De DVD-3910 is naast een (SA)CD-speler ook een DVD-speler. Als je vader iets van beeldmateriaal afspeelt en/of gebruikt maakt van Denon Link kan je met de DCD-1520 al niet uit de voeten. Nadeel van de DCD is dat het een dedicated speler is. Zodra je iets dedicated neemt wordt het op één of andere manier duur omdat je in een nichemarkt terecht komt. Net al dat pre/pro (voorversterkers) vele malen duurder zijn dan een receiver terwijl er eigenlijk minder in zit. Persoonlijk zou ik gewoon voor een Denon (mits het weer Denon moet zijn) DBT-3313UD nemen. Ben je minder geld kwijt en het speelt alles af wat er te krijgen is.
Ik heb ooit een Denon DVD-2500BT gehad (deed helaas geen SACD), maar was wel een speler van tegen de tien kilo doordat de behuizing uit drie lagen op was gebouwd. Het zag er mooi en vooral imposant uit, maar leverde het echt beter beeld op? Naar mijn mening niet. Al kom je hiermee wel in een gebied waar de meningen zijn verdeeld en de ene groep echt voor dedicated spelers als de DCD van Denon is en de andere eigenlijk geen voordelen ziet in alles apart.
Enige voordeel wat je wel hebt van dedicated CD-spelers is dat ze over het algemeen sneller zijn met opstarten en het inlezen van schijfjes. Nu zijn de nieuwere Blu-rayspelers al (veel) sneller dan de eerdere generaties, maar CD-spelers blijven sneller.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.