Gezocht muis voor een 40 urige werkweek

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 710530

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik zoek een muis waar ik een 40 urige werkweek mee kan vullen.
Ik werk in de branche internet marketing en zit dus veel achter mijn computer en daarom vind ik het belangrijk een goede muis te hebben.
Ik heb ook al gekeken naar ergonomische muizen, maar dit lijkt me toch niet wat voor mij.
Ik wil dus graag een normale muis, die toch ook fijn in de hand ligt, maar niet zo'n verticale muis of iets dergelijks.

Liefst usb.

Daarnaast wil ik geen game muis of iets dergelijks waar allerlei functies op zitten en waar ik daarom te veel voor betaal.

Wat is je budget?
Ongeveer 30 tot 50 euro, als het maar een goede muis is.. [/i]

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Wat heb je zelf al onderzocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06 18:22

amas

Law of Nature: Chaos

http://tweakers.net/categ...MpMTvVNrFCyMoXzMvOUrAxqAQ
Zoek een leuke uit en ga vervolgens langs de MM, MyCom, whatever en kijk of ie goed in de hand ligt, de keuze van een muis is niet bijzonder moeilijk.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-06 20:56

Patrick89

PSN : Gamesource

25 euro boven budget :

pricewatch: Logitech MX Master Wireless Mouse

Deze muis ooit eens gewonnen, maar wat een fantastisch ding.
Hij ligt onwijs lekker in de hand, zelf ook een kantoor baan.

Toen ik deze muis won had ik zoiets van ik ga echt geen 100 euro betalen voor een muis (toen de tijd). Nou overweeg ik deze muis ook te kopen voor thuis. (Ben een beetje te lui hem elke keer mee te nemen)

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Anoniem: 710530 schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:36:
Ik zoek een?
Ik zoek een muis waar ik een 40 urige werkweek mee kan vullen.
Ik werk in de branche internet marketing en zit dus veel achter mijn computer en daarom vind ik het belangrijk een goede muis te hebben.
Ik heb ook al gekeken naar ergonomische muizen, maar dit lijkt me toch niet wat voor mij.
Ik wil dus graag een normale muis, die toch ook fijn in de hand ligt, maar niet zo'n verticale muis of iets dergelijks.

Liefst usb.

Daarnaast wil ik geen game muis of iets dergelijks waar allerlei functies op zitten en waar ik daarom te veel voor betaal.

Wat is je budget?
Ongeveer 30 tot 50 euro, als het maar een goede muis is.. [/i]

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee.
Een goede muis die bij je past is zo persoonlijk dat ieder advies van anderen verkeerd is omdat iedere hand weer anders is.

Ga gewoon naar de Media Markt of andere winkel waar ze veel muizen hebben liggen die je ook echt kan voelen. Ga proberen en testen hoe de muis in de hand ligt.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 15:21

Belgar

Archmaster ranzige code..

Ik gebruik zelf wel "game" muizen voor mijn werk. Ze hebben niet allemaal een miljoen knoppen en de extra controle en goede instelling van de DPI zorgt ervoor dat je je handen minimaal moet bewegen in bijvoorbeeld excel. Zoals de anderen ook al aangeven gevoel is wel heel belangrijk. Vooral de "greep" is erg belangrijk. Ik heb zelf relatief kleine handen en de kleinere roccat muizen vind ik zelf dan ook ideaal. Met flink grote handen kun je er echter weinig mee waarschijnlijk.

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
Ik ben zelf programmeur en zit dus ook veel achter de computer.. :)

Ik heb zelf deze:
pricewatch: Logitech Performance Mouse MX

Perfect in de hand met genoeg functionaliteit maar niet te veel. De form van deze muis is gewoon prefect...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:45
De MX Master is geniaal met het horizontale scrollwheel in Excel.
Het werkt niet in alle applicaties, helaas.

Het stepped/freewheel/auto verticale scrollwheel is ook handig. Hoewel dit in het begin wel wennen is omdat het een geluid maakt. Ik kwam al van een freewheel/stepped muis af (mx705) dus met freewheel scrollen was ik al bekend.

Nadeel, hij gaat maar twee werkweken mee op de accu alvorens je een micro usb kabel moet zoeken.
Dit tegenover de jaren dat de mx705 mee ging op twee AA's is dat een beetje jammer.

Hij heeft ook nog 3 clients waarmee hij kan verbinden via Bluetooth of Logitech's USB dongle.

