Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

ATX bordje met socket 1156 en SATA 600

Pagina: 1
Acties:

• Knalgeel
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 30-07-2017
Hoi,

Onlangs is het moederbord in mijn pc overleden en deze wil ik gaan vervangen.
Omdat mijn oude bordje SATA2 ondersteunde en ik inmiddels een SATA3 SSD heb en graag van die snelheid wil profiteren zoek ik een bordje met de volgende specs:

- Processor I7-860 socket 1156
- SATA 3
- ATX

Ik heb echter gezocht maar het gros is niet leverbaar, hebben jullie misschien een suggestie voor een goed bordje met deze specs?

Bij voorbaat dank! :)

• NO_Excuses
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21-10 20:34
Er zijn niet veel meer leverbaar en degene die nog leverbaar zijn, zijn behoorlijk duur (+/- 200 eu).
De vraag is is het t nog waard om die investering te doen?
Ik zou persoonlijk zeggen van niet want je kan nu voor pak 'm beet 260 een skylake mobo+cpu halen die toch sneller is dan de core i7-860. Misschien kan je 2e hands nog eentje vinden.

• Knalgeel
Bedankt voor de snelle reactie :)

Prijs is in dit geval geen probleem en ben bereid er 200 voor uit te geven.

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18-01 17:22

E65

Aka Thunderstorm65

Heb je al in Vraag en aanbod gekeken?
Overigens wordt sata 3 op deze moederborden vrijwel altijd ondersteund via een externe controller, wat ik mij daarvan herinner is dat deze vaak niet goed werkt of matige snelheden haalt.

Doet graag mooie dingen met geluid

• Ardjee
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21-10 19:44
Ik zou of tweedehands kijken, of meteen upgraden naar een haswell quadcore. Een nieuwe outdated socket 1156 moederbord kopen is imo kapitaalverbranding.

Als je echt persee bij je huidige socket wilt blijven dan zou ik tweedehands zoeken. Alle nieuwe 1156 mobo's in de pricewatch hebben geen sata 600.

• haarbal
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:30
Ik zou je bord en cpu vervangen en de cpu verkopen. Ben je goedkoper uit, heb je een sneller systeem, en je hebt ook fastboot en dat soort grappen.

1156 borden leven over het algemeen korter dan 1156 cpu's, dus die borden zijn ook niet goed verkrijgbaar.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 07:50
E65 schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:54:
Heb je al in Vraag en aanbod gekeken?
Overigens wordt sata 3 op deze moederborden vrijwel altijd ondersteund via een externe controller, wat ik mij daarvan herinner is dat deze vaak niet goed werkt of matige snelheden haalt.
Dit dus. Verkijk je niet op Sata 3 vs Sata 2. Nog steeds zijn de Intel Sata 2 controllers beter dan wel onboard Sata 3-controller dan ook (tenzij echt server-spul). Ik heb wel Sata 3 op mijn 1156-bord ( Msi p55-gd85) maar gebruik gewoon de onboard Intel met een Samsung 840 512GB SSD.

Het merendeel van die controllers krijgen niet eens voldoende bandbreedte van het bord om zelfs maar theoretisch sneller te zijn dan de Intel. Je PCI-e vanuit je chipset is namelijk PCI-e 1.0 (250 MB/s) per kanaal.

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 23:54

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Knalgeel schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:30:
Hoi,

Onlangs is het moederbord in mijn pc overleden en deze wil ik gaan vervangen.
Omdat mijn oude bordje SATA2 ondersteunde en ik inmiddels een SATA3 SSD heb en graag van die snelheid wil profiteren zoek ik een bordje met de volgende specs:

- Processor I7-860 socket 1156
- SATA 3
- ATX

Ik heb echter gezocht maar het gros is niet leverbaar, hebben jullie misschien een suggestie voor een goed bordje met deze specs?

Bij voorbaat dank! :)
Ik zou gewoon op de tweedehands markt kijken of gewoon je CPU verkopen. Nieuwe boards zijn niet te betalen wil je wat features hebben. Heb het zelfde gehad. Met beetje mazel is als je naar bijvoorbeeld een i5-2500 gaat met board of een i7-2600 met board, je memory ook nog compatibel.

Zat in zelfde schuitje met mijn i7-860. Heerlijke processor, snel, maar board dood, dus tja, dan houdt het op en +300 voor een oud board..........

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Knalgeel
Okay, dan denk ik toch maar een nieuw bordje met een nieuwe processor te gaan kopen.
Liefst I7 met 8 threads..hmm, hebben jullie wellicht nog een goed advies qua bord?

