HDMI aansluiten op videokaart en moederbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorlaxx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-05 18:39
Hoi,

Ik wil een 2e monitor kopen maar heb in m'n videokaart maar één hdmi input (gtx 750-ti). Kan ik één monitor aan mijn videokaart aansluiten en één aan m'n moederbord?
Dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Ja dit kan als je moederbord en processor ¨intergrated graphics¨ ondersteund. Doe dit ook aan in de bios/eufi van je moederbord en installeer de drivers van je intergrated graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:54

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Je kunt natuurlijk ook een verloop van DVI naar HDMI op de DVI port steken van je geforce kaart, dan werkt het ook, of ben ik nu hopeloos verouderd?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorlaxx
.

[ Voor 99% gewijzigd door Snorlaxx op 19-12-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorlaxx
Heb mijn 2e monitor binnen. Heb de monitor nu met vga aan mijn moederbord aangesloten maar de kleuren zijn wat vager dan degene die met hdmi aangesloten is, ook de tekst (leest vervelend). Kon in mijn bios niks vinden over intergrated graphics, heb een AMD A-10 6800K. Enige tips?, wil wel graag hdmi gebruiken.
Galinsky schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:50:
Ja dit kan als je moederbord en processor ¨intergrated graphics¨ ondersteund. Doe dit ook aan in de bios/eufi van je moederbord en installeer de drivers van je intergrated graphics.
SAiN ONeZ schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:58:
Je kunt natuurlijk ook een verloop van DVI naar HDMI op de DVI port steken van je geforce kaart, dan werkt het ook, of ben ik nu hopeloos verouderd?

[ Voor 3% gewijzigd door Snorlaxx op 19-12-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Snorlaxx schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 14:17:
Heb mijn 2e monitor binnen. Heb de monitor nu met vga aan mijn moederbord aangesloten maar de kleuren zijn wat vager dan degene die met hdmi aangesloten is, ook de tekst (leest vervelend). Kon in mijn bios niks vinden over intergrated graphics, heb een AMD A-10 6800K. Enige tips?, wil wel graag hdmi gebruiken.

[...]

[...]
Heb je nog een DVI poort over op je videokaart?
Want DVI is gelijk aan HDMI, minus audiokanaal.
Er zijn dan ook DVI->HDMI adapters te krijgen. VOlledig passief, want het signaalprotocol is gelijk.

Dingetje zoals deze: pricewatch: Delock DVI / HDMI Adapter

Dat VGA vager is dan HDMI is trouwens ook wel begrijpelijk. VGA is analoog en dus onderhevig aan demping van de kabels e.d.
Dat probleem heb je niet bij HDMI en DVI, want dat is digitaal.

[ Voor 10% gewijzigd door McKaamos op 19-12-2015 14:45 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

McKaamos schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 14:44:
[...]
Want DVI is gelijk aan HDMI, minus audiokanaal.
Niks minus aan, DVI-D kan ook audio transporteren als bitstreamen.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Lip schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 14:45:
[...]

Niks minus aan, DVI-D kan ook audio transporteren als bitstreamen.
Serieus?
Was ik niet van op de hoogte. Maakt voor een PC monitor verder ook niet echt uit ofzo. :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Misschien even vermelden om welke videokaart en moederbord het hier gaat? Kleine moeite, groot plezier ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik heb het op de volgende moederborden en videokaarten getest :
Asus Z87-A
ASRock H81M-DGS R2.0, S1150, H81, 2xDDR3

en de Asus GTX660 TI-DC2OG-2GD5

Destijds heb ik bij een Sapphire 4890 een DVI naar HDMI verloopblokje gekregen, die ik nog dagelijks gebruik.

Geloof mij nou maar op mijn blauwe ogen, die ik niet heb. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Lip op 19-12-2015 14:51 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorlaxx
Heb een MSI GTX 750-Ti en een GIGABYTE GA-F2A88XN-WIFI, verder als processor een AMD A10-6800K.
Er zit een DVI input op mijn moederbord maar niet op de monitor

[ Voor 25% gewijzigd door Snorlaxx op 19-12-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:23

TommieW

Numa numa.

Gewoon een adaptertje kopen. Als het niet veel haast heeft, kan je voor een euro ofzo eentje van eBay halen. Voor de meeste (video-) aansluitingen kan je prima adaptertjes gebruiken. Zoals eerder is gezegd, zijn HDMI en DVI-D praktisch hetzelfde. Dus dat gaat geen enkel probleem opleveren.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorlaxx
TommieW schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 15:04:
Gewoon een adaptertje kopen. Als het niet veel haast heeft, kan je voor een euro ofzo eentje van eBay halen. Voor de meeste (video-) aansluitingen kan je prima adaptertjes gebruiken. Zoals eerder is gezegd, zijn HDMI en DVI-D praktisch hetzelfde. Dus dat gaat geen enkel probleem opleveren.
Dus gewoon van HDMI naar DVI zal niet uitmaken? Als ik die in mijn moederbord aansluit en de andere monitor aan mijn grafische kaart, werkt het dan? Bedankt voor je reactie trouwens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik had natuurlijk ook naar je type monitor moeten vragen ;)
Mocht je nieuwe monitor ook HDMI hebben, en dat lijkt er wel op gezien je reactie, dan is DVI>HDMI inderdaad de meest voor de hand liggende oplossing.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorlaxx
Haha sorry, het is een AOC E2461FWH. Mijn vraag was of ik dan dvi op mijn moederbord en hdmi op mijn grafische kaart kan gebruiken. Had nu even geprobeerd om de hdmi in de moederbord en grafische kaart te doen maar dat werkte niet. Zal het dan met dvi wel werken?
hardware-lover schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 15:19:
Ik had natuurlijk ook naar je type monitor moeten vragen ;)
Mocht je nieuwe monitor ook HDMI hebben, en dat lijkt er wel op gezien je reactie, dan is DVI>HDMI inderdaad de meest voor de hand liggende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Doe is windows toets + P, gewoon voor de gein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorlaxx
Hij herkent de monitor niet maar ik zal wel even een kabeltje dvi naar hdmi kopen, zag eerst op mijn grafische kaart geen dvi input... Bedankt :) ;)
Pagina: 1