[ Voor 14% gewijzigd door jeroen3 op 14-12-2015 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

jeroen3 schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:13:
De MX Master is geniaal met het horizontale scrollwheel in Excel.
Het werkt niet in alle applicaties, helaas.
Beetje off-topic, maar je weet dat je hetzelfde kan doen met shift-scroll op vrijwel alle muizen in de meeste applicaties zonder dat ding? ;)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

swv

Ik ben zelf tevreden met de
pricewatch: Logitech Wireless Marathon Mouse M705

Het is een ergonomische muis maar niet heel erg overdreven zegmaar. M.a.w. heeft ie meer weg van een 'normale' muis. De batterij is echt ongekend van dat ding. Ik heb hem nu al 2 jaar denk ik en volgens mij heb ik beide AA batterijen nog niet vervangen (kan het mij niet herinneren). Daarbij moet ik zeggen dat ik ook vaak de Trackpad gebruik van mijn MacBook maar ~de helft van de tijd pak ik toch weer de muis voor het gemak. Hij is usb met een mini dongle en die kan je verstoppen in de muis. Nadeel is dat de dongle in direct zicht van de muis moet zijn wil ie ongestoord werken. Laat ik zeggen dat wanneer ik de dongle in de linker usb-poort stop van mijn MacBook de muis hapert. Dus wellicht dat de MacBook dan stoort. Zelf denk ik dat de muis niet zo'n krachtige verbinding onderhoud met de dongle wat er dan mede voor kan zorgen dat de batterijduur zo goed is. Maar dat is een onderbuik gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:01

sapphire

Die-hard pruts0r

Buiten het feit dat ik wel game..

Ik gebruik een Razer Deathadder Chroma, eigenlijk niet eens zozeer voor het gamen want gebruik hem meer voor standaard stuff en fotobewerking maar vind de handligging erg prettig. De kwaliteit is goed, m'n vorige muis ging meer dan 10 jaar mee, en de DPI instellingen zijn heel erg fijn :)

Maargoed niets zo persoonlijk als een muis want echt iedereen in mijn omgeving die ooit met mijn muizen gewerkt heeft vind ze te gevoelig afgesteld :+

[ Voor 19% gewijzigd door sapphire op 14-12-2015 23:20 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
sww89 schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:59:

Het is een ergonomische muis maar niet heel erg overdreven zegmaar. M.a.w. heeft ie meer weg van een 'normale' muis. De batterij is echt ongekend van dat ding. Ik heb hem nu al 2 jaar denk ik en volgens mij heb ik beide AA batterijen nog niet vervangen (kan het mij niet herinneren). Daarbij moet ik zeggen dat ik ook vaak de Trackpad gebruik van mijn MacBook maar ~de helft van de tijd pak ik toch weer de muis voor het gemak. Hij is usb met een mini dongle en die kan je verstoppen in de muis. Nadeel is dat de dongle in direct zicht van de muis moet zijn wil ie ongestoord werken. Laat ik zeggen dat wanneer ik de dongle in de linker usb-poort stop van mijn MacBook de muis hapert. Dus wellicht dat de MacBook dan stoort. Zelf denk ik dat de muis niet zo'n krachtige verbinding onderhoud met de dongle wat er dan mede voor kan zorgen dat de batterijduur zo goed is. Maar dat is een onderbuik gevoel.
Ik heb deze muis ook twee keer in gebruik en ze bevallen ook super goed. Alleen bij mij hoeft de ontvanger echt niet in direct zicht van de muis te zijn, bij mij werkt hij zelfs een verdieping lager (redelijk dun plafond) nog prima. :P Ik denk dus dat je batterijen toch een beetje op beginnen te raken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239824

Heb hier een oude draadloze logitech in gebruik waarvan het type nr niet meer te lezen is. Soms, zo eens in de zoveel tijd, hoeveel dat is weet ik niet dan lijkt het dat ding niet goed te doen wat ik wil. Dan worden er even twee AA cellen in gepropt (oplaadbaar) en kan ikke weer maanden verder. Verder geen problemen met de dongle dat er geen bereik is.
Was de muis die ik heb maar zo mooi als de M705. Het gaat nog wel even duren voor ik zoiets heb. Deze muis doet hier al een jaar of 6 -7 zijn uiterste best,en dat ieder dag weer. Hij zal het nog wel een jaar of zes volhouden..
Wat het spul gekost heeft dat weet ik al niet eens meer.
Zo, dit was even lekker offtopic? Of ga ik nu toch zeggen, ga voor de logitech!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

sww89 schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:59:

Dat soort issues zijn vaak een gevoel van storingen in de directe omgeving van de adapter. Een USB poort opschuiven kan dan voldoende zijn om een probleem te verhelpen (of te doen ontstaan). Line of sight mag geen rol spelen, maar een front USB poort, of de adapter in een verlengde USB poort aansluiten (bijv op je monitor, of via een verlengkabeltje), kan vaak helpen om je 'stoort wat op 1 meter' te veranderen in 'werkt prima vanaf het toilet'.

Verder is de M705 een prima suggestie voor niet-gamers die een draadloze muis willen van een klein beetje kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Je kunt het gewicht van de m705 een beetje tweaken aangezien hij ook op 1 AA cel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-06 14:45

Jean Paul

Reservebelg

Wim-Bart schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:12:
[...]

Een goede muis die bij je past is zo persoonlijk dat ieder advies van anderen verkeerd is omdat iedere hand weer anders is.

