met de fabrikant te maken en de fabrikant heeft niks met de klant te maken. Er is een overeenkomst met de leverancier, niet met de fabrikant. Corsair is in deze dan ook helemaal niks verplicht, de leverancier van het artikel echter wel. Daar kan je dan ook terecht voor je garantie.

Als de leverancier adverteert met 5 jaar fabrieksgarantie, dan dienen zij deze garantie ook na te komen.

[ Voor 13% gewijzigd door InFamous op 14-12-2015 19:21 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Wrs krijgen ze zoveel RMA aanvragen, dat ze zelf proberen de regels wat te buigen, zoals Ragdoll al aangeeft, is de leverancier degene die dit mag bewerkstellingen.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:56
SAiN ONeZ schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:38:
Wrs krijgen ze zoveel RMA aanvragen, dat ze zelf proberen de regels wat te buigen, zoals Ragdoll al aangeeft, is de leverancier degene die dit mag bewerkstellingen.
Omdat het buiten europa eigenlijk vrij normaal is om contact op te nemen met de fabrikant en niet met de winkel. en het gebeurt nog wel eens dat garantie vervalt bij verkoop. De vraag is alleen waarom geef je garantie op die persoon en niet op je spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:36
loki504 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 21:29:
[...]

Omdat het buiten europa eigenlijk vrij normaal is om contact op te nemen met de fabrikant en niet met de winkel.
buiten Europa dus.... In Europa (en Nederland en België) gelden gelukkig andere regels en mag/moet je je voor garantie melden bij de oorspronkelijke verkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
nachtnet schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 21:35:
[...]

buiten Europa dus.... In Europa (en Nederland en België) gelden gelukkig andere regels en mag/moet je je voor garantie melden bij de oorspronkelijke verkoper
Klopt. was misschien niet helemaal duidelijk. maar dit kan een reden zijn waarom corsair dit heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:53
Ik had ook een corsair voeding, ging al na een jaar ineens kapot.
Ben toen naar de winkel ( mycom ) gegaan en die zeiden van dat hij moest opgestuurd worden (ok...) en als de garantieclaim was geaccepteerd dat ik maar een gedeelte van het geld terug kreeg gebaseerd op hoeveel hij gebruikt en hoe oud hij was.

De mycom zei dat dit heel normaal was met corsair om maar een gedeelte terug te betalen / te vergoeden.

De mycom behield mij liever als klant dus hebben ze mij alsnog gewoon een nieuwe gegeven zonder dat ik moest bij betalen maar alsnog... wees gewaarschuwt met corsair voor hun garantie-trucje.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Dat is Mycom en hun garantie dus, niks met Corsair te maken.
Jij koopt bij de mycom, zij moeten dan dus een werkend product leveren, is het kapot, probleem van de mycom, en de mycom in dan weer met Corsair kijken buiten jou om.
Oftewel: trap nooit in winkeliers die het probleem bij de fabrikant gooien ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
RGAT schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 22:00:
Dat is Mycom en hun garantie dus, niks met Corsair te maken.
Jij koopt bij de mycom, zij moeten dan dus een werkend product leveren, is het kapot, probleem van de mycom, en de mycom in dan weer met Corsair kijken buiten jou om.
Oftewel: trap nooit in winkeliers die het probleem bij de fabrikant gooien ;)
Ik vind het altijd een beetje mieren neuken hier. Ja mycom is verantwoordelijk. Maar waarom eerst naar mycom sturen. Zodat die hem naar corsair stuurt. Vervolgens stuur corsair hem weer terug naar mycom. En mycom weer naar jouw. Als de fabrikant een prima oplossing bied zie ik geen reden om de winkelier er mee lastig te vallen. Wil de fabrikant niet werken volgens nederlandse/Europese regels is het een ander probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
loki504 schreef op zondag 20 december 2015 @ 06:47:
[...]

