• Flight777
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-01 13:01
Hallo allen,

Ik zoek iets perfects in een imperfecte wereld. Voor thuis zoek ik een set top box, htpc of blu ray speler die het volgende kan:

- PLEX streamen (wired ethernet heeft sterk de voorkeur)
- Netflix
- Spotify
- Blurays (3D) en CDs afspelen
- Minimaal 5.1 output

Makkelijke keus dacht ik, dan koop ik gewoon een BD-H6500 speler van Samsung, schijnt aardig rap te zijn en voldoet aan alles. Echter hebben alle bluray spelers tegenwoordig cinavia ingebouwd, waardoor ik mijn films van PLEX soms niet zou kunnen afspelen (ondanks geript van schijfjes in mijn bezitting). 8)7 Het was ook weer te mooi om waar te zijn.

Nu ben ik dus naar iets op zoek (of een combinatie van) dat voldoet aan bovenstaande eisen, waarbij ik tussen de 100 en 200 euro wil blijven als het kan. Daarnaast moet het gewoon werken als alles eenmaal is ingesteld/geinstalleerd/gebouwd (initieel vind ik het dus geen probleem om wat moeite te moeten doen) en niet te veel gehobby nodig hebben om het aan de gang te houden.

Goede suggesties zijn heel erg welkom want ik zie door de bomen het bos niet meer. _/-\o_ Enkele voorbeelden die ik al nader heb bekeken:

- Roku --> very limited support in NL, geen bluray
- NUC --> Snel al erg duur, evt. USB bluray speler aanhangen
- Chromecast --> Wifi only |:( en geen idee van supported audio, geen bluray maar wel budget over voor een simpele speler

Alvast bedankt!

Rob

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Flight777 schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:45:
Chromecast --> Wifi only |:(
en geen idee van supported audio, geen bluray maar wel budget over voor een simpele speler
Is ook een ethernet-adapter voor te verkrijgen hoor, op je overige vragen icm Chromecast heb ik geen idee.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Flight777
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-01 13:01
Oh dat had ik nog niet gezien :) toch nog even onderzoeken. Maar ik heb liever één dedicated apparaatje.