Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Help!!! MacBook Pro 13 of 15 inch kopen voor Apps bouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Over een maand begint mijn cursus IOS apps bouwen. Ik heb daar een MacBook Pro voor nodig. Ik weet echter niet Of ik de 13 of 15 inch moet gaan kopen. Ik hoop dat jullie mij advies hierin kunnen geven.

De cursus is bedoelt voor mensen met geen enkel ervaring in programmeren. Het uiteindelijke doel is, dat men de cursus haalt. En met de certificaat kan werken als junior/beginnend app developer.

In de eerste instantie was mijn keuze voor de 13 inch met 8gb. Alleen ben ik bang, dat de prestaties niet groot genoeg zijn voor de programma's waar mogelijk mee gewerkt worden. Welke programma's dat zijn, weet ik niet. Ik wil hier alvast op anticiperen. Daarom dacht ik aan de 15 inch met 16gb. Ik vind dat erg duur, ik wil namelijk niet meer dan € 1.500 besteden. Als de 15 inch echt veel beter is, en ook op de langer termijn kijkend, dan overweeg ik wel een 15 inch ook al kost het veel te veel.

Andere argument dat ik ook hoor is dat bij het programmeren een groter scherm fijn werkt. Omdat je soms met meerdere programma's tergelijktijd werkt of door de kleine scherm de beeld resolutie moet vergroten.

Ik kan me dat goed voorstellen, ik denk alleen dat als je met meerdere progrogrammas werkt ook in plaats van 2 programma's naast elkaar ook kan switchen van programma naar de ander.

Graag hoor ik jullie voor en nadelen bij de 13 en 15 inch, zodat ik een beter beeld krijg welke ik zou moeten aanschaffen.

Alvast super bedankt.

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-11 18:22
"De cursus is bedoelt voor mensen met geen enkel ervaring in programmeren. Het uiteindelijke doel is, dat men de cursus haalt. En met de certificaat kan werken als junior/beginnend app developer."

Dan vraag ik me af hoe lang deze cursus duurt.....

In ieder geval, 13 inch lijkt me voldoende hiervoor.

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
De 13 inch is voor beginnend gebruik meer dan voldoende. Je koopt immers de pro dus dan mag je ook wel verwachten dat deze zonder problemen gaat werken met xCode.

hi!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 21:33
Xcode werkt nog vlot op een 4GB hackbook met een i5 uit 2011 hier die me enkele maanden geleden 170 euro heeft gekost. Schermruimte is fijn dat het wat meer is bij de 15 inch, maar de huidige retinamodellen hebben de mogelijkheid om alles wat kleiner te laten weergeven waarmee je meteen wat meer code en windows naast elkaar kan zien. Voor de prestaties hoef je het toch nog niet te doen, de huidge pro's met 8GB zijn zat snel. Je zou voor de extra schermruimte een een extern scherm kunnen overwegen, maar ik gok dat je gewoon heel blij gaat zijn met de 13 inch.

[ Voor 25% gewijzigd door Teun_2 op 14-12-2015 18:49 ]

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:51:
De cursus is bedoelt voor mensen met geen enkel ervaring in programmeren. Het uiteindelijke doel is, dat men de cursus haalt. En met de certificaat kan werken als junior/beginnend app developer.
8)7

Verder als ze een Macbook Pro adviseren dan is de instap Macbook Pro voldoende, hoeft waarschijnlijk niet eens nieuw. Waarschijnlijk willen ze voorkomen dat je met een Macbook of een Air aankomt.

Verwijderd

Topicstarter
Allen bedankt voor jullie adviezen.

Het is een cursus die 3 maanden duurt, 5 werkdagen van 9.00 t/m 18.00 uur.

Grotendeels zal ik daar dus mijn opdrachten maken. Denken jullie, dat 13 fijn is om mee te werken? Ook met meerdere programma's aan het werk? Omdat sommigen van jullie mij adviseerde om een externe scherm te gaan gebruiken.

Alvast bedankt.

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-11 09:05
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:42:
Allen bedankt voor jullie adviezen.

Het is een cursus die 3 maanden duurt, 5 werkdagen van 9.00 t/m 18.00 uur.

Grotendeels zal ik daar dus mijn opdrachten maken. Denken jullie, dat 13 fijn is om mee te werken? Ook met meerdere programma's aan het werk? Omdat sommigen van jullie mij adviseerde om een externe scherm te gaan gebruiken.

Alvast bedankt.
Een 13" voldoet prima. :) zoals hierboven ook al gezegd kun je de scaling op een 13" ook kleiner zetten. Vergeet niet dat deze 13" meer pixels heeft dan een algemene 15" laptop! ;)
Ik denk dat zelfs een 13" macbook air nog te overwegen valt (mits je genoegen neemt met de lagere resolutie). Als ik jou was zou ik gewoon voor een 13" pro met 8gb ram gaan. Hoeft idd niet nieuw, kijk eens op V&A :)
Pagina: 1