Ik vind het altijd een beetje mieren neuken hier. Ja mycom is verantwoordelijk. Maar waarom eerst naar mycom sturen. Zodat die hem naar corsair stuurt. Vervolgens stuur corsair hem weer terug naar mycom. En mycom weer naar jouw. Als de fabrikant een prima oplossing bied zie ik geen reden om de winkelier er mee lastig te vallen. Wil de fabrikant niet werken volgens nederlandse/Europese regels is het een ander probleem.
Waarom eerst naar Mycom? Iets met de wet enzo ;) Als de fabrikant makkelijker is doe je dat maar ze zijn niks verplicht, de verkoper wel.
Ik reageerde vooral op JohanNL die zowat opgelicht wordt door de Mycom en als ze dan doen wat ze horen te doen (werkend product leveren) klinkt het nog alsof ze dat uit coulance doen, niet omdat ze wettelijk verplicht zijn oid :+

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
RGAT schreef op zondag 20 december 2015 @ 08:31:
[...]

Waarom eerst naar Mycom? Iets met de wet enzo ;) Als de fabrikant makkelijker is doe je dat maar ze zijn niks verplicht, de verkoper wel.
Ik reageerde vooral op JohanNL die zowat opgelicht wordt door de Mycom en als ze dan doen wat ze horen te doen (werkend product leveren) klinkt het nog alsof ze dat uit coulance doen, niet omdat ze wettelijk verplicht zijn oid :+
Klopt. Het heb ook wel eens wat via de winkel gestuurd. Maar dat kwam omdat ik gratis retour kon sturen. En die gene toch 2 weken op vakantie was. Dus die extra dagen waren geen probleem. Ben het wel met je eens dat je als winkelier wel je verantwoordelijk moet nemen.

Aanbieden om het via de fabrikant te doen is een mogelijkheid. Maar als de klant het niet wil moet je toch echt zelf aan de bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
Ik zal dan mijn vraag anders formuleren!

Tweaker A koopt een Corsair voeding bij MyCom voorbeeld deze: pricewatch: Corsair HX1000W

Over twee en half jaar tweaker A besluit om deze voeding via de V&A aan tweaker B te verkopen.
Op de voeding staat een garantie termijn van 5 jaar,MyCom is wettelijk verplicht om een garantie van twee jaar te geven en buiten de twee jaar is tweaker B genoodzaakt om garantie te claimen bij de fabrikant in dit geval Corsair.
Corsair weigert de garantie claim van de tweaker B omdat op de factuur de naam en adres van tweaker A staat,dus je zit vast aan een defecte voeding waar een garantie van 5 jaar van toepassing is maar de fabrikant wil je geen hulp verlenen omdat de verkoop aan derden is niet toegestaan en de garantie vervalt.

In dit geval is voor tweaker B de enige oplossing om weer contact op te nemen met tweaker A voor de garantie claim. Werkt de tweaker A niet mee aan een oplossing zit je vast met een defecte unit zonder enige recht om een unit swap.

Zo ver is mij bekend is Corsair de enige fabrikant die zulke garantie claims weigert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

SAiN ONeZ schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:38:
loki504 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 21:29:
[...]

Omdat het buiten europa eigenlijk vrij normaal is om contact op te nemen met de fabrikant en niet met de winkel. en het gebeurt nog wel eens dat garantie vervalt bij verkoop. De vraag is alleen waarom geef je garantie op die persoon en niet op je spullen.
RGAT schreef op zondag 20 december 2015 @ 08:31:
[...]

Als de fabrikant adverteert met fabrieksgarantie is deze verplicht dat na te komen in Nederland. Geen idee of Corsair dat ook doet, maar ze branden aardig hun eigen vingers als dit tot een rechtszaak zou komen.

Echter mag hierbij gewoon om een aankoopbewijs worden gevraagd, iets wat een (web)winkel ook gewoon mag doen trouwens. Niks bijzonders dus wat ze in hun voorwaarden hebben staan.
Essox Lucius schreef op zondag 20 december 2015 @ 12:38:
Over twee en half jaar tweaker A besluit om deze voeding via de V&A aan tweaker B te verkopen.
Op de voeding staat een garantie termijn van 5 jaar,MyCom is wettelijk verplicht om een garantie van twee jaar te geven en buiten de twee jaar is tweaker B genoodzaakt om garantie te claimen bij de fabrikant in dit geval Corsair.
Euh, nee. Op Europees niveau is gesteld dat er minimaal 2 jaar garantie moet worden gegeven, deelstaten mogen hier van afwijken indien dit voordeliger is voor de consument. In Nederland heb je recht op een deugdelijk product, en niet specifiek 2 jaar garantie.

