Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Artaex
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-08 16:14
Ik twijfel tussen:
Nexus 6P en iPhone 6S Plus

Wat is je budget?
Maakt op zich niet uit.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik mijn telefoon hoofdzakelijk voor WhatsApp/Facebook/internetten/emailen. Een lange batterijduur is van belang. De telefoon moet een hele dag vol kunnen houden (langer is niet nodig; ik laad altijd 's nachts op) bij regelmatig gebruik. Aan dingen zoals quick charge hecht ik niet veel waarde. Ik heb liever dat de telefoon de hele dag mee gaat dan dat ik hem tussendoor snel kan opladen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb altijd iPhones gehad en sinds kort een Android-telefoon (OnePlus 2), maar de OP2 valt me ernstig tegen. Prima telefoon, maar de accuduur is waardeloos. Ik krijg max. 3 á 4 uur Screen On Time in nog geen 24 uur, en dan is de batterij leeg.

Ik vind de vrijheid van Android wel fijner ten opzichte van iOS. Overigens wil ik graag leren apps te maken en dat is voor Android een stuk makkelijker dan iOS. Qua interface en functies gaan beide besturingssystemen aardig op.

Welke vragen heb je hier nog over?
Is er iemand die ervaring heeft met de Nexus 6P? Ik weet dat bijna alle iPhones (en zeker de 6S Plus) erg goed scoren op batterijduur en ook qua snelheid heel goed presteren. Andere Android-telefoons zijn overigens geen optie.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 17:07
Ik heb geen ervaring met de nexus maar ben wel overgestapt van een iphone 6 plus naar een iphone 6s. Ik denk dat de batterijduur nog niet zo half zo lang is vergeleken met de plus van een jaar oud. Batterijduur van de plus is dus zeer goed.

• Artaex
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-08 16:14
Malt007 Dank voor de reactie. Met de iPhone 6S Plus kan ik inderdaad wel zeker zijn van een lange accuduur.

Als de Nexus 6P het heel lang kan volhouden dan zou ik toch liever die kiezen dan een iPhone. Hij is lichter, groter scherm, meer vrijheid dan iOS en ook niet geheel onbelangrijk: goedkoper.

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:13
Ik heb zelf geen Nexus 6P, maar als ik de verschillende reviews mag geloven, houdt hij het lang genoeg uit voor jouw gebruik. In de web-browse test wat minder lang dan de 6S Plus, maar in de video-test iets langer.

Zie o.a. review van Tweakers zelf: reviews: Huawei Nexus 6P: groot, stoer en high-end

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:52
Beide erg goede toestellen. Heb zelf de 6p en ben er erg blij mee, met mijn gebruik internet/mail/whatsapp/nu.nl/fb haal ik makkelijk einde van de dag. Onlangs tikte ik de 5u on screen time aan

• Roestini
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-09 20:53
Ik ben ook in de markt voor deze 2 'Flagships'. Mijn verhaal is bijna identiek. Ik kom van een Iphone 5s en wil graag een plus formaat. Voornamelijk, net zoals Artaex, voor WhatsApp, Facebook, E-mail, YouTube en browsing.

Ik ben eigenlijk een beetje klaar met iOS. De mindere aanpasbaarheid is een nadeel. Ik loop vaak tegen dingen aan die gaan alleen op de manier van Apple. iCloud valt ook tegen (Apple slaat alleen dingen op die zij willen en niet jij zelf) en Google Drive vind ik juist positief opvallen binnen Google Apps.

Zijn er nog Tweakers die hier ervaringen hebben? Voornamelijk met de Nexus 6p.
Pagina: 1