Meerdere schermen macbook pro 2015

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 15:23
Laat ik het gewoon eens hier vragen, ik heb nog geen goed antwoord gevonden via Google maar ik kan bijna niet geloven dat het niet mogelijk is: Twee schermen aansluiten op een Macbook Pro, liefst met toetsenbord en ethernet, door slechts gebruik te maken van de twee thunderbolts. Dit moet toch kunnen?

Op het werk heb ik een thunderbolt display die het mogelijk maakt om, behalve het scherm zelf, ook nog eens meerdere usb devices, thunderbolt én een ethernet kabel aan te sluiten op de macbook pro door maar 1 thunderbolt poort in beslag te nemen.

Dan moet het toch haast wel mogelijk zijn om een toetsenbord, ethernet kabel en twee schermen aan te sluiten op de macbook pro, door slechts gebruik te maken van de twee thunderbolts? Of moet ik dan echt twee thunderbolt displays aanschaffen? Want dat laatste gaat 'm echt niet worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:56

Pat-Juh

Patrick

Thunderbolt naar Thunderbolt kan wel via de display, echter een mini-displayport aan het scherm hangen niet. Je kan wel een Thunderboltscherm aan de ene poort hangen op je Macbook en aan de andere een Mini-Displayport.

Concreet:
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/euro/displays/d/generic/images/overview_hero2.jpg

Apple sluit twee Thunderbolt schermen aan op 1 kabel voor beeld en de andere functies... Een ander scherm zonder Thunderbolt aan het eerste scherm aanhangen werkt niet. Een tweede Mini-Displayport scherm (bv een Dell 2715H met dezelfde resolutie als je TB display) op de andere poort van je Macbook Pro aan sluiten werkt wel.

Het is een warrig verhaal van Apple en waarom het niet kan vind ik onlogisch. Het zal wel een geld-kwestie zijn ;). Ps. Er zijn ook Thunderbolt-displays van andere merken maar of deze wel werken aangesloten via een Apple Thunderbolt-display weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
Dat is wel balen. 2000 euro neertellen voor 2 displays, dat doe ik toch liever niet. Wellicht dat ik dan toch maar 2 dell schermen of één huge display van lg aanschaf. Alles beter dan zo'n duur scherm haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:43

talin

ES-MA

wellicht dit wat voor je: http://www.displaylink.com/shop/adapters

heb met een USB hub al eens 7 schermen op m'n macbook pro 13" 2011 aangesloten.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Storm90 schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:33:
Dan moet het toch haast wel mogelijk zijn om een toetsenbord, ethernet kabel en twee schermen aan te sluiten op de macbook pro, door slechts gebruik te maken van de twee thunderbolts? Of moet ik dan echt twee thunderbolt displays aanschaffen? Want dat laatste gaat 'm echt niet worden 8)7
Ik denk dat dit zou kunnen zijn wat je zoekt: pricewatch: Belkin Thunderbolt 2 Express Dock HD
Niet heel erg goedkoop, maar beter dan twee Thunderbolt Displays

Als ik het goed begrijp van de Engelse website (http://www.belkin.com/us/p/P-F4U085/), kun je hiermee zelfs twee beeldschermen, USB, ethernet etc aansluiten met maar 1 thunderboltkabel in je MacBook. Ik weet alleen niet of je hier ook beeldschermen met MiniDP verloopjes op aan kan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
MDKorpel schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:02:
[...]

Ik denk dat dit zou kunnen zijn wat je zoekt: pricewatch: Belkin Thunderbolt 2 Express Dock HD
Niet heel erg goedkoop, maar beter dan twee Thunderbolt Displays

Als ik het goed begrijp van de Engelse website (http://www.belkin.com/us/p/P-F4U085/), kun je hiermee zelfs twee beeldschermen, USB, ethernet etc aansluiten met maar 1 thunderboltkabel in je MacBook. Ik weet alleen niet of je hier ook beeldschermen met MiniDP verloopjes op aan kan sluiten.
Bedankt! Dat ziet er zeker veelbelovend uit! Inderdaad wat ik zoek, en wat die kerel in dat filmpje ook al zegt: 1 kabel inpluggen en gaan (en eventueel voeding dan). Wat ik dan wel weer jammer vind is dat deze slechts 2 thunderbolt aansluitingen bevat. Als ik dan meerdere schermen aansluit heb ik alsnog kwaliteitsverschil (één hdmi en één mini display), wat ik met 2 identieke schermen langs elkaar liever niet heb.

Deze voldoet dan weer wel volledig aan mijn wensen, maar 449 euro :o :o ...

EDIT:
Het lijkt erop dat Dell tegenwoordig ook schermen heeft die daisy chainging ondersteunen. Dus een Belkin dock en 2 schermen die daisy chaining ondersteunen en problem solved.

