Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Adobe premiere audio niet in sync

Pagina: 1
Acties:

• Pindakaas
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20:59
Hallo mede-tweakers,

af en toe maak ik wel eens wat filmpjes. En ik loop steeds tegen het probleem aan dat mijn audio niet klopt met de film terwijl dit in Adobe premiere wel zo is. Dit werkt heel erg vervelend.

Om maar even een voorbeeldje te nemen, in de volgende video wisselen de eerst paar shots precies op de beat van de muziek in premiere pro cc. Als ik de video vervolgens exporteer loopt de video achter op de audio zoals je kan zien:

Nu valt het irritatie niveau hier nog wel mee. Maar wanneer je iemand filmt die aan het praten is en het geluid klopt niet met de beweging van de mond wordt het heel erg vervelend.

Ook wanneer ik gewoon een clip importeer, toevoeg aan de tijdlijn en gelijk weer exporteerd in de originele settings doet dit probleem zich voor.

Iemand enig idee waar dit vandaan komt? en nog belangrijker, hoe kan ik dit voorkomen?

don't mind me

• NeFoRcE
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22-10 10:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Je FPS komt wel overeen bij import/export?

Professioneel Heftruck Syndroom

• jd1987
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:12

jd1987

cliquefotografie.nl

Is de audio ook offset bij je export? Of alleen op Vimeo? Vimeo heeft namelijk nogal een handje van audio niet sync te laten lopen na de upload. Houwtje-touwtje oplossing is tijdlijn van de edit duplicaten voor Vimeo versie en de de audio paar frames eerder te leggen in z'n geheel. Ik heb het in het verleden ook wel eens opgelost door in bepaalde kbps aan te leveren, uit mijn hoofd 44.1Khz/320kpbs.

Nikon D750 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 50 F1.8 AF-S | Nikkor 80-200 F2.8 AF-D | DJI Mavic Air | Lenovo Yoga Slim 7

• Pindakaas
FPS komt overeen bij import en export inderdaad. Bijna allemaal 25 FPS (sommige import 50 fps).

Ook de export video is out of sync. Net zo veel als bij vimeo. Nu kan ik wel handmatig het audio spoor gaan vertragen/versnellen waar nodig maar dat wil ik niet gaan doen. Adobe zou dit gewoon netjes moeten doen toch. In de preview van het project loopt alles in sync..

don't mind me

• BLN
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 27-10 18:39
Wat voor bronbestanden gebruik je? Eigenlijk werkt PP het best met niet al te heftig gecomprimeerde bestanden. Dus liever Wav dan MP3 bijvoorbeeld. En als je van een GoPro of XVCA of h264 of andere gecomprimeerde video formaten komt. Zet ze dan met bijvoorbeeld MPEGStreamclip om naar Apple ProRes 422 met MP4 als container.

Als het niet bij je bronbestanden ligt, dan kan het nog aan je tijdlijn instellingen liggen, en anders inderdaad je export instellingen.

Ik zie in je video wel meer glitches en editing artefacten trouwens, ik weet niet precies hoe je dat voor elkaar krijgt. Maar ik zou ook eens goed naar je bronbestanden kijken.

[Voor 38% gewijzigd door BLN op 15-12-2015 23:57]

If it ain't broken, don't fix it

• Pindakaas
Ik gebruik gewoon de MP4 bestandjes van de SD kaar van de GoPro (of van de andere camera) inderdaad.

Ik zal het binnenkort eens proberen om te zetten. Welke instellingen zou de tijdlijn moeten staan?

De export instellingen laat ik vaak staan als "zelfde als bron". hier zou de audio dan toch gewoon gelijk moeten lopen.

Welke glitches en artefacten heb je het over? Ben nog niet zo bekend met videobewerken. Ik heb geen idee hoe ik die er in krijg namelijk. Ik doe niks raar voor zover ik weet.

don't mind me

Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True