Ja, dat komt er trouwens wel op neer dat je altijd minimaal 2 jaar garantie hebt. Maar bij een dure GPU of telefoon mag je er bijvoorbeeld van uit gaan dat deze langer als 2 jaar blijft functioneren.

Ook nadat deze garantie over is moet je alsnog gewoon bij de webshop zijn, deze zal onder normale omstandigheden enkel de kosten die de fabrikant oplegt bij de koper factureren. Tenzij een fabrikant adverteert met fabrieksgarantie is elke service die ze bieden coulance.

[ Voor 29% gewijzigd door D4NG3R op 20-12-2015 12:51 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
Euh, nee. Op Europees niveau is gesteld dat er minimaal 2 jaar garantie moet worden gegeven, deelstaten mogen hier van afwijken indien dit voordeliger is voor de consument. In Nederland heb je recht op een deugdelijk product, en niet specifiek 2 jaar garantie.

Ja, dat komt er trouwens wel op neer dat je altijd minimaal 2 jaar garantie hebt. Maar bij een dure GPU of telefoon mag je er bijvoorbeeld van uit gaan dat deze langer als 2 jaar blijft functioneren.

Ook nadat deze garantie over is moet je alsnog gewoon bij de webshop zijn, deze zal onder normale omstandigheden enkel de kosten die de fabrikant oplegt bij de koper factureren. Tenzij een fabrikant adverteert met fabrieksgarantie is elke service die ze bieden coulance.
Ja, dit is mij ook bekend!
Maar wat kun je nog doen als de MyCom failliet als tussen persoon wordt verklaard?
nieuws: MyCom, iCentre en Dixons failliet verklaard

Dan is je enige oplossing om je garantie alsnog bij de fabrikant proberen te claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dubbel, zie hieronder.

[ Voor 96% gewijzigd door D4NG3R op 20-12-2015 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Essox Lucius schreef op zondag 20 december 2015 @ 12:52:
[...]

Ja, dit is mij ook bekend!
Maar wat kun je nog doen als de MyCom failliet als tussen persoon wordt verklaard?
nieuws: MyCom, iCentre en Dixons failliet verklaard

Dan is je enige oplossing om je garantie alsnog bij de fabrikant proberen te claimen.
Op dat moment moet je aankloppen bij de curator dan wel een eventuele partij die de garantieprocedure over heeft genomen. En nee, dat laatste is er lang niet altijd.

http://www.consumentenbon...nt/faillissement-rechten/
Je product vertoont kuren? Check de garantie. Deze kan op naam staan van het failliete bedrijf, van de fabriek of bijvoorbeeld van een verzekeraar. Soms wordt bij faillissement de garantie overgenomen door een andere partij. Of vraag de fabrikant, deze wil soms best iets extra doen voor de kopers van zijn producten.
Maar vooral:
Als je nog fabrieksgarantie hebt op een product dat is gekocht bij een failliet bedrijf, dan kun je nog gewoon bij de fabrikant of importeur terecht als het product kapot gaat.
Hence:
D4NG3R schreef op zondag 20 december 2015 @ 12:43:
Als de fabrikant adverteert met fabrieksgarantie is deze verplicht dat na te komen in Nederland. Geen idee of Corsair dat ook doet, maar ze branden aardig hun eigen vingers als dit tot een rechtszaak zou komen.

Echter mag hierbij gewoon om een aankoopbewijs worden gevraagd, iets wat een (web)winkel ook gewoon mag doen trouwens. Niks bijzonders dus wat ze in hun voorwaarden hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
Als je nog fabrieksgarantie hebt op een product dat is gekocht bij een failliet bedrijf, dan kun je nog gewoon bij de fabrikant of importeur terecht als het product kapot gaat.
Ha!
Probeer dat aan de Customer Support staff van Corsair uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Essox Lucius schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:05:
[...]

