Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craz1k0ek
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-01-2017
Hoi,

Ik heb een laptop met een i3-4030U. Ik wil over naar een nieuwe harde schijf, maar ik wil mijn oude HDD nog kunnen gebruiken. Dus in totaal twee schijven in de laptop. Ik vroeg me nu dus af of ik een mini SSD in mijn laptop kan plaatsen, maar weet niet of mijn moederbord dat aankan en of het in de casing past. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeclap
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-06-2024
Misschien handig om dan te vermelden welke laptop je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 19:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wat heb je zelf al gegoogeld over je laptop en de mogelijkheden die er zijn. Welke aansluitingen heeft de laptop intern?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:25

DarkSide

theres no place like ::1

De meeste laptops hebben maar 1 aansluiting voor een HDD.
Wel kan je een HDD caddy vaak krijgen die je in de plaats van je DVD speler kunt gebruiken.
Dan haal je je DVD er uit (wie gebruikt die nog) en stop je een HDD in de caddy en plaatst die in de laptop.

Over hoe of wat is het inderdaad handig om te vermelden om wat voor laptop we praten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craz1k0ek
Ik heb een Asus F552LDV SX1081H (pricewatch: Asus F552LDV-SX1081H). Ik heb inderdaad gevonden dat de disc drive eruit kan, maar ook die behoud ik liever dan dat ik hem eruit haal. Heb zelf gezocht naar de aansluitingen van het moederbord, maar dat leverde mij weinig op, omdat ik er weinig verstand van heb.

Voor zo ver mij bekend, heb ik sataI poorten, maar dat weet ik niet zeker. Bedankt al voor de reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:25

DarkSide

theres no place like ::1

kan zo snel niet vinden. Maar kans is echt groot dat er slechts 2 sata aansluitingen zijn.
1 voor je huidge hdd en een voor je DVD speler.

Maar gebruik je die DVD speler dan echt zo vaak dan? Ik heb de mijne 2 jaar geleden uit mijn laptop gehaald en nog nooit gebruikt. Ook de DVD speler in mijn HTPC nooit gebruikt eigenlijk.
zou gewoon een HDD caddy halen en een USB caddy voor je DVD speler.
Dan heb je intern lekker veel ruimte (windows wel op de SSD laten draaien).
En als je dan een x iets met een DVD wilt doen sluit je die even extern aan op de USB poort.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craz1k0ek
Ah, dat is inderdaad een goede oplossing. Dan ga ik daar naar kijken! Dankjewel! :)
Pagina: 1