Chromecast Audio + Mini-versterker Lepai

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hodor123
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-12-2024
In onze nieuwbouw hebben wij voorzieningen voor een type sonos-systeem (op 3 plaatsen in het huis ingebouwde (passieve) speakers, netwerkaansluiting, stopcontacten).

Nu vind ik sonos eigenlijk toch duur en had verwacht dat er nu al meer en goedkopere alternatieven zouden zijn ... niet dus. Ben dan maar op zoek gegaan naar alternatieve constructies.

Mijn idee is nu een combinatie van chromecast audio en een mini-versterker van dit type:

http://nl.aliexpress.com/...-USB-MP3/32453629207.html

Het is goedkoop en lijkt te doen wat ik nodig heb (audio streamen via spotify en internetradio aan een aanvaardbare kwaliteit).

Lijkt jullie dit iets? Zijn er andere mogelijkheden?

Wat me al een nadeel lijkt is dat ik die versterker waarschijnlijk manueel aan en uit moet zetten, terwijl het de bedoeling is om dit weg te steken in een kast. Ik heb bv. een versterker met Airplay en vind het zeer handig dat mijn versterker automatisch opstart als ik begin te streamen vanop mijn iPad.

bedankt voor jullie ideeën

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Active speakers met auto standby een idee? Volume is op de chromecast te regelen.

[ Voor 11% gewijzigd door raze88 op 14-12-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hodor123
Jammer genoeg zijn de speakers al ingebouwd en niet actief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Ik denk dat dan de voorgestelde optie een redelijk goede is. Mooier zou een amp met auto on/off zijn. Deze zijn er wel(AudioSource Amp-50 bijvoorbeeld), maar iets duurder dan voorgestelde amp. In hoeverre is internetradio een vereiste op de versterker? Ik weet dat chromecast een internetradio app ondersteunt(tuneIn radio) wellicht is deze bruikbaar.

Wat ik zelf een mooiere versterker vind is deze:http://www.amazon.com/SMS...e_browse-bin%3A1267488011. Heeft helaas geen auto on/off.Ook zou hier mischien iets met klik aan klik uit voor te verzinnen zijn? Of een stap verder: een relaisboard met netwerk interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:38
raze88 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:45:
Ik denk dat dan de voorgestelde optie een redelijk goede is. Mooier zou een amp met auto on/off zijn. Deze zijn er wel(AudioSource Amp-50 bijvoorbeeld), maar iets duurder dan voorgestelde amp. In hoeverre is internetradio een vereiste op de versterker? Ik weet dat chromecast een internetradio app ondersteunt(tuneIn radio) wellicht is deze bruikbaar.

Wat ik zelf een mooiere versterker vind is deze:http://www.amazon.com/SMS...e_browse-bin%3A1267488011. Heeft helaas geen auto on/off.Ook zou hier mischien iets met klik aan klik uit voor te verzinnen zijn? Of een stap verder: een relaisboard met netwerk interface?
SMSL, my favorite!

Meerdere digitale amps getest, deze zijn zeker het fijnste!
(let even op het aantal OHM van de speakers en wat de amp heeft)

[ Voor 3% gewijzigd door Whiskey48 op 15-12-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10 13:23
Die t-amps gebruiken vrijwel geen stroom in standby modus. Dus waarom niet gewoon aan laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-10 23:01

JT

VETAK y0

Hodor123 schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:40:
Nu vind ik sonos eigenlijk toch duur en had verwacht dat er nu al meer en goedkopere alternatieven zouden zijn ... niet dus.
Check even Pure Jongo en dan met name in de UK zelf.
Ben dan maar op zoek gegaan naar alternatieve constructies.

Mijn idee is nu een combinatie van chromecast audio en een mini-versterker van dit type:

http://nl.aliexpress.com/...-USB-MP3/32453629207.html

Het is goedkoop en lijkt te doen wat ik nodig heb (audio streamen via spotify en internetradio aan een aanvaardbare kwaliteit).

Lijkt jullie dit iets? Zijn er andere mogelijkheden?
Je zou ook kunnen kiezen voor zelfbouw met Raspberry Pi's. Je kunt dan het Squeeze ecosysteem gebruiken met als grote voordelen dat je niet alleen individueel naar 1 apparaatje kunt streamen maar ook naar meerdere tegelijk en meerdere streams. Bijvoorbeeld muziek A naar de speakers in de keuken en woonkamer en muziek B naar de zolder en overloop.
Wat me al een nadeel lijkt is dat ik die versterker waarschijnlijk manueel aan en uit moet zetten, terwijl het de bedoeling is om dit weg te steken in een kast. Ik heb bv. een versterker met Airplay en vind het zeer handig dat mijn versterker automatisch opstart als ik begin te streamen vanop mijn iPad.

bedankt voor jullie ideeën
Uit staat je versterker dus niet, hoogstens standby waarbij je wifi constant aan staat. Als je dat extra stroomverbruik niet erg vind dan prima maar wees je daar wel van bewust :) Het kan inderdaad een nadeel zijn maar misschien moet je je afvragen hoe vaak je die andere speakers gaat gebruiken. Moet je die straks echt meerdere malen per dag aan en uit zetten?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Hodor123
Deze is dan misschien nog interessanter: http://nl.aliexpress.com/...5195.html?storeId=1140113

Met standby functie en smsl wordt hier beter beoordeeld dan lapei. Dit is ook wel duurder...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-10 22:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

JT schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:02:
...
Je zou ook kunnen kiezen voor zelfbouw met Raspberry Pi's. Je kunt dan het Squeeze ecosysteem gebruiken met als grote voordelen dat je niet alleen individueel naar 1 apparaatje kunt streamen maar ook naar meerdere tegelijk en meerdere streams. Bijvoorbeeld muziek A naar de speakers in de keuken en woonkamer en muziek B naar de zolder en overloop.
...
Dit wordt ook door de Chromecast Audio ondersteund: nieuws: Chromecast Audio krijgt ondersteuning voor multi-room-streaming

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-10 23:01

JT

VETAK y0

Cool, kun je ook meerdere groepen maken? Als ze het ook nog gaan ondersteunen voor de versie met HDMI dan zou het helemaal mooi zijn.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1