Ha!
Probeer dat om aan de Customer Support staff van Corsair uit te leggen.
Recht hebben en recht krijgen is weer een heel andere discussie. :+

Wat ik hier blaat is trouwens ook maar info welke ik over de jaren heen verzameld heb, hoe correct deze in bepaalde situaties is durf ik ook niet te zeggen. Gooi anders eens een DM naar Arnoud Engelfriet en vraag of hij er een blik op wil werpen?

http://blog.iusmentis.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:12

MsG

Forumzwerver

InFamous schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:46:
Wat wil je dat wij aanpassen? Wij bieden een platform niet de inhoud, er zijn geen regels met betrekking tot garantie.

Daarnaast heb je niks met de fabrikant te maken en de fabrikant heeft niks met de klant te maken. Er is een overeenkomst met de leverancier, niet met de fabrikant. Corsair is in deze dan ook helemaal niks verplicht, de leverancier van het artikel echter wel. Daar kan je dan ook terecht voor je garantie.

Als de leverancier adverteert met 5 jaar fabrieksgarantie, dan dienen zij deze garantie ook na te komen.
Die overeenkomst is er dan ook alleen met de originele koper. Er zijn veel meer winkels dan alleen corsair waarbij garantie vervalt als er expliciet duidelijk is dat de bewuste garantieclaimer niet de originele koper is. Niks nieuws volgens mij.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit inderdaad. /\

Als je een beetje inventief bent zou dat verder geen probleem hoeven te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:20
loki504 schreef op zondag 20 december 2015 @ 06:47:
[...]

`
Omdat deze Nederlandse wet zo in elkaar steekt, in de Nederlandse wetgeving / Europese richtlijn waar deze wetgeving op gebaseerd is, is ten aanzien van non-conformiteit is bepaald dat de verkoper ten alle tijden verantwoordelijk is. Fabrieksgarantie wordt niet benoemd in de Nederlandse wetgeving en is een gunst die een fabrikant mag verlenen, hij is dit echter niet verplicht. Tenzij de fabrikant dus ook de verkoper is mag deze dus gewoon afwijken van de wettelijke regelgeving. In de basis heb je normaliter geen rechten richting de fabrikant, tenzij deze expliciet een garantie afgeeft op het moment van aankoop.

Biedt een fabrikant fabrieksgarantie aan dan mag je hem daar ook aan houden, echter mag een fabrikant wel eigen voorwaarden stellen aan fabrieksgarantie die een verkoper niet mag stellen binnen de wetgeving omtrent non-conformiteit. Het enkel verlenen van garantie aan de originele koper mag een van deze voorwaarden zijn die op fabrieksgarantie wel van toepassing kunnen zijn, maar voor een aanspraak op garantie bij de verkoper niet geldig is.

Hierdoor is het in Nederland (en eigenlijk alle Europese landen) het verstandigst om altijd eerst contact op te nemen met de verkoper, deze heeft namelijk alle plichten. Wel kan je met de verkoper afspreken om het traject direct met de fabrikant op te pakken zonder verlies van rechten. Stelt een fabrikant dan bijv. dat jij niet de eerste eigenaar bent, en willen ze het probleem om die reden niet oplossen dan kan je daarna altijd nog terug naar de verkoper. Uitzondering hierop is natuurlijk een faillissement van de verkoper daar deze op dat moment niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen. Een faillissement van de verkoper zorgt er echter wettelijk gezien niet voor dat je meer rechten krijgt ten aanzien van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Dennism schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:15:
[...]

`
Omdat deze Nederlandse wet zo in elkaar steekt, in de Nederlandse wetgeving / Europese richtlijn waar deze wetgeving op gebaseerd is, is ten aanzien van non-conformiteit is bepaald dat de verkoper ten alle tijden verantwoordelijk is. Fabrieksgarantie wordt niet benoemd in de Nederlandse wetgeving en is een gunst die een fabrikant mag verlenen, hij is dit echter niet verplicht. Tenzij de fabrikant dus ook de verkoper is mag deze dus gewoon afwijken van de wettelijke regelgeving. In de basis heb je normaliter geen rechten richting de fabrikant, tenzij deze expliciet een garantie afgeeft op het moment van aankoop.

