Moto E 2nd scherm laat los

Pagina: 1
Acties:
  • 401 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-07 18:29
Om te beginnen het probleem:

In Maart 2015 kocht ik bij Media Markt een Moto E 2015, prima telefoon en geen problemen mee, op de eerste dag na nooit laten vallen (er zit een piepklein deukje in de behuizing).

Meteen een hoesje gekocht en verder geen problemen mee.

Wat mij echter opviel sinds vandaag is dat de scherm in de rechterbovenhoek los laat, de telefoon werkt probleemloos maar ik kan in die hoek de scherm indrukken en zie deze op en neer veren en alleen daar.

Ik vroeg mij af of dit onder de garantie valt?

De telefoon is weliswaar 1 keer gevallen maar dit probleem is er sinds kort, het is nu niet storend maar ik heb er geen zin in om straks een scherm te hebben die los gaat.

Daarnaast is het slim om nu garantie te claimen of als het erger wordt? Ik kan mij voorstellen dat Motorola dit zou kunnen afwimpelen helaas.

Graag advies gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit heeft niets met tech te maken, maar met garantieregels. Een tikje naar SF dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:40
Mizgala28 schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:20:
Om te beginnen het probleem:

In Maart 2015 kocht ik bij Media Markt een Moto E 2015, prima telefoon en geen problemen mee, op de eerste dag na nooit laten vallen (er zit een piepklein deukje in de behuizing).

Meteen een hoesje gekocht en verder geen problemen mee.

Wat mij echter opviel sinds vandaag is dat de scherm in de rechterbovenhoek los laat, de telefoon werkt probleemloos maar ik kan in die hoek de scherm indrukken en zie deze op en neer veren en alleen daar.

Ik vroeg mij af of dit onder de garantie valt?

De telefoon is weliswaar 1 keer gevallen maar dit probleem is er sinds kort, het is nu niet storend maar ik heb er geen zin in om straks een scherm te hebben die los gaat.

Daarnaast is het slim om nu garantie te claimen of als het erger wordt? Ik kan mij voorstellen dat Motorola dit zou kunnen afwimpelen helaas.

Graag advies gevraagd.
Wettelijk gezien:
- Als het product de eerste 6 maanden niet goed functioneert dan gaat het consumentenrecht er vanuit dat het product al bij levering niet goed functioneerde (conformiteitswetgeving). Het is dan aan de verkoper om te bewijzen dat het niet aan het product ligt, maar dat het door de koper is 'veroorzaakt'
- Na 6 maanden is er sprake van omgekeerde bewijslast: er wordt vanuit gegaan dat het product goed functioneerde bij de aankoop/levering, je zult als koper moeten bewijzen dat er een fabricagefout is gemaakt

Jij zult moeten bewijzen dat het loslaten van het scherm geen gevolg is van de eerdere val (waardoor een hoekje beschadigd is), maar dat het product zo aan jou is verkocht dat het scherm logischerwijs bij (gewoon) gebruik zou loslaten. Iets wat je naar mijn weten niet zal kunnen bewijzen, aangezien dergelijke gevolgschade/nevenschade erg onvoorspelbaar is.

Gezien je de telefoon hebt laten vallen geef ik je weinig kans dat de verkoper dit gratis gaat verhelpen. Natuurlijk wil een bedrijf positieve reclame en mogelijk heeft de val niks met het loslaten van het scherm te maken, maar als je de telefoon hiervoor afstaat bestaat dus de kans dat ze beweren dat het door de val komt. Dan zul je sowieso onderzoekskosten moeten betalen. Dat is volgens mij een paar tientjes. Geen idee hoeveel het kost om je telefoon in een lokaal gsm winkeltje te laten repareren? Dat risico moet je voor jezelf inschatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-07 18:29
Daar was ik al bang voor, geen idee of misschien direct contact opnemen met Motorola nut heeft, ik probeer dat aangezien Media Markt qua garantie een ramp is (vandaag op Google gevonden).

De lokale telefoons winkels repareren dit toestel niet, en de enige 2 die dat wel doen vragen 90 euro, dat is een flink bedrag aangezien de telefoon tegenwoordig maar 99 euro nieuw kost. (echter is een nieuwe kopen voorlopig geen optie)

Contact met Motorola dan maar, als die nee zeggen dan had Media Markt sowieso geen nut.

Bedankt voor je reactie.

[ Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 14-12-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je het niet gewoon eerst gaat vragen bij de winkelier, dan is het topic niet erg zinvol.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Dit topic is gesloten.