• Shunt
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:49
Knalgeel schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:44:
Okay, dan denk ik toch maar een nieuw bordje met een nieuwe processor te gaan kopen.
Liefst I7 met 8 threads..hmm, hebben jullie wellicht nog een goed advies qua bord?
Hangt helemaal af wat je er mee wilt gaan doen natuurlijk.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Knalgeel
Ik speel graag met virtuele systemen, een DC, mailservertje, terminal server etc.
Games speel ik wel maar geen zware.

Ik kwam op deze zaken uit:

MB: MSI B85-G41 PC Mate
Proc.: Intel Core i7 4770K

Voordeel is dat ik mijn bestaande geheugen kan gebruiken en kan uitbreiden tot max 64GB, MB heeft lekker veel SATA 3 poortjes.

• BadpunK
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 07:55

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Af en toe zijn er s1156 bordjes te koop bij Dealstunter. De prijzen zijn dan ook dermate laag, dat het nog wel interessant is. Half jaar geleden heb ik daar nog een voor €25,- weten te scoren.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• haarbal
Knalgeel schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:32:
Ik speel graag met virtuele systemen, een DC, mailservertje, terminal server etc.
Games speel ik wel maar geen zware.

Ik kwam op deze zaken uit:

MB: MSI B85-G41 PC Mate
Proc.: Intel Core i7 4770K

Voordeel is dat ik mijn bestaande geheugen kan gebruiken en kan uitbreiden tot max 64GB, MB heeft lekker veel SATA 3 poortjes.
Misschien een 4790K nemen, daar hebben ze een bepaalde virtualisatiefeature aan laten staan. Al is het de vraag hoe veel je daar aan hebt, maar je kan het uitzoeken.

[Voor 6% gewijzigd door haarbal op 14-12-2015 17:29]

• Knalgeel
Nog even wat onderzoek gedaan, ik ga voor de Intel Core i7 4790K en de MSI B85-G41 PC Mate
Qua prijs is deze processor vrijwel gelijk aan de 4770K maar net ff wat sneller :)

Bedankt voor jullie hulp!

• Elmo_b
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-10 22:01
Waarom een k serie cpu (overklokken) op een moederbord wat niet kan overklokken. Beetje zonde.

• Kaalus
  • Niet online
Omdat de kloksnelheid alsnog hoger is, en de verkoopwaarde is later ook hoger. Dus wel degelijk de moeite, ook zonder Z serie bord ;)

Wijze keus om voor nieuw spul te gaan TS, hopelijk heb je er veel plezier van.

• haarbal
Hij boost stock al naar 4.4, hoeveel ga je winnen met een overclock?

Bovendien kan je in de praktijk wel overclocken. Mijn i5 draait 4.4 op een H81 bord.

• Elmo_b
Ik bedoelde het eigenlijk andersom :)
Waarom niet een z moederbord, kost een paar tientjes meer....
bijv

pricewatch: MSI Z97 PC Mate
pricewatch: Gigabyte GA-Z97-HD3

• Knalgeel
De Gigabyte GA-Z97-HD3 lijkt me wel wat :)

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-10 18:01

nelizmastr

Goed wies kapot

Kan uit ervaring spreken dat het een prima moederbord is.

I reject your reality and substitute my own

• Knalgeel
Bordje inmiddels besteld, nu nog een mooie prijs voor de processor vinden.

Ik ben van plan mijn huidige videokaart te gebruiken, een ATI Radeon HD5750 1Gb DDR5 maar op het moederbord zit ook een grafische kaart, welke is beter?

[Voor 47% gewijzigd door Knalgeel op 16-12-2015 16:23]

• Elmo_b
je 5750

maar beide niet meer geschikt voor de nieuste generatie aaa spellen

[Voor 83% gewijzigd door Elmo_b op 16-12-2015 18:46]

• Knalgeel
Okay, thnx :)

• Knalgeel
Hoi,

Ik heb inmiddels het spul ingebouwd en hij gaat als een speer!
Processortje ( i7-4790K) draait stabiel op de Gigabyte GA-Z97-HD3 op 4.6 GHz, mijn geheugen (16 GB) op 1600 en eindelijk mijn SSD op volle snelheid.

Misschien nog een keer een snellere GPU maar ik kan er voorlopig weer even mee vooruit. :)

Nogmaals bedankt voor de goede adviezen!

ps,

Iemand geïnteresseerd in een I7-860? ;)

[Voor 9% gewijzigd door Knalgeel op 26-12-2015 08:44]

Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True