Biedt een fabrikant fabrieksgarantie aan dan mag je hem daar ook aan houden, echter mag een fabrikant wel eigen voorwaarden stellen aan fabrieksgarantie die een verkoper niet mag stellen binnen de wetgeving omtrent non-conformiteit. Het enkel verlenen van garantie aan de originele koper mag een van deze voorwaarden zijn die op fabrieksgarantie wel van toepassing kunnen zijn, maar voor een aanspraak op garantie bij de verkoper niet geldig is.

Hierdoor is het in Nederland (en eigenlijk alle Europese landen) het verstandigst om altijd eerst contact op te nemen met de verkoper, deze heeft namelijk alle plichten. Wel kan je met de verkoper afspreken om het traject direct met de fabrikant op te pakken zonder verlies van rechten. Stelt een fabrikant dan bijv. dat jij niet de eerste eigenaar bent, en willen ze het probleem om die reden niet oplossen dan kan je daarna altijd nog terug naar de verkoper. Uitzondering hierop is natuurlijk een faillissement van de verkoper daar deze op dat moment niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen. Een faillissement van de verkoper zorgt er echter wettelijk gezien niet voor dat je meer rechten krijgt ten aanzien van de fabrikant.
Ik weet ook hoe de wet in elkaar steekt. maar als het via de fabrikant sneller gaat(en deze ook bereid is mee te werken). zie ik 0,0 reden om met de winkelier te praten die 9/10 keer zelf gaat testen. om vervolgens naar de fabrikant te sturen. en deze hem weer terug stuurt. en dan gaat de winkelier hem nog eens testen. en dan pas naar jou versturen.

Ik vind dat gewoon een trage bedoeling. En prima dat die wet er is. Maar 9/10 keer bied de fabrikant een betere en snellere oplossing dan de winkelier. dus zie ik 0.0 reden om naar de winkelier te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dat kan jij wel zo vinden, maar voor de gemiddelde consument is dat gewoon moeilijk doen met (meer) kans dat het mis gaat en ze zichzelf in de kosten werken omdat ze niet weten waar ze wel en geen recht op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:20
loki504 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:30:
[...]

Ik weet ook hoe de wet in elkaar steekt. maar als het via de fabrikant sneller gaat(en deze ook bereid is mee te werken). zie ik 0,0 reden om met de winkelier te praten die 9/10 keer zelf gaat testen. om vervolgens naar de fabrikant te sturen. en deze hem weer terug stuurt. en dan gaat de winkelier hem nog eens testen. en dan pas naar jou versturen.

Ik vind dat gewoon een trage bedoeling. En prima dat die wet er is. Maar 9/10 keer bied de fabrikant een betere en snellere oplossing dan de winkelier. dus zie ik 0.0 reden om naar de winkelier te gaan.
Direct via de fabrikant kan ook een prima route zijn, en als dat je voorkeur heeft kan dat vaak ook perfect. Ik zou echter wel altijd wel eerst even met de verkoper overleggen of deze het hier mee eens is (de meeste verkopers zullen hier geen problemen mee hebben) zodat je i.i.g. op "papier" (e-mail oid) hebt dat deze op de hoogte is van het defect en weet dat je direct met de fabrikant gaat proberen het probleem op te lossen.

Als de fabrikant dan met een oplossing komt waar je het niet mee eens bent, bijv. credidatie naar dagwaarde ipv vervanging of reparatie (of zelfs een afwijzing omdat je bijv. geen factuur hebt, je niet de eerste eigenaar bent of omdat ze geen fabrieksgarantie bieden) kan je dan i.i.g. makkelijker terugvallen op je rechten bij de verkoper omdat deze op de hoogte is van het probleem dat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Daar hem je een punt ja:P
Pagina: 1