Keuken deels renoveren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Ik heb in mei van dit jaar een ander huis gekocht. Op zich is de keuken nog wel goed (hoewel wat gedateerd). Zo is er geen vaatwasser, en warm water komt alléén uit een boilertje die in een keuken kastje is weggewerkt.
Nu zat ik mij af te vragen of het gebruikelijk is, en of het handig is, kostentechnisch gezien ;), om de keuken deels te renoveren:
- nieuwe deuren bij de kastjes
- koelkast / magnetron / oven vervangen en een vaatwasser plaatsen

Mijn budget is niet toereikend voor een geheel nieuwe keuken maar een gedeeltelijke renovatie zou er nog wel in zitten. de kastjes op zichzelf zijn nog wel goed.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:56

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Indien de deurtjes goed zijn zou je ook kunnen overwegen om de deuren te schilderen. (Het is mij op dit moment onduidelijk waarom je de deuren wilt vervangen).

Daarbij komend moet je af gaan wegen hoe lang je deze keuken nog wilt gaan gebruiken. Op basis daarvan wordt het vanzelf duidelijk of de te maken kosten in verhouding zijn...

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 21:00

Roy

Hobbies?

Ik heb 3 jaar geleden (toen wij een ander huis kochten), die keuken geupdate door de deurtjes en frontjes te laten spuiten bij een autospuiter, het werkblad te vervangen, tegeltjes vervangen etc. Dat kostte toen niet zo heel veel, en het lijkt een compleet nieuwe keuken
Bij een keuken zitten de kosten meestal niet in de kastjes, maar eerder in de frontjes en scharnieren/laderails.

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 21:15
Heb je misschien meer info? Een foto en een budget zou wel handig zijn.
Nieuwe apparatuur is sowieso een prima optie omdat je die in een volgende keuken zo kan overzetten. Kies dan wel met oog op een nieuwe keuken, dus bijv een vaatwasser waar je een frontje op kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Een close-in boiler is niet per se ouderwets. Apparatuur vervangen is niet ingewikkeld. Een vaatwasser inbouwen, in plaats van een kastje, kan nog best lastig zijn, omdat er één kastje tussenuit moet. Ook is het de vraag hoe e.e.a. qua front er uit gaat zien. Kastdeuren kun je vervangen, maar ook schilderen of zelfs spuiten.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 21:13
Een close-in boiler heeft als voordeel instant warm/heet water. Als nadeel het relatief kleine volume inderdaad. Volgens mij maakt het qua kosten op jaarbasis nauwelijks uit.

Wij hebben een 10 liter boilertje onder de wasbak. De keren dat het warme water op was, zijn op 1 hand te tellen in de afgelopen 7 jaar. Je moet er gewoon aan wennen dat je de warme kraan niet onbeperkt kan laten stromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Er zijn genoeg winkels die losse deurtjes verkopen. Ik zou niet naar een "echte" keukenwinkel gaan maar gewoon naar een bouwmarkt of woonwinkel waar de prijzen gewoon helder zijn en je geen eindeloze strijd hoeft te doen om een paar deurtjes te kopen. Op die manier is het mogelijk om voor enkele tientjes per deur klaar zijn (ex. schanieren / handvat). Omdat je vaak de scharnieren ook wil vervangen is de voorwaarde dat de basis van je keuken goed is. Je scharnier moet je nog wel stevig kunnen bevestigen. En je moet normale maten hebben, anders ga je alsnog nat.
Vaatwasser plaatsen wil - als je een standaardkeuken hebt - vaak vrij makkelijk. Grootste kostenpost is daarbij de aansluiting (op de vaatwasser na). Koelkasten hebben vaak standaardmaten, ook in handgemaakte/maatwerk keukens dus dat zal weinig problemen zijn (afkloppen).
Magnetrons/combi's zijn wel van standaardmaat gewisseld ergens in de laatste 20 jaar, dus afhankelijk van hoe oud je keuken is kan dat voor problemen zorgen.

Mini-boiler: ik ben groot fan! Lekker laten zitten, hooguit vervangen door een grotere als je veel warm water gebruikt. Maar vergeet niet dat met de ingebruikname van een vaatwasser de warmwatervraag daalt.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
De deurtjes zijn momenteel al een keer overgeschilderd door de vorige bewoners. Dit was mij in eerste instantie niet opgevallen maar toen ik eenmaal in het huis zat wel :)

Het boilertje is praktisch omdat je inderdaad meteen (gloeiend) heet water hebt, nadeel is dat als je wilt afwassen (want geen vaatwasser :+) als je de bak vol hebt er geen warm water meer is. Ook eerst voorspoelen met warm water en daarna afwassen is niet te doen.

Ik ga wel eens kijken bedankt voor de tips d:)b

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 15:29
Grote kans overigens ook dat het boilertje er zit omdat er alleen een koudwater leiding naar de keuken ligt ;)
Evt. kun je het gebrek aan warm/heet water natuurlijk opvangen dmv een waterkoker/water op de kookplaat koken.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Pagina: 1