Toon posts:

iCloud backup hoeveel GB?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij had een ipad 2, en heeft een nieuwe ipad air 2 gekocht.

In de winkel heeft de medewerker op de ipad 2 "maak icloud backup" uitgevoerd, en vervolgens op de nieuwe ipad air 2 "terugzetten van icloud backup" gedaan.
Toen dit was voltooid, stonden alle apps, foto's, en andere data op de nieuwe ipad.

Hetgeen ik mij nou afvraag is dit: de ipad 2 was een 32gb, waarvan nog 8 gb vrij was. Stel dat iOS 2,5 gb inneemt, was er 29,5 gb vrij voor alle apps en bestanden. Aangezien er nog 8 gb vrij was, kom ik tot de conclusie dat er voor 21,5gb aan data op de ipad 2 stond.

Bij icloud backup staat 5gb gratis, en voor meer moet er betaald worden, hetgeen mijn kennis niet heeft gedaan.

Kan het dat de icloud backup 21,5gb data heeft overgezet van de oude ipad naar de nieuwe, terwijl er maar 5 gb gratis opslag beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Apps zijn geen onderdeel van de iCloud backup (want die kunnen gewoon weer uit de store worden gehaald). Dat zal wel de nodige gigabytes schelen. Heb hier een 32 GB iPhone 5 met nog 9.2 GB vrij, en de iCloud backup is 3.6 GB groot. Daar zitten alle foto's in en app-instellingen.

[ Voor 9% gewijzigd door Daedalus op 14-12-2015 13:04 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:03:
Apps zijn geen onderdeel van de iCloud backup (want die kunnen gewoon weer uit de store worden gehaald). Dat zal wel de nodige gigabytes schelen. Heb hier een 32 GB iPhone 5 met nog 9.2 GB vrij, en de iCloud backup is 3.6 GB groot. Daar zitten alle foto's in en app-instellingen.
aaah dat is het natuurlijk idd! thx! :*)

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Als aanvulling: je kunt via iTunes wél een reservekopie van de iPad maken mét alle apps inclusief. Hiermee voorkom je dat een app niet terug te zetten is omdat deze inmiddels of uit de App Store is verwijderd, of een nieuwe versie heeft gekregen die niet meer op jouw iOS versie werkt bijvoorbeeld.