Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 13:51
Hey Tweakers,

Zojuist groen licht gekregen bij mijn werkgever om certificeringstrajecten vergoed te krijgen.
Nu ben ik mij dus aan het verdiepen waar je het best de materialen kunt aanschaffen.

Cursussen heb ik geen behoefte aan. Het zijn puur de boeken en het aanvragen van de examens.
Op internet zijn er tientallen sites die dit aanbieden. Maar je kunt het toch ook gewoon bij Microsoft halen?

Het gaat in eerste instantie om de 70-697 en MCSA Office 365.

Wat ik zie:

https://www.microsoft.com/nl-nl/learning/exam-70-697.aspx
Aanvragen via Microsoft: 150 euro

Boek
http://www.bol.com/nl/p/e...devices/9200000049749350/
Kopen via bol.com: 50 euro

Is het gewoon zo simpel? Of mis ik iets waarom het aantrekkelijk is om het via een andere partij te boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 18:52

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Welke andere partij?

Als je het examen bij Microsoft boekt wordt je ook geredirect naar Prometric of Pearson VUE. Meer partijen zijn er ook niet bij mijn weten.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij zelfstudie niet erg vind, dan is het zo simpel...
Al die dure externe partijen zijn zo duur omdat er een docent en een leslokaal betaald moet worden (en niet te vergeten al die lunches)
De eisen/leerstof die aan de examens gesteld worden is duidelijk omschreven op de MS website, dus met zelfstudie zou het gewoon moeten kunnen.
Er zijn wel certificerings trajecten waar je een cursus _moet_ volgen om examen te kunnen doen. Bijv VMWare....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:09

Rem

Dat is het inderdaad. Examen boeken doe je via de microsoft site, word je vanzelf doorverwezen naar Pearson/VUE om te een datum te schedulen.

Boeken kan je prima via bol.com of iets ander kopen, net waar je ze het goedkoopst kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 17:44

FFW

Ik volg nu cursussen online via Amerikaanse websites, dit scheelt duizenden euro's. Ik kan ze hierdoor zelf betalen en hoef niks met de (krenterige) werkgever te bespreken of terug te betalen bij vertrek. De begeerde certificaten zijn hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Voor Microsoft examens verloopt het proces ongeveer als volgt:

Je leert natuurlijk eerst de stof. Dat kan middels de Microsoft press boeken of andere boeken indien je dat wil. Zelf vind ik dat Microsoft Press het beste aansluit nog op de examens.

Vervolgens moet je registreren voor een examen. Pearson Vue is nu de partij bij wie je de examens moet boeken. Je maakt daar een account aan en dan kies je welk Microsoft examen je wil doen. Je kiest dan een locatie (=examencentrum) en een tijd die jij wil hebben. Je betaald dan of met je credit card of je kan een voucher gebruiken indien je die hebt.

Dat is eigenlijk het hele proces voor inschrijven. Als dit je eerste MS examen is zal je nadat je geslaagd bent nog wat stappen moeten ondernemen om je examenresultaten (ook de toekomstige) te koppelen aan een Microsoft account. Je krijgt na je examen hierover altijd een uitleg.
Pagina: 1