Ga gewoon naar de Media Markt of andere winkel waar ze veel muizen hebben liggen die je ook echt kan voelen. Ga proberen en testen hoe de muis in de hand ligt.
^ Wat Wim-Bart zegt, daar kunnen wij eigenlijk geen zinnig woord over zeggen.

Heb er zelf een hoop gehad en geprobeerd. Tijdje gratis een Deathadder gehad, kreeg na verloop van tijd pijn aan m'n klauwen. Anderen zweren er bij. Zelf zweer ik dan weer bij Logitech, met name het oude MX520 design

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:00

Standeman

Prutser 1e klasse

Tja, ik zweer nog steeds bij een trackball.. En wel de logitech trackman, die ik al zeker 15 jaar gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/assets/32954/3/logitech-wireless-trackball-m570.png

Ideaal ding en als je gewend bent, wil je nooit meer iets anders..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Muis? Waarom geen pentablet? Ik zit zelf regelmatig meer dan veertig uur achter de pc en gebruik amper de muis omdat het niet comfortabel werkt. Heb nu een Bamboo Wacom en dat werkt heel comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:58
Ferluci92 schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:32:
Ik ben zelf programmeur en zit dus ook veel achter de computer.. :)

Ik heb zelf deze:
pricewatch: Logitech Performance Mouse MX
Die gebruik ik ook op het werk, fantastisch ding ligt perfect in de hand. Gebruik hem met name voor altium en solidworks, dus zeer veel muizen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik weet dat je in principe niet voor een trackball zou gaan, maar het is echt iets om echt te proberen. Binnen twee dagen ben je er aan gewend en na een week weet je niet meer beter en neem je hem overal voor je werk mee naar toe. Het is echt de moeite waard.
Goed qua positie, precisie en je pols gebruik je niet meer.

Ik heb zelf deze 40 uur per week in gebruik sinds 3.5 jaar:
http://tweakers.net/price...-slimblade-trackball.html

Daarvoor 2.5 jaar met deze gewerkt:
http://tweakers.net/price...it-optical-trackball.html

Om te gamen gebruik ik een R.A.T. 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Laatst online: 25-01 12:49
Misschien nog een tip. Als je veel zwaar werk met behulp van de wifi band 2.4GHz verricht, neem dan geen draadloze muis. Zowel de 'normale' als de bluetooth muizen opereren op de 2.4GHz band en storen bij veel wifi verkeer (en ook bij magnetrons, mochten die vlakbij staan :+ ). Download ik met slechts 3MB/s hapert de (logitech) muis hier al als een gek (router staat 4 meter weg), dus komt vanuit de laptop. En bij een kennis is dit met zijn bluetooth muis het geval. Ook bij file transfers op het netwerk via wifi is dit het geval.

Natuurlijk is er verschil per usb-ingang (locatie) en per laptop iets verschillend, maar elke laptop heeft wifi antennes in het scherm zitten volgens mij en straalt dus ook door de muis ontvanger heen. Op de 5GHz wifi band zul je hier overigens geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Ik heb wel een paar haperingen gehad toen ik een goedkope USB stick aan het vullen was in de USB stekker naast de logitech dongle (laptop), maar met de WiFi niet. En daar heb ik ook nog niet eerder over gehoord.
Mogelijk gedraagt jouw laptop zich niet netjes volgens de richtlijnen en standaarden.

Zeker de nieuwe Logitech Unifying ontvangers zijn erg goed. Vroeger met de nog grotere ontvanger sticks was het anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb niet één muis maar wissel af, voor mij de beste remedie tegen rsi-achtige klachten. Ik gebruik afwisselend een paar normale muisjes, een Magic Mouse, trackpad en Wacom. Zo doe het het ook met toetsenborden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:36

Tarin

Just plain weird.

Ik werk wegen RSI-klachen al jaren met Wacom-tablets. Of dat werkt is echter persoonsafhankelijk. Een oud-collega wilde altijd een zo groot mogelijke muis (Performance MX was nog te klein).

Momenteel heb ik op het werk naast mijn (eigen) twee tablets (voor elk scherm eentje) een MX Master, omdat de tablets niet functioneren in bepaalde software (ligt bij de ontwikkelaars).
Dat is echt een geweldige muis, maar behoorlijk prijzig, en ik vond mijn VX Nano eigenlijk net zo fijn werken (maar die was van mezelf en de MX Anywhere (2) hebben een kantelend scrollwiel wat de middelste muisknop waardeloos maakt).
Ik heb ook een trackball (Trackman Wheel), maar ik merk dat ik daarmee zoveel trager ben, dat het frustrerend wordt. Met de muis ben ik nog steeds langzamer dan met de tablets, maar het moet momenteel even. En voor het slepen van venster naar venster heb ik hem nog nodig ;). Misschien toch maar een echt grote tablet proberen te regelen (heb nu een M op een 24"-scherm en een S op een 19"), maar die zijn zo duur..

[ Voor 25% gewijzigd door Tarin op 22-12-2015 08:15 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Pagina: 1