Toetsenbord, muis, combinatie, slijtage. Jullie ervaring?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:49
Nu na een half jaar gebruik van een Microsoft Wireless 3000 combinatie.

Verdwijnen de letters al weer van het bord.
En de muis bekleding lost op/raffelt af. Zo ook rubber scrollwiel vertoond kuren.
Ervaring toegevoegd door een review te schrijven.

Al weer de toetsen: Ik had een Logitech MK520, deze binnen 9 maanden retour en nog een tweede binnen 2 jaar retour. En dan nu deze 3000. Overstap naar ander merk. Microsoft, niet een succes.

Daarvoor ook een Logitech wireless combinatie, 5 jaar mee gedaan, ook de letters weg, dat moet anders.
Vroeger was alles beter, na de overstap naar wireless, problemen met de toetsen.

Mijn vraag:

Welke wireless toetsenbord en muis gebruiken jullie, waarbij na veelvuldig gebruik, slijtage niet/nauwelijks, waarneembaar is?

Mij vraag is vooral bedoelt m.b.t. letters op toetsen, maar ook andere slijtage zaken mogen besproken worden.

Gebruikers ervaring gevraagd na langere tijd. Geef dat even aan, ook frequentie gebruik.

Is er binnen een merk ook verschillen en waar liggen die?
Ik lees in de eigenschappen niks over de productie van de toetsen, de letters.
De antwoorden zullen dan uit ervaringen moeten komen.

Verzamelde info

"laser edged" keycaps.

keycaps met zijopdruk.

Keycap printing

[ Voor 11% gewijzigd door KLX16 op 15-12-2015 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 10:37

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik gebruik een Corsair Strafe RGB. Ik heb hem pas 2 maanden dus kan niets over de slijtage zeggen. Wat ik wel kan zeggen is dat de letters laser-edged zijn. Met andere woorden de letters zijn er ingegrafeerd. Lijkt me sterk dat dit gaat slijten.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-07 08:39

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Mja, wireless ben ik niet van, maar gebruik thuis nu al zo'n 8 jaar de G5 (blue) lasermuis, en al tig jaar een Apple Keyboard. (ben anti-mac, maar dit bordje typt als een gek).

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik gebruik momenteel de CM Quickfire TK Stealth met bruine switches. Met afstand het fijnste keyboard dat ik ooit gebruikt heb. En van slijtage van de tekst op de keys heb ik geen last, er zit geen tekst op de keys.
http://gaming.coolermaste...cts/keyboards/tk_stealth/

Als muis gebruik ik momenteel een Logitech g502 Proteus. Na meer dan een jaar gebruik kan ik nog geen slijtage ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:37

Onbekend

...

Ik vind dat van allerlei muizen het klikmoment slijt. Dus eerst hoor/voel je de klik en daarna pas is er elektrisch contact waarmee de klik uiteindelijk wordt uitgevoerd. Door gebruiksslijtage wordt de tijd tussen de klik voelen en registreren steeds langer. Tot nu toe heb ik geen muis gevonden die dat probleem niet heeft.
Overigens doe ik denk ik gemiddeld over 10 uur lang elke 3 seconde een muisklik. Dus 20 klikken per minuut -> 120 keer per uur = 1200 keer per dag. Keer 365 dagen = 438.000 keer klikken per jaar.

Als de muis het probleem heeft en nog vrij nieuw is, haal ik hem open en vul ik de contactpunten op met tape en stukjes hard plastic. En als de muis een paar jaar oud is, koop ik weer een andere. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
Dank voor de informatie,

"laser edged", is een goed zoekwoord in combinatie met keyboard/keys.
een toetsenbord met letters op de zijkant is een optie, zal wel gewenning zijn.

muis los halen is soms lastig, dan moet je het glijvlak los halen omdat daar net de schroefjes zitten, en later het glijvlak nooit zo netjes terug kan monteren/plakken. Zou eigenlijk een voorwaarde moeten zijn om stof uit de muis te halen.

Misschien dat andere veel gebruikers, nog reageren, we wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
Het is toch lastig:

Vindt de goedkoopste laser edged keycaps/keyboard.
Zowel bedraad als onbedraad.
In desktop of alleen keyboard.

[ Voor 13% gewijzigd door KLX16 op 15-12-2015 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-07 11:06
Ik heb zelf een g700 die alweer een paar jaartjes oud is en waarmee ik nog zeker wel verder kan. Volgende muis wordt zeker weer een logitech uit de klasse die wat meer mag kosten. Je krijgt vaak toch uiteindelijk waarvoor je betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
KLX16 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:40:
Het is toch lastig:

Vindt de goedkoopste laser edged keycaps/keyboard.
Ik wil niet heel vervelend doen, maar ik vermoed dat het grootste gedeelte van je probleem gewoon zit in het bold stukje.

Ik zal niet zeggen dat duurder automatisch beter is, je hebt nog steeds teveel overpriced merken.
Alleen 1 ding durf ik wel te zeggen, het segment waarin "de goedkoopste" zich bevind is exact het segment waarin kwaliteit er niet toe doet (/chinese nepperij hoogtij viert) want die doelgroep richt zich op mensen die ongeveer jaarlijks een nieuwe tobo/muis kopen omdat ze er toch drinken overheen gemorst hebben oid.

En tja, vroegah was alles beter maar toen waren de tobo's en muizen ook niet zo goedkoop als nu.

de goedkoopste laser edged keycaps zal waarschijnlijk weer van een inferieure plastic kwaliteit zijn zodat de laser edging niet slijt, maar gewoon het plastic eromheen wegrot na 1 a 1 1/2 jaar.

En bekijk prijs ook eens iets anders, die microsoft die kost 50 euro en kan je een half jaar gebruiken, heel supersimplistisch gezegd kan je dus met een toetsenbord van 100 euro een jaar mee, je wilt 5 jaar gebruik dus ga eens kijken in het 100+ euro segment (en dan dus alleen voor een toetsenbord, voor een muis ga in dezelfde range kijken het kan wel goedkoper maar niet zo goedkoop dat je in de <50 range zit)

[ Voor 5% gewijzigd door Gomez12 op 16-12-2015 02:00 ]

Pagina: 1