[ Voor 10% gewijzigd door Storm90 op 14-12-2015 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
Even een update, voor iedereen die dit topic nog leest:

Het is me gelukt met behulp van een Elgato docking systeem, twee U2414H monitoren van DELL aan te sluiten (inclusief internetkabel, toetsenbord en externe opslag). Maar niet dankzij daisy chaining, dit heb ik nog altijd niet voor elkaar gekregen. De twee externe schermen worden namelijk gedupliceerd, als ik ze dmv daisy chain aansluit op mijn macbook pro. System Preferences ziet ook slechts 2 schermen, namelijk die van de laptop zelf en één Dell.

Dit probleem schijnt te maken hebben met het Apple besturingssysteem, welke slechts daisy chaining ondersteund middels een thunderbolt aansluiting en niet middels display ports. Mijn oplossing was nu dus om één scherm rechtstreeks aan te sluiten op mijn macbook, zodat ik het bureaublad toch kon uitbreiden over 3 schermen: de laptop, en twee externe Dell monitoren.

[ Voor 5% gewijzigd door Storm90 op 09-04-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zou de U2414 hetzelfde hebben als de U2415? http://www.macfreak.nl/fo...-u241x-monitors-edid-pro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
Mmm nou ik heb zelf dusver geen last van flikkerende schermen of lage resoluties. Zoals ik al zeg werkt het daisy chain niet naar behoren, dat is mijn enige probleem dusver. Maar zover ik op internet lees zou dit opgelost moeten zijn zodra je Windows op je Macbook installeert. Dat zegt al genoeg. Gaat overigens never nooit niet gebeuren, want het besturingssysteem is juist de reden waarom ik deze voor mijn werk heb aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
Mmm nou ik heb zelf dusver geen last van flikkerende schermen of lage resoluties. Zoals ik al zeg werkt het daisy chain niet naar behoren, dat is mijn enige probleem dusver. Maar zover ik op internet lees zou dit opgelost moeten zijn zodra je Windows op je Macbook installeert. Dat zegt al genoeg. Gaat overigens never nooit niet gebeuren, want het besturingssysteem is juist de reden waarom ik deze voor mijn werk heb aangeschaft.
Kopt, het zit em niet in de gebruikte hardware of controllers, maar puur in de software. Ik vind het best wel k*t om zo te zeggen, want daisychaining werkte eerst prima op de mDP macs zoals de Mac pro en de iMac. Ik wilde bij mijn '15 15" twee 24" Led displays kopen, maar dan kan ik ze ook niet daisychainen (wel op twee poorten afzonderlijk aansluiten, maar dan moet ik weer moeilijk doen met mn thunderbolt array).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Daisy chaining heeft DP1.2 nodig thunderbolt 1 doet nog displayport 1.1, daarnaast heeft osx voor zover bekent geen support voor MST (daisychaining). Gezien de 2015 laptops wel DP1.2 hebben over thunderbolt zou het in theorie moeten werken mits er software support voor is.

[ Voor 29% gewijzigd door justahuman op 09-04-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
Toch ben ik al enkele berichten tegengekomen als:
I’ve got two daisy-chained Dell P2715Q monitors running off a 2014 rMBP running 10.10.3 on my desk right now...are you sure it isn’t a problem with the displays you’re using? I’ve never had an issue with it.
Weet niet of dat echt waar is en of ze dit niet meer supporten sinds El Capitan, is dat mogelijk? De vraag is ook of deze persoon het daadwerkelijk is gelukt om zijn bureaublad uit te breiden en niet op beide monitoren te dupliceren.

[ Voor 14% gewijzigd door Storm90 op 09-04-2016 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Ik weet dat je specifiek vraagt om twee schermen aan de thunderbolt poorten, maar kan je niet gewoon de HDMI aansluiting gebruiken? :)

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Laatst online: 14:45

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik wil het topic niet kapen maar zit ongeveer met eenzelfde vraag.

Heb een 13' macbook pro eind 2013. heb 2 samsung 24 inch led schermen waar ik mijn gewone pc op aansluit (2 hdmi aansluitingen per monitor). nu wil ik mijn macbook daar op aansluiten, maar in principe wil ik het eigen scherm van de macbook dan niet gebruiken. Het beeld zou dan uitgetrokken moeten worden over 2 beeldschermen. Is dit te realiseren? heb al de magic mouse, en zou dan via bluetooth een apple keyboard willen aansluiten.

Hoe moet ik dit aanpakken? heb maar 1 hdmi uitgang op de macbook zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:02

nelizmastr

Goed wies kapot

Chrosser schreef op donderdag 28 april 2016 @ 21:36:
Ik wil het topic niet kapen maar zit ongeveer met eenzelfde vraag.

Heb een 13' macbook pro eind 2013. heb 2 samsung 24 inch led schermen waar ik mijn gewone pc op aansluit (2 hdmi aansluitingen per monitor). nu wil ik mijn macbook daar op aansluiten, maar in principe wil ik het eigen scherm van de macbook dan niet gebruiken. Het beeld zou dan uitgetrokken moeten worden over 2 beeldschermen. Is dit te realiseren? heb al de magic mouse, en zou dan via bluetooth een apple keyboard willen aansluiten.

Hoe moet ik dit aanpakken? heb maar 1 hdmi uitgang op de macbook zitten?
MiniDP naar HDMI?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:43

talin

ES-MA

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Pagina: 1