Toon posts:

Hamachi (/VPN software) alternatief

Pagina: 1
Acties:

• BiggyB
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08:41
Ik ben op zoek naar een alternatief voor Hamachi. Ik wil twee van mijn servers (Windows server 2012 en Windows server 2012 R2) met elkaar laten verbinden via een VPN en ben op zoek naar een makkelijk stukje software die de meeste configuratie van mij overneemt.
Hamachi voldoet niet omdat het gratis abo de client stopt als de RDP sessie gesloten wordt.

Wat ik wil::
Gratis VPN software met makkelijke GUI (uitsluiten van IP adressen e.d.)

Wat werkt er niet?
Hamachi,
Wippiein (Jabber account aanmaken / gmail connectie werkt niet)
FreeLan (krijg ik helemaal niet draaiend)

• Powergrim
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 15:01
Servers aan elkaar knopen met Hamachi? Ik hoop dat het geen productie werk is? De makkelijke onveilige manier is een PPTP verbinding. Als je het goed wil doen zet je RAS-services op, als je even googled of youtubed op Server 2012 VPN kom je al een eind.

• BiggyB
Geen productie inderdaad, maar zoek een quick and dirty oplossing totdat ik tijd heb om een VPN op te zetten. Was er aan begonnen maar kwam er niet uit, vandaar dat ik software zoek die het configureren even voor me overneemt :)

• Powergrim
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 15:01
Zoek even op youtube naar een PPTP toturial, echt niet de beste oplossing maar het is goed genoeg voor quick and dirty. En je hebt geen extra software nodig.

• Zenety
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 22-09 17:48
Waarom niet gewoon OpenVPN? Ben je direct ook wat veiliger bezig.

https://community.openvpn...n/wiki/Easy_Windows_Guide

• BiggyB
Dank voor de reacties. Ik ga kijken of ik met OpenVPN snel iets aan de praat krijg, anders eerst maar even eenPPTP verbinding maken.

• jordje
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22-09 10:11
Kijk anders ook even naar het spul van SoftEther. Behoorlijk uitgebreide suite welke naast hun eigen (snelle!) protocol ook out-of-the-box ondersteuning biedt voor OpenVPN, IPSEC/L2TP en PPTP. En dat alles via zowel commandline als een grafische manager! Bovendien een gratis ingebouwde ddns service.

• BiggyB
Kijk, dat klinkt ook erg interessant. Ga ik zeker ook even naar kijken!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee