Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1GNZ
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 16:24
Hey Tweaker(s),

Drie maanden geleden heb ik de lightning connector en het scherm van mijn iPhone laten vervangen. De batterij is twee keer losgekoppeld geweest (waren twee aparte reparaties). Bij de eerste keer was de batterij niet goed gekalibreerd, want hij viel uit bij 40%. Na een iTunes restore en een soft-reset was dit verholpen.

Echter na de tweede reparatie blijft dat - inmiddels sch*tding - iedere keer uitvallen. Compleet willekeurig. Soms bij 40%, dan bij 20%. Soms laadt hij wel op tot 100%, andere keren tot 86.

Ik heb hetvolgende geprobeerd:

- soft-reset (many... many times)
- iTunes restore (backup maken, backup herstellen)
- Software update, iOS 8 --> 9.
- hard-reset (iPhone compleet laten herstellen vanuit iTunes mode).

En niets dat werkt :(. Ik word hier een beetje moe van. Ik heb al bijna 150 euro uitgegeven aan een nieuw scherm en adapter, als het nu blijkt dat ook de batterij naar z'n grootje is dan kan ik beter op zoek naar een nieuwe telefoon. En dat voor een toestel van een jaar oud ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Garantie op de reparatie?

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Als je al zoveel gedaan hebt om het probleem te verhelpen, ligt het toch echt aan de accu. Heb je hem gerepareerd bij een Apple Store?

Anders dan dat, zou je kunnen kijken wat de status is van je battery met coconutBattery. Als die ondermaats is, weet je het wel zeker.

Mocht je hem dan weg willen doen, heb ik wel interesse voor een zacht prijsje.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1GNZ
  • Laatst online: 05-06 16:24
Dat kan ik proberen, maar ik ben zo iemand dat als ik het zelf op kan lossen dan doe ik er niet zo moeilijk over.

Echter lukt het in dit geval niet. Ik ga in ieder geval even contact zoeken met mijn reparateur.
RWK__ schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:05:
Als je al zoveel gedaan hebt om het probleem te verhelpen, ligt het toch echt aan de accu. Heb je hem gerepareerd bij een Apple Store?

Anders dan dat, zou je kunnen kijken wat de status is van je battery met coconutBattery. Als die ondermaats is, weet je het wel zeker.

Mocht je hem dan weg willen doen, heb ik wel interesse voor een zacht prijsje.
Nee, ik heb hem laten repararen bij een bedrijf bij mij in de buurt.

Ik zal eens kijken naar die app, thanks!

Er is nog wel iets meer mis met de telefoon, want mijn camera/flitser doet het ook niet. Maar daar was er iets van een verbogen pinnetje?¿ (leuk project 8)7 ). Diegene die hem gerepareerd had zou hier navraag van doen, maar heb hier nog niets van terug gehoord. Volgens mij valt dit toestel bijna van narigheid uit elkaar :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eastmaceroni
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-07 21:07
Inmiddels al een actie ondernomen? Heb zelf helaas ook problemen daf mijn IPhone op gekke percentages uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Laatst online: 09-07 21:50
je hebt gewoon garantie op de telefoon neem ik aan?
Tenzij dat bedrijf in de buurt een "bedrijf in de buurt" is, dan kom je waarschijnlijk niet meer weg met een garantieclaim, anders gewoon doen! Ik ben in het verleden met een kapotte iPhone de Apple store binnen gewandeld, en stond na een half uurtje weer met een nieuwe buiten, geconfigureerd en wel!

Doehetzelver spelen is leuk, maar iPhones (en eigenlijk alle nieuwe telefoons) zijn zo dun, en alles zit zo dicht in elkaar gepropt dat je bij het minste of het geringste al vanalles kapot kan maken, iets te hard met een schroevendraaier oid over het moederbord en je sloopt zo de batterij controller :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:37
Ik heb hetzelfde probleem met de iPhone 5 van mijn vriendin. Al drie keer de accu vervangen, maar het probleem blijft. Ik ben benieuwd of iemand hier de gouden tip heeft! :)